Felgi do wersji GT 3,3

forum użytkowników Kia Stinger
Niko123
Posty: 498
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Felgi do wersji GT 3,3

Post autor: Niko123 »

Zbyt szeroka opona na przedniej osi moze negatywnie wpływać na prowadzenie auta.
mariuszzar
Posty: 30
Rejestracja: 07 gru 2022, 12:07
model samochodu: Sportage MY22 HEV 230KM + w oczekiwaniu na "żądło"

Re: Felgi do wersji GT 3,3

Post autor: mariuszzar »

Jako, że mój Stinger już płynie szukam dla niego felg. I teram mam pytanie. Wybrałem Concaver cvr2. Mogę sobie wybrać dowolne ET w zakresie 20-40. Czy mogę na Stingera zalozyc na przód felgę ET 30 a na tył ET40 (oryginalnie jest 34 przod i 46,5 tyl). Teoretycznie miejsca na zacisk będzie więcej niż fabrycznie.
Awatar użytkownika
tomek_inc
Posty: 101
Rejestracja: 02 gru 2018, 16:36
model samochodu: Stinger

Re: Felgi do wersji GT 3,3

Post autor: tomek_inc »

mariuszzar pisze: 13 kwie 2023, 21:41 Jako, że mój Stinger już płynie szukam dla niego felg. I teram mam pytanie. Wybrałem Concaver cvr2. Mogę sobie wybrać dowolne ET w zakresie 20-40. Czy mogę na Stingera zalozyc na przód felgę ET 30 a na tył ET40 (oryginalnie jest 34 przod i 46,5 tyl). Teoretycznie miejsca na zacisk będzie więcej niż fabrycznie.
Przy tych wartościach (zakładając że masz z przodu 8J a z tyłu 8,5J) felgi tylne będą dalej dość mocno schowane w nadkolach. Spokojnie można zejść z ET z tyłu o 15 mm (przy 18 mm oryginalna felga jest równo z nadkolem), a z przodu 5-10 mm (choć dla mnie przód wystarczy 5). Przy dystansach 20 mm (bo takie trzeba żeby nie robić nic ze szpilkami) to z przodu już wyjeżdża mocno poza obrys pojazdu i na pewno policja może się do tego przyczepić.
Niko123
Posty: 498
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Felgi do wersji GT 3,3

Post autor: Niko123 »

Ja mam 20 i przednie 8,5" z ipona 245 i tylnie 9" na oponie 265.
Et dobieralem z kalkulatora et z google ale mam troszke szezej jak oryginal, wyglada super i nic nie wystaje.
W USA szaleja i zajkadaja R20 na tyl 10,5" na oponie 295, dla mnie przesada to.
mariuszzar
Posty: 30
Rejestracja: 07 gru 2022, 12:07
model samochodu: Sportage MY22 HEV 230KM + w oczekiwaniu na "żądło"

Re: Felgi do wersji GT 3,3

Post autor: mariuszzar »

tomek_inc pisze: 14 kwie 2023, 10:50
mariuszzar pisze: 13 kwie 2023, 21:41 Jako, że mój Stinger już płynie szukam dla niego felg. I teram mam pytanie. Wybrałem Concaver cvr2. Mogę sobie wybrać dowolne ET w zakresie 20-40. Czy mogę na Stingera zalozyc na przód felgę ET 30 a na tył ET40 (oryginalnie jest 34 przod i 46,5 tyl). Teoretycznie miejsca na zacisk będzie więcej niż fabrycznie.
Przy tych wartościach (zakładając że masz z przodu 8J a z tyłu 8,5J) felgi tylne będą dalej dość mocno schowane w nadkolach. Spokojnie można zejść z ET z tyłu o 15 mm (przy 18 mm oryginalna felga jest równo z nadkolem), a z przodu 5-10 mm (choć dla mnie przód wystarczy 5). Przy dystansach 20 mm (bo takie trzeba żeby nie robić nic ze szpilkami) to z przodu już wyjeżdża mocno poza obrys pojazdu i na pewno policja może się do tego przyczepić.
Mam pytanie. Jak pisałem jestem zdecydowany na Concavery CVR2. Jeśli zamówię 19cali w fabrycznej szerokości (8 i 8,5 cala) plus ET zmniejszę o 10 czyli przód - 24, tyl-36, to będę musiał zastosować dystanse?
Niko123
Posty: 498
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Felgi do wersji GT 3,3

Post autor: Niko123 »

Jak zmniejszysz Et to felga wychodzi na zewnatrz a nie do srodka, coś pokręciłeś.
covall
Posty: 52
Rejestracja: 17 gru 2020, 17:34
model samochodu: Kia Stinget GT2

Re: Felgi do wersji GT 3,3

Post autor: covall »

"Z szerokością felgi powiązane jest jej odsadzenie, zwane inaczej ET (z języka niemieckiego: Einpress Tiefe) lub offsetem (z języka angielskiego). Jest to nic innego jak wyrażona w milimetrach odległość powierzchni montażu od geometrycznego środka felgi (osi symetrii). Gdy wartość ET się zmniejsza – alufelgi wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”