Aeb+islw+scc zapraszam na diagnostykę w celu możliwości skonfigurowania sterownika silnika

Ogłoszenia usług i inne wątki ogłoszeniowe, niezwiązane z powyższymi działami.
tomekjulia
Posty: 131
Rejestracja: 15 sty 2022, 17:45
model samochodu: kia stonic

Re: Opóźnienie w odbiorze nowego Stonica

Post autor: tomekjulia »

Przegląd poza ASO zgodny z prawem

Autoryzowane stacje obsługi, serwisy sieciowe, niezależne serwisy samochodowe, a także małe "garażowe" warsztaty - dziś, chcąc naprawić nasz samochód, czy też poddać go przeglądowi, mamy naprawdę duży wybór możliwości. I wcale nie dotyczy to wyłącznie starszych, już pogwarancyjnych modeli. Przepisy unijnej dyrektywy GVO z 2002 r. dopuszczają bowiem możliwość serwisowania naszego samochodu poza autoryzowanym punktem, bez obawy o utratę gwarancji.

Tzn. obawa taka istnieje, jednak ewentualna utrata prawa do gwarancji nie wynika wyłącznie z samego faktu, iż zdecydowaliśmy się na przegląd czy jakąś naprawę poza ASO, o czym niestety często producentom samochodów zdarza się "zapomieć". Warunkiem utrzymania gwarancji jest bowiem spełnienie odpowiednich procedur producenta, czyli wykonanie w rzetelny sposób wymaganych czynności podczas przeglądu czy naprawy, a także dotrzymywanie harmonogramu przeglądów okresowych.

W spornej sytuacji, gdy będziemy chcieli dochodzić roszczeń gwarancyjnych, importer zapewne podniesie temat obsługi serwisowej poza autoryzowaną siecią, dlatego wszelkie takie czynności powinniśmy mieć dobrze udokumentowane. Odpowiednie wpisy powinny znaleźć się w książce serwisowej, wszelkie faktury, potwierdzenia wykonania usługi, a także w miarę możliwości wydruki z komputera diagnostycznego dobrze przechowywać przynajmniej do końca obowiązywania gwarancji.

W przypadku zaś konieczności użycia części zamiennych warto pamiętać, iż unijne przepisy nie nakazują stosowania oryginalnych części zamiennych. Z powodzeniem mogą być to tzw. oryginalne części, ale nie oznaczone logo producenta samochodu a producenta danej części, a także tzw. zamienniki porównywalnej jakości. Dobrze oczywiście, w przypadku wyboru serwisu niezależnego, upewnić się, czy część, która zostanie użyta, ma pełne dopuszczenie do stosowania w ramach regulacji GVO.
Widerski
Posty: 93
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Opóźnienie w odbiorze nowego Stonica

Post autor: Widerski »

@tomekijulia Dziękuję za podjęcie tematu i wyjaśnienie wszystkim derektywy GVO.
Nikogo nie zmuszam ani nie nakłaniam na moje usługi, każdego osobista sprawa.
@tomekijulia nie wiedząc o takiej derektywie(tak podejrzewam) po zapoznaniu się z materiałami tutaj na forum bardzo szybko ustalił fakty i je tutaj napisał, a urzytkownicy: II5,lukasmades, bluesbrothers, do dziś z nadzieją czekają na odpowiedż od KIA:) użytkownicy zarzucali mi druciarstwo, łamanie prawa, licencji, brak przedstawienia się, kłamstwo i wszystko co możliwe. Gdy podałem podstawę prawna, przedstawiłem się udowodniłem kłamstwo screenem lukasmades że to on kłamie, to zaczeło się obrażanie, administracja skasowała część postów po raz drugi, był spokój chyba 5dni, po czym użytkownik znowu wszystkich informuje i zaleca ostrożność :
Zrzut ekranu (210).png
Zrzut ekranu (210).png (37.56 KiB) Przejrzano 544 razy
tu w temacie viewtopic.php?t=8261
II5 napisał że wystąpił do kmp
Zrzut ekranu (208).png
Zrzut ekranu (208).png (77 KiB) Przejrzano 544 razy
a tu w temacie napisał że on nie występował do kmp
Zrzut ekranu (211).png
Zrzut ekranu (211).png (52.17 KiB) Przejrzano 544 razy
rabi22
Posty: 69
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Aeb+islw+scc zapraszam na diagnostykę w celu możliwości skonfigurowania sterownika silnika

Post autor: rabi22 »

Pozwolę sobie Pana zapytać o pewną kwestię.
W przypadku zgubionego kluczyka dostęp bezkluczykowy dorobienie takiego kluczyka możliwe jest jedynie przez autoryzowane serwisy lub osoby które mają wykupione dostęp do bazy danych KIA ? Zamawiamy płacimy i mamy kluczyk. Ile kosztuje dorobienie ? Nie wiem.
Ale drugie pytanie: czy w związku z zagubieniem kluczyka ubezpieczyciel zażąda przeprogramowania systemu na inne kody (zawsze kluczyk może zostać ukradziony przecież) jest to możliwe ? Czasochłonne i jakie koszty ?
Przeprogramowanie musiałoby być kluczyków i centralki ?
Pytam bo nigdzie nie znalazłem takiego pytania. Ludzie dorabiają po prostu kluczyk zgubiony/skradziony i są przekonani że wszystko OK. A co jak po tym zgubieniu ukradną nam samochód i ubezpieczyciel nie będzie honorował samego dorobienia kluczyka?
Skoro ma Pan sprzęt i oprogramowanie musi być Pan zorientowany w tym temacie również.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Widerski
Posty: 93
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Aeb+islw+scc zapraszam na diagnostykę w celu możliwości skonfigurowania sterownika silnika

Post autor: Widerski »

rabi22 pisze: 05 sie 2022, 13:44 Pozwolę sobie Pana zapytać o pewną kwestię.
W przypadku zgubionego kluczyka dostęp bezkluczykowy dorobienie takiego kluczyka możliwe jest jedynie przez autoryzowane serwisy lub osoby które mają wykupione dostęp do bazy danych KIA ? Zamawiamy płacimy i mamy kluczyk. Ile kosztuje dorobienie ? Nie wiem.
Ale drugie pytanie: czy w związku z zagubieniem kluczyka ubezpieczyciel zażąda przeprogramowania systemu na inne kody (zawsze kluczyk może zostać ukradziony przecież) jest to możliwe ? Czasochłonne i jakie koszty ?
Przeprogramowanie musiałoby być kluczyków i centralki ?
Pytam bo nigdzie nie znalazłem takiego pytania. Ludzie dorabiają po prostu kluczyk zgubiony/skradziony i są przekonani że wszystko OK. A co jak po tym zgubieniu ukradną nam samochód i ubezpieczyciel nie będzie honorował samego dorobienia kluczyka?
Skoro ma Pan sprzęt i oprogramowanie musi być Pan zorientowany w tym temacie również.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
''W przypadku zgubionego kluczyka dostęp bezkluczykowy dorobienie takiego kluczyka możliwe jest jedynie przez autoryzowane serwisy lub osoby które mają wykupione dostęp do bazy danych KIA ?''

Jak najbardziej autoryzowany serwis tak, Jeżeli chodzi o osoby które mają wykupiony dostęp to nie starczy zapłacić i dorabiać kluczyki.
Potrzebna certifikacja koncernu a ta może być tylko udzielona przy spełnieniu wszystkich warunków określanych przez producenta np kupno wskazanego urządzenia, itp
Immo to tzw wrażliwe dane wszyscy producenci samochodów stosują zabezpieczenia które są ściśle pod kontrolą. Warsztat który dorobi kluczyk w samochodach 2022 np w mercedesie będzie musiał zrobić skanowanie twarzy, a w vw przedctawić z sądu świadectwo niekaralności, więc nie da się bez rejestracji i certyfikacji dorobić kluczyka.
W Europie każdy koncern określa swoje warunki do przyznania uprawnień kodowania kluczy, czy przeprogramowywania sterowników silnika.
W USA już jest inaczej uzyskujesz certyfikacje przez jedną firmę w stanach i to ona za ciebie świadczy, łatwiej raz przechodzić wszystkie procedury a nie tak jak w Europie.

''Ale drugie pytanie: czy w związku z zagubieniem kluczyka ubezpieczyciel zażąda przeprogramowania systemu na inne kody (zawsze kluczyk może zostać ukradziony przecież) jest to możliwe ? Czasochłonne i jakie koszty ?
Przeprogramowanie musiałoby być kluczyków i centralki ?''


Nie wiem jaki ubezpieczyciel i co zrobi, mogę powiedzieć że w każdym samochodzie jest informacja o ilości zapisanych kluczy.
Jeżeli kluczyk został zgubiony skradziony to jest możliwość nauki kluczy od nowa wtedy jest wdrożona odpowiednia procedura (ok 1godz) i zostaną zaprogramowane tylko te kluczyki które fizycznie pan będzie miał w ręce, reszta ilości kluczy zostanie wykasowana, tak dotyczy to programowania kluczy i sterownika silnika
rabi22
Posty: 69
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Aeb+islw+scc zapraszam na diagnostykę w celu możliwości skonfigurowania sterownika silnika

Post autor: rabi22 »

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Czyli wystarczy zaprogramować kluczyki od nowa te które fizycznie mamy, a znaleziony/ukradziony kluczyk już nie ma możliwości działania w tym pojeździe. I o to pewnie chodzi.
Dorobienie takiego jednego kluczyka na gotowo (kluczyk + kodowanie) plus przeprogramowanie kluczyków o którym Pan wspominał ile kosztuje u PANA w warsztacie ?
Widerski
Posty: 93
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Aeb+islw+scc zapraszam na diagnostykę w celu możliwości skonfigurowania sterownika silnika

Post autor: Widerski »

rabi22 pisze: 06 sie 2022, 18:59 Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Czyli wystarczy zaprogramować kluczyki od nowa te które fizycznie mamy, a znaleziony/ukradziony kluczyk już nie ma możliwości działania w tym pojeździe. I o to pewnie chodzi.
Dorobienie takiego jednego kluczyka na gotowo (kluczyk + kodowanie) plus przeprogramowanie kluczyków o którym Pan wspominał ile kosztuje u PANA w warsztacie ?
Ad1 Tak
Ad2 Cena samej usługi programowania na gotowo przy dostępnych kluczykach klienta w roczniku 2022 EU,USA wynosi 500zł
Jeżeli chodzi o kluczyk cena uzależniona od modelu, rocznika, systemu.
Chcę dodać że każda operacja programowania i dodawania kluczy jest rejestrowana przez koncern.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 439
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aeb+islw+scc zapraszam na diagnostykę w celu możliwości skonfigurowania sterownika silnika

Post autor: gisio »

Widerski pisze: 06 sie 2022, 20:49 Ad2 Cena samej usługi programowania na gotowo przy dostępnych kluczykach klienta w roczniku 2022 EU,USA wynosi 500zł
Cena takiej usługi w ASO to jakieś 300 PLN jakby coś.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
rabi22
Posty: 69
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Aeb+islw+scc zapraszam na diagnostykę w celu możliwości skonfigurowania sterownika silnika

Post autor: rabi22 »

To ASO znacznie taniej 300 vs 500zł Chociaż coś. Kluczyk pewnie ok 1000zł do KIA Xceed 2021 bezkluczykowy ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Usługi / Inne”