PHEV grill

forum użytkowników modelu Kia XCeed
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: PHEV grill

Post autor: dragonn »

saron22 pisze: 01 sty 2023, 13:57
dragonn pisze: 30 gru 2022, 12:47 Ja typowo jeśli jadę krótką trasę to po prostu nie odpalam ogrzewania albo co najwyżej włączam zimny nawiew na przednią szybę. A jak jadę gdzieś dalej to wymuszam tryb hybrydowy

To jest dobre! Heheh kupić samochód za 100 tys albo lepiej i nie korzystać z ogrzewania bo prądu szkoda i marznąć. Tego jeszcze nie grali.
Moja sprawa, ja nikogo do niczego nie namawiam. Wiedziałem, dosłownie wiedziałem że będzie taki komentarz :roll: .
Co do wilgoci i parowania szyb to się zgadzam i jeśli widzę że potrzebuje grzania to go odpalam po prostu.
renegade pisze: 01 sty 2023, 03:04
Tolinek pisze: 31 gru 2022, 16:32 A klapką w optimie mnie zaskoczyłeś.
Tak to wygląda

Obrazek

Obrazek
Wydaje mi się że w XCeed pod tym plastikiem który jest normalnie griłem jest jakiś otwór wlotowy. Może jest to tam też z klapką?
Chodzi mi o to tutaj:
Kia-XCeed5.png
Kia-XCeed5.png (33.67 KiB) Przejrzano 647 razy
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: PHEV grill

Post autor: Tolinek »

Wiadomo że będą komentarze. Saron oboecał że zajmie się jedzeniem popcornu i doglądaniem sprawy pozwu zbiorowego. Słowa nie dotrzymał ;)

Wilgoć wylatuje tylko dzięki wietrzeniu albo pracy klimatyzacji. Podgrzanie wnętrza sprawia że mocno zwiększa się wysycenie powietrza w wodę. Paradoksalnie, grzejąc wnętrze transportujesz doń wodę, szczegòlnie, kiedy źròdło świerzego powietrza jest wysoko wysycone parą. Jeżeli hvac dużo pracuje na recyrkulacji lub bez klimy to cała ta wilgoć będzie w środku. Na szczęście, jest tego niewiele. Myślę że max 15- 20g zamknięte w objętości wnętrza pojazdu.

Zainteresowaliście mnie tematem. Pizdnę se czujkę temperatury i wilgotności w pojeździe i pologuję troszkę. Dynamika zmian w puszce jest jednak większą niż w domu.

Znalazłem opis klapki dla optimy. Da się nią komfortowo jeździć szybko po autostradzie?

Description
The AAF (Active Air Flap) is located between radiator grille and radiator, and consists of an actuator and 6 air flaps. The system receives information from EMS, FATC, TCU, MCU and LDC via CAN communication . With this information, the AAF controls the motor properly then the air flaps adjust air flow from radiator grille.
During high speed driving, it will reduce the air resistance by closing the air flaps. This improves the fuel efficiency and enhance the driving stability. If overheat occurs, the system will open the air flaps to drop the temperature.
During the A/C operation, the system will open the air flaps to maintain the refrigerant pressure.The system will close the air flaps to warm up the engine rapidly during cold start.
Awatar użytkownika
renegade
Posty: 159
Rejestracja: 03 lis 2021, 20:31
model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: PHEV grill

Post autor: renegade »

dragonn pisze: 01 sty 2023, 20:33 Wydaje mi się że w XCeed pod tym plastikiem który jest normalnie griłem jest jakiś otwór wlotowy. Może jest to tam też z klapką?
Możliwe, że w ten sposób rozwiązali chłodzenie, musiałbyś się temu przyjrzeć.
Tolinek pisze: 01 sty 2023, 20:53 Da się nią komfortowo jeździć szybko po autostradzie?
A dlaczego miałoby się jeździć niekomfortowo ?, ma te 205KM więc mocy mu nie brakuje Stinger to nie jest ale na wygodę narzekać nie można.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: PHEV grill

Post autor: Tolinek »

Z ciekawości pytam o komfort podróżowania z prędkościami autostradowymi. Wygląda na mocną i cichą furę.
Awatar użytkownika
renegade
Posty: 159
Rejestracja: 03 lis 2021, 20:31
model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: PHEV grill

Post autor: renegade »

Tolinek pisze: 01 sty 2023, 22:42 Z ciekawości pytam o komfort podróżowania z prędkościami autostradowymi. Wygląda na mocną i cichą furę.
No ja przesiadłem się z C1 FL więc dla mnie to była przepaść jeżeli chodzi właśnie o komfort, ciszę i moc w porównaniu do poprzednika więc jestem mega zadowolony 8-)
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
saron22
Posty: 602
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: PHEV grill

Post autor: saron22 »

Cocosh pisze: 01 sty 2023, 16:26
saron22 pisze: 01 sty 2023, 13:57
dragonn pisze: 30 gru 2022, 12:47 Ja typowo jeśli jadę krótką trasę to po prostu nie odpalam ogrzewania albo co najwyżej włączam zimny nawiew na przednią szybę. A jak jadę gdzieś dalej to wymuszam tryb hybrydowy

To jest dobre! Heheh kupić samochód za 100 tys albo lepiej i nie korzystać z ogrzewania bo prądu szkoda i marznąć. Tego jeszcze nie grali.
Hmmm a jazda z włączonym ogrzewaniem wnętrza pojazdu to jest obowiązek? Pytam serio ?
Jadąc na krótkim odcinku, będąc ubranym w kurtkę jaki jest sens włączania grzania? Zeby zwiększyć spalanie? Zeby się zapocic w ubraniu?
Żeby się nie zapocić w ubraniu i zmniejszyć spalanie do 0L/100km można ten krótki odcinek pokonać piechotą w komforcie podobnym jak w samochodzie z wyłączonym ogrzewaniem.
Cocosh
Posty: 257
Rejestracja: 10 gru 2022, 18:54

Re: PHEV grill

Post autor: Cocosh »

saron22 pisze: 01 sty 2023, 23:46
Cocosh pisze: 01 sty 2023, 16:26
saron22 pisze: 01 sty 2023, 13:57

To jest dobre! Heheh kupić samochód za 100 tys albo lepiej i nie korzystać z ogrzewania bo prądu szkoda i marznąć. Tego jeszcze nie grali.
Hmmm a jazda z włączonym ogrzewaniem wnętrza pojazdu to jest obowiązek? Pytam serio ?
Jadąc na krótkim odcinku, będąc ubranym w kurtkę jaki jest sens włączania grzania? Zeby zwiększyć spalanie? Zeby się zapocic w ubraniu?
Żeby się nie zapocić w ubraniu i zmniejszyć spalanie do 0L/100km można ten krótki odcinek pokonać piechotą w komforcie podobnym jak w samochodzie z wyłączonym ogrzewaniem.
Co wnosi Twój komentarz? Poza tym, ze nic?
saron22
Posty: 602
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: PHEV grill

Post autor: saron22 »

dragonn pisze: 01 sty 2023, 20:33 Moja sprawa, ja nikogo do niczego nie namawiam. Wiedziałem, dosłownie wiedziałem że będzie taki komentarz :roll: .
Wiesz dlaczego wiedziałeś że tak będzie? Bo wiesz doskonale, że jazda z wyłączonym ogrzewaniem to po prostu idiotyczny pomysł. I próbujesz sam siebie oszukiwać i nas wszystkich tutaj też. Jeszcze nie aż tak dawno - może ze 25 lat temu - gdy wiekszość Polski jezdziła rodzimymi konstrukcjami typu 126p albo podobnym badziewiem produkcji DDR to wszyscy chcieli mieć zachodnie samochody między innymi dlatego, że w nich skutecznie działało ogrzewanie, które w naszych warunkach klimatycznych jest po prostu niezbędne, aby móc w komfortowy a przede wszystkim bezpieczny sposób korzystać z samochodu. Ale nie mogli ich kupowac bo albo byly niedostepne albo za drogie. Natomiast dzisiaj z własnej nieprzymuszonej woli kupują za grubą kase samochody z ktorych również nie można w komfortowy sposób korzystać z ogrzewania. Przecież to jest idiotyczne. W dodatku próbujecie nam udowodnić że wystarczy przecież grubą kurtkę założyć i jest ok a właściwie nie jest ok tylko lepiej niż Ok bo oszczędza się na spalaniu.
Wybacz, ale bardziej idiotyczną logikę naprawdę ciężko wymyślić.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 605
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: PHEV grill

Post autor: Tolinek »

Nie da się. Samemu to spoko. Ale z dwójką dzieci przedszkolnych to się nie da. 3km w jedną stronę to za daleko na codzienny spacer i za krótko żeby rozgrzać silnik tak jak bym sobie tego życzył. O wnętrzu nie mòwię bo prawdziwe ciepło zacznie lecieć dopiero pod koniec podróży. Na takie traski poprostu nie ma sensu włączać pieca. Co innego gdyby była możliwość preklimatyzacji, wsiąścia do ciepłego. No ale niema. Wygląda na to że AC na kablu też niema. Rozumiem dlaczego, ale szkoda że niema.
dragonn
Posty: 92
Rejestracja: 28 mar 2022, 09:22
model samochodu: XCeed PHEV

Re: PHEV grill

Post autor: dragonn »

saron22 pisze: 02 sty 2023, 10:04
dragonn pisze: 01 sty 2023, 20:33 Moja sprawa, ja nikogo do niczego nie namawiam. Wiedziałem, dosłownie wiedziałem że będzie taki komentarz :roll: .
Wiesz dlaczego wiedziałeś że tak będzie? Bo wiesz doskonale, że jazda z wyłączonym ogrzewaniem to po prostu idiotyczny pomysł. I próbujesz sam siebie oszukiwać i nas wszystkich tutaj też. Jeszcze nie aż tak dawno - może ze 25 lat temu - gdy wiekszość Polski jezdziła rodzimymi konstrukcjami typu 126p albo podobnym badziewiem produkcji DDR to wszyscy chcieli mieć zachodnie samochody między innymi dlatego, że w nich skutecznie działało ogrzewanie, które w naszych warunkach klimatycznych jest po prostu niezbędne, aby móc w komfortowy a przede wszystkim bezpieczny sposób korzystać z samochodu. Ale nie mogli ich kupowac bo albo byly niedostepne albo za drogie. Natomiast dzisiaj z własnej nieprzymuszonej woli kupują za grubą kase samochody z ktorych również nie można w komfortowy sposób korzystać z ogrzewania. Przecież to jest idiotyczne. W dodatku próbujecie nam udowodnić że wystarczy przecież grubą kurtkę założyć i jest ok a właściwie nie jest ok tylko lepiej niż Ok bo oszczędza się na spalaniu.
Wybacz, ale bardziej idiotyczną logikę naprawdę ciężko wymyślić.
No i dobrze i tak będę dalej tak robił i za każdym razem się śmiał myślać o Tobie że marnujesz swój czas na tym żeby komuś "dopiec" w Twoim miemaniu :twisted: .
Co innego gdyby była możliwość preklimatyzacji, wsiąścia do ciepłego. No ale niema. Wygląda na to że AC na kablu też niema. Rozumiem dlaczego, ale szkoda że niema.
Pytałem jedną firmę czy jest opcja montażu Webasto HVH ale niestety do naszego modelu producent nie ma jeszcze pod to instrukcji montażu, jest tylko jakieś standardowe na paliwo dostępne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”