Jeśli kogoś interesuje to sposób na hałas z kół jest taki:
1. Zdejmujemy boczki przód i tył z drzwi (jeśli chcecie poprawić komfort akustyczny, absolutne minimum to wyciszenie drzwi).
2. Odkręcamy głośniki.
3. Przez otwór wklejamy na wewnętrzną stronę poszycia drzwi 3-4 kawałki/drzwi maty butylowej, możliwie jak największe (takie 15x20cm będą ok, ale jak dacie radę możecie próbować większe). Tam oryginalnie jest goła blacha, dla redukcji wagi zwyczajnie już nie dają mat w drzwi.
4. Z boczków zrywamy "watę" jaka jest tam zamontowana fabrycznie.
5. Mata z waty jest szablonem do wycięcia takiej samej maty ale z pianki kauczukowej 6mm samoprzylepnej.
6. Wklejamy matę w boczek drzwi, tam gdzie mata nie sięgnęła doklejamy mniejsze kawałki.
7. Oryginalną watę dajemy na wklejoną piankę - a czemu nie? Gunwo daje, ale wyrzucić mi było szkoda
8. Montujemy głośniki, montujemy boczki. Drzwi mamy gotowe
9. Podnosimy auto, zdejmujemy koła i nadkola przód tył.
10. Dokładnie myjemy blachę w nadkolach i odtłuszczamy. (robota raczej na wiosna/lato, ze względu na sól zimą)
11. Bierzemy Gravit 650 od Novola lub tożsamy produkt (tylko nie preparat bitumiczny!, one chłoną wodę), klasy HS i spryskujemy niskim ciśnieniem pistoletem wnętrze nadkoli przód i tył - 2 warstwy dadzą około 2-2,5mm bariery dźwiękochłonnej - to był kiedyś standard w samochodach gruby baranek w nadkolach, nic nowego nie odkrywam
12. Można to wyciszenie pokryć lakierem, ja pokryłem woskiem do konserwacji.
13. Montujemy nadkola tylne.
14. Nadkola przednie są z tworzywa - można nakleić na nie 2mm matę butylową lub spryskać wewnętrzną część Gravitem niskim ciśnieniem. Wewnętrzną czyli tę niewidoczną
Testowałem to rozwiazanie na i30 z 2017r. wagon, którym wcześniej jeździłem - pomogło i to bardzo. W KIA jestem na etapie wyciszenia drzwi ww metodą, czekam na ciepło i biorę się za nadkola. Ostatni etap to dach, jeśli nie wozicie bagażnika z boxem lub rowerów temat można pominąć, u mnie pomogło bardzo - butyl 2mm + pianka 9mm.