Optima 1,7 CRDi gaśnie.
Optima 1,7 CRDi gaśnie.
Witam serdecznie, posiadam Kia Optima III 2012 rok, 1,7CRDi, w wersji XL Automatic, przebieg 182 kkm. Samochód posiadam od kilku miesięcy i od 2-3 miesięcy samochód gaśnie przy zejściu silnika do jałowych obrotów (800 wg obrotomierza). Silnik pali od strzała niezależnie, czy zimny, czy ciepły, automat płynnie zmienia biegi, nie szarpie, silnikowi nie brakuje mocy. Podczas jazdy, kiedy hamujemy silnikiem i skrzynia wysprzęgli silnik to zdarza mu się zgasnąć, dzieje się tak też, przy dojeżdżaniu do świateł. Zatrzymujemy się i zafalują obroty i cyk kontrolki, silnik zgasł. Na postoju to pół biedy ale zdarza się to na ekspresówce, wtedy problem bo trzeba zjechać, przełączyć skrzynię w położenie "P", wcisnać hamulec i odpalić stojąc na poboczu. Wyciągnięte wtryski, sprawdzone, są sprawne, wymieniony filtr paliwa, wraz z podstawą, pompką ręczną i czujnikiem skroplin (komplet z ASO za 900zł sic!). Płukany i adaptowany DPF. Komputer nie ma błędów w pamięci. Problem nie występuje codziennie, zdarza się 2-3 dni jeździć jak należy a zdarza się, że ciężko z centrum do domu wrócić. Po zgaśnięciu silnik zazwyczaj pali od strzała, ale ostatnio coraz częściej potrzebuje 2-3 podejścia, po uruchomieniu rusza z miejsca jak gdyby nigdy nic. Zgaśnięcie silnika zazwyczaj sygnalizuje falowanie obrotów jałowych silnika. Poszło już kilka tysięcy w eksperymenty majstrów i zero poprawy. Ktoś ma jakiś pomysł, może kogoś polecić, okolice Zielonej Góry?
Re: Optima 1,7 CRDi gaśnie.
Cześć. Widzę że już trochę włożyłeś w auto. A sprawdzałeś pompę w baku. Czy nie ma przerw w zasilaniu, może się kończy?