Kia Sorento PHEV Ładowanie
Kia Sorento PHEV Ładowanie
Witam nie jestem jeszcze posiadaczem KIA Sorento ale się przymierzam i mam dwa pytania jak by się komuś chciało odpowiedzieć będę wdzięczny.
chodzi o PHEV
1. czasami robie trasy takie 250 km jak to sie ma do tego akumulatora czy on się jakoś doładowuje sam w trasie np na autostradzie czy wyładuje się powiedzmy do tych 10% i co się dzieje potem? tylko podtrzymuje ta baterie jakoś z silnika , hamowania czy po prostu ją jakoś ładuje jak to jest rozwiązane ?
2. Drugie pytanie odnośnie ładowania jaki jest czas ładowania z gniazdka a jaki na stacjach ładowania i czym to można ładować w sensie jakim prądem. z góry dziękuje za jakąkolwiek odpowiedz
chodzi o PHEV
1. czasami robie trasy takie 250 km jak to sie ma do tego akumulatora czy on się jakoś doładowuje sam w trasie np na autostradzie czy wyładuje się powiedzmy do tych 10% i co się dzieje potem? tylko podtrzymuje ta baterie jakoś z silnika , hamowania czy po prostu ją jakoś ładuje jak to jest rozwiązane ?
2. Drugie pytanie odnośnie ładowania jaki jest czas ładowania z gniazdka a jaki na stacjach ładowania i czym to można ładować w sensie jakim prądem. z góry dziękuje za jakąkolwiek odpowiedz
-
- Posty: 1274
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
Witam,
Ad. 1. W trybie EV przejedziesz ok. 50 km. Kiedy poziom naładowania baterii (aku) spadnie do 15 % auto przechodzi w tryb hybrydowy i ten poziom jest podtrzymywany. Jak jedziesz w trybie HEV (hybrydowym) będzie utrzymywał mniej więcej poziom energii w aku, z jakim wyjechałeś (np. wyjedziesz z 70%, po 200 km masz 68%). W trybie automatycznym przy mniejszych prędkościach będzie częściej korzystał z baterii, więc mniej spalisz benzyny, ale nie utrzyma poziomu naładowania akumulatora. Nie ma trybu ładowania baterii z silnika spalinowego, rekuperacja z hamowania w zasadzie nie istnieje. To nie EV6, gdzie przy solidnym dohamowaniu przybywa 2 km zasięgu
Ad .2. Naładowanie z gniazdka od 15 do 100% trwa 5h 30 minut. Na stacjach ładowania będzie niewiele szybciej z powodu słabej wbudowanej ładowarki. Nie ładowałem nigdy tym sposobem, ale na forum Sportage ktoś pisał, że trzeba mieć własny kabel, bo auto nie współpracowało z tym standardowym. Musi się wypowiedzieć ktoś, kto korzysta z tych przybytków.
Ad. 1. W trybie EV przejedziesz ok. 50 km. Kiedy poziom naładowania baterii (aku) spadnie do 15 % auto przechodzi w tryb hybrydowy i ten poziom jest podtrzymywany. Jak jedziesz w trybie HEV (hybrydowym) będzie utrzymywał mniej więcej poziom energii w aku, z jakim wyjechałeś (np. wyjedziesz z 70%, po 200 km masz 68%). W trybie automatycznym przy mniejszych prędkościach będzie częściej korzystał z baterii, więc mniej spalisz benzyny, ale nie utrzyma poziomu naładowania akumulatora. Nie ma trybu ładowania baterii z silnika spalinowego, rekuperacja z hamowania w zasadzie nie istnieje. To nie EV6, gdzie przy solidnym dohamowaniu przybywa 2 km zasięgu
Ad .2. Naładowanie z gniazdka od 15 do 100% trwa 5h 30 minut. Na stacjach ładowania będzie niewiele szybciej z powodu słabej wbudowanej ładowarki. Nie ładowałem nigdy tym sposobem, ale na forum Sportage ktoś pisał, że trzeba mieć własny kabel, bo auto nie współpracowało z tym standardowym. Musi się wypowiedzieć ktoś, kto korzysta z tych przybytków.
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
Ad1.
Rekuperacja istnieje ale zauwazalna jest wlasciwie tylko w gorach na dluzszych zjazdach. Na plaskim, tak jak pisze Inquis, wlasciwie jej nie ma.
Doladowanie baterii podczas jazdy jest mozliwe w trybie sport. Jednak nie jest to opcja ekonomiczna poniewaz spalanie wyraznie wzrasta. To, jak dla mine, tryb awaryjny gdy np. musisz wjechać do strefy elektrycznej w mieście.
Ad. 2.
Też nie ladowalem z ładowarki zewnętrznej ale każda albo zdecydowana większość ma na wyposażeniu kabel z wtyczka typ 2 i nie musisz miec swego kabla. U mnie od 15% do pełna z gniazdka 230V ładuje prądem 2,1kW i trwa to ok. 6,5h.
Rekuperacja istnieje ale zauwazalna jest wlasciwie tylko w gorach na dluzszych zjazdach. Na plaskim, tak jak pisze Inquis, wlasciwie jej nie ma.
Doladowanie baterii podczas jazdy jest mozliwe w trybie sport. Jednak nie jest to opcja ekonomiczna poniewaz spalanie wyraznie wzrasta. To, jak dla mine, tryb awaryjny gdy np. musisz wjechać do strefy elektrycznej w mieście.
Ad. 2.
Też nie ladowalem z ładowarki zewnętrznej ale każda albo zdecydowana większość ma na wyposażeniu kabel z wtyczka typ 2 i nie musisz miec swego kabla. U mnie od 15% do pełna z gniazdka 230V ładuje prądem 2,1kW i trwa to ok. 6,5h.
-
- Posty: 1274
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
O tym doładowaniu w trybie sport słyszałem w serwisie i kiedyś spróbowałem. Po 5 km spalanie - owszem wzrosło - ale poziom naładowania nie. Może trzeba jechać dłużej. Nie jest to w każdym razie tryb dedykowany tylko doładowaniu jak ten dostępny choćby w Superbie iV czy Citroenie C5Aircross. Ale biorąc pod uwagę wzrost spalania w tych hybrydach jest to faktycznie "tryb awaryjny".galloper pisze: ↑16 lut 2023, 19:00 Ad1.
Rekuperacja istnieje ale zauwazalna jest wlasciwie tylko w gorach na dluzszych zjazdach. Na plaskim, tak jak pisze Inquis, wlasciwie jej nie ma.
Doladowanie baterii podczas jazdy jest mozliwe w trybie sport. Jednak nie jest to opcja ekonomiczna poniewaz spalanie wyraznie wzrasta. To, jak dla mine, tryb awaryjny gdy np. musisz wjechać do strefy elektrycznej w mieście.
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
A prad ustalasz sam czy np ładowarka ma taka a nie inna moc ?galloper pisze: ↑16 lut 2023, 19:00 Ad1.
Rekuperacja istnieje ale zauwazalna jest wlasciwie tylko w gorach na dluzszych zjazdach. Na plaskim, tak jak pisze Inquis, wlasciwie jej nie ma.
Doladowanie baterii podczas jazdy jest mozliwe w trybie sport. Jednak nie jest to opcja ekonomiczna poniewaz spalanie wyraznie wzrasta. To, jak dla mine, tryb awaryjny gdy np. musisz wjechać do strefy elektrycznej w mieście.
Ad. 2.
Też nie ladowalem z ładowarki zewnętrznej ale każda albo zdecydowana większość ma na wyposażeniu kabel z wtyczka typ 2 i nie musisz miec swego kabla. U mnie od 15% do pełna z gniazdka 230V ładuje prądem 2,1kW i trwa to ok. 6,5h.
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
Nie masz takiego wpływu. Ale też nie jest tak, że im mocniejsza ładowarka tym szybciej naładujesz. Każdy samochód elektryczny ma swój maksymalny poziom pradu, jakim możesz ladowac. Przepraszam za niefachowy opis ale tak to mniej więcej wygląda. W Sorento baterię nie naładujesz szybciej niż coś ok 3h jeśli dobrze pamiętam.
-
- Posty: 1274
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
Sorento Phev ma wbudowaną ładowarkę o mocy 3,3 kWh i to jest max. Choćbyś podłączył auto do najszybszych stacji ładowania, to i tak na naładowanie baterii poczekasz ze 3,5 godziny.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2023, 15:03 przez inquis, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
Ja z autem kupiłem dodatkowo kabel do siły z KIA za 1500k chyba i z domu jak masz gniazdo siłowe 3 godziny ładuje do 100%
Normalnie z gniazda 230V Sorento 5,5 -6 h
Normalnie z gniazda 230V Sorento 5,5 -6 h
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 23 sie 2022, 14:56
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
Witam
U mnie najnowsze ladowanie oryginalną ładowarką na gniazdo 240 v od 14% do 100% przy ustawieniu prądu ladowania 12A trwalo 4 godziny 48 min i pobralo z sieci 14,89 kWh. Przy ustawieniu 6 A czas okolo 9 godzin .
U mnie najnowsze ladowanie oryginalną ładowarką na gniazdo 240 v od 14% do 100% przy ustawieniu prądu ladowania 12A trwalo 4 godziny 48 min i pobralo z sieci 14,89 kWh. Przy ustawieniu 6 A czas okolo 9 godzin .
-
- Posty: 1274
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia Sorento PHEV Ładowanie
W moim przypadku w takich samych warunkach ładowanie od 15 do 100% trwa 5h 35 minut. Spróbuj ładować na "ciepłej" baterii - zaraz po jeździe - wówczas do naładowania baterii powinno wystarczyć 13,5 kWh.Bodzio1965 pisze: ↑20 kwie 2023, 20:14 Witam
U mnie najnowsze ladowanie oryginalną ładowarką na gniazdo 240 v od 14% do 100% przy ustawieniu prądu ladowania 12A trwalo 4 godziny 48 min i pobralo z sieci 14,89 kWh. Przy ustawieniu 6 A czas okolo 9 godzin .