Problem z akumulatorem

forum użytkowników Kia Stinger
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: kon »

slwkk pisze: 21 cze 2022, 14:49
1) viofo a129 duo plus z trybem parkingowym

auto event w momencie kiedy nagrywa - 0.3 - 0.4 A
auto event kiedy nie nagrywa - 0.2- 0.3A

2) Kia Safety System

pobiera ok 15mA podczas czuwania.

3) dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe

20 mA

// informacje o poborze prądu od producentów/dystrybutorów
Policzmy zużycie tych gadżetów na poziomie 0,3A:
0,3A x 24h = 7,2Ah w ciągu jednej doby.
Dla 3 dni to jest aż 21,6Ah! Ile ma akumulator? 80? 90?
Do tego sam samochód też ma swoją konsumpcję. Nie dziw się, że ok 3 dniach potrafi zakomunikować niedoładowany akumulator.
slwkk
Posty: 130
Rejestracja: 06 sty 2021, 16:02
model samochodu: StingerMy22

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: slwkk »

Dzięki wszystkim za porady, podjadę do tego ASO i niech przynajmniej sprawdzą pobór na postoju czy się zgadza z tym co opisują producenci 'akcesoriów'.

W międzyczasie znalazłem coś co mnie trochę uspokoiło, mianowicie:

https://www.wideorejestratory24.pl/adap ... 68QAvD_BwE

"Adapter Viofo Hardwire Kit współpracuje z instalacjami elektrycznymi 12-24V oraz umożliwia ustawienie jednego czterech poziomów odcięcia zasilania w przypadku spadku napięcia wejściowego z instalacji elektrycznej:

1) 11.8V / 23.6V
2) 12.0V / 24.0V
3) 12.2V / 24.4V
4) 12.4V / 24.8V

W przypadku, gdy przewód ACC jest nieaktywny (zapłon wyłączony), adapter podaje zasilanie do kamery w sposób ciągły aż do momentu, w którym napięcie wejściowe spadnie do ustawionego poziomu odcięcia. Odcięcie zasilania następuje w ciągu ok. 90 sekund od momentu osiągnięcia lub przekroczenia wartości progowej napięcia wejściowego. Przywrócenie zasilania na wyjściu następuje po podaniu zasilania do przewodu ACC (uruchomienie zapłonu). "

tak więc , jeśli faktycznie KIA rzuca tym komunikatem , gdy spada poniżej 12.2V, to wygląda na to, że adapter jest ustawiony na 12.0 lub 11.8 - w każdym razie, gdy będzie już na prawdę źle z AKU to odetnie kamerkę i nie powinno dojść do kompletnego rozładowania. Ponieważ robię głównie krótkie trasy to chyba poproszę o ustawienie tego adaptera w pozycji 4.
slwkk
Posty: 130
Rejestracja: 06 sty 2021, 16:02
model samochodu: StingerMy22

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: slwkk »

Powrót do starego tematu... żeby inni też skorzystali.

1. Odcinanie zasilania przez adapter Viofo dziala - Stinger stal dwa tygodnie, odcielo kamere po 2 dniach (brak nagran z trybu parkingowego), ale po dwoch tygodniach auto normalnie odjechalo. Potem wystarczylo jezdzic normalnie, po miescie, krotkie odcinki i na tyle podladowalo to akumulator, ze tryb parkingowy zaczal znow dzialac. Sa dostepne specjalne power banki samochodowe, gdzie mozna tez kamere wpiac, ale nie podniesie to dlugosci nagran w trybie parkingowym, kiedy auto stoi, kosztuja one sporo ... jedyna w sumie potencjalna zaleta jaka widze to minimalny wplyw kamery na akumulator auta, wiec jesli ktos ma problemy z aku... to taki power bank samochodowy mozna rozwazyc (koszt ok 1000zl).

2. Pobor mocy przez kamery Viofo w roznych trybach - załączam.

Ogolnie rzecz ujmujac to jezdze na stale niedoladowanym akumulatorze, komunikat na desce pojawia sie sporadycznie, w aplikacji za to mam ostrzezenie caly czas, znika tylko wtedy, gdy jestem swiezo po dluzszej trasie. Minie dzien, dwa, wracaja krotkie trasy po miescie i znow sie pojawia. Przyzwyczailem sie ;) Wazne, ze auto odpala, a co do zywotnosci akumulatora... wyjdzie w praniu po jakims czasie.

Pobor na postoju mam w okolicach 0.8-0.9A i tu sie wszystko zgadza skoro wg oficjalnych info Viofo (od producenta, nie dystrybutora), a129 duo plus moze dojsc przy nagrywaniu do okolo 0.6A, a auto stoi w duzej hali garazowej, gdzie co chwile cos sie dzieje - a to ktos przejdzie, auto przejedzie, a to kawal dalej cos sie wydarzy i zapali sie caly rząd swiatel (co kamera wykryra jako ruch - zmiana natezenia swiatla - i zaczyna nagrywac).

Takze podsumowujac faktycznie wszystko sie zgadza, nic nadzwyczajnego sie nie dzieje.
Załączniki
yLS8f58IDNOujzJ_6crwNqER64sIHk86kA.jpg
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Problem z akumulatorem

Post autor: GeRRaD »

Takie pytanie - wymieniał już ktoś fabryczny aku - najstarsze Stingery pewnie są już po wymianie lub bezpośrednio przed. Kupowaliście fabryczne - czy inne i ile taka zabawa kosztuje :?:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”