Błędne wskazania poziomu paliwa
Regulamin forum
link
link
Błędne wskazania poziomu paliwa
Po zatankowaniu do pełna, kilka razy, również dziś, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje 3/4 zamiast max.Po przejechaniu jakiś 30-80 km wskaźnik leniwe podnosi się do max.
Czy ktoś tak ma/miał i rozwiązywał ten problem w serwisie ? Dziś zadzwoniłem do 3 losowych ASO i oczywiście „pierwsze słyszą”.
Jak jest u Was ?
Czy ktoś tak ma/miał i rozwiązywał ten problem w serwisie ? Dziś zadzwoniłem do 3 losowych ASO i oczywiście „pierwsze słyszą”.
Jak jest u Was ?
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
Miałem coś podobnego w Stonicu . Tylko u mnie pokazywał 1/2 zbiornika po zatankowaniu do pełna . Pomogło odłączenie akumulatora na ok. 2 min
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
Za każdym razem gdy miałeś błędne wskazanie odłączałeś akumulator ? Czy zrobiłeś to raz i auto zostało wyleczone z problemu podczas kolejnych tankowań?
Ja mam hybrydę i nie mam dostępnego akumulatora 12V. Jest zabudowany wraz z pakietami baterii trakcyjnych pod tylną kanapą i na tą chwile nie wiem jak odciąć zasilanie 12 V.
Ja mam hybrydę i nie mam dostępnego akumulatora 12V. Jest zabudowany wraz z pakietami baterii trakcyjnych pod tylną kanapą i na tą chwile nie wiem jak odciąć zasilanie 12 V.
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
Raz zrobiłem to było z 2 lata temu , problem ustąpił . Nigdy się nie powtórzył .LooKatME pisze: ↑29 cze 2022, 21:19 Za każdym razem gdy miałeś błędne wskazanie odłączałeś akumulator ? Czy zrobiłeś to raz i auto zostało wyleczone z problemu podczas kolejnych tankowań?
Ja mam hybrydę i nie mam dostępnego akumulatora 12V. Jest zabudowany wraz z pakietami baterii trakcyjnych pod tylną kanapą i na tą chwile nie wiem jak odciąć zasilanie 12 V.
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż !
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
Robione. Nic nie daje.
Ktoś wie jak odciąć napięcie? W sumie nie wiem czy w HEV wystarczy tylko 12V czy również należy odłączyć baterie trakcyjną? Jakiś konkretny bezpiecznik/bezpieczniki należy wyjąć? Czy odłączenie zasilania nie będzie się wiązało z wprowadzeniem nastaw podstawowych systemów poprzez interfejs serwisowy ?
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
Niektóre auta tak mają, że wskaźnik "wolno" reaguje, za pewne to kwestia ustawień pływaka. Ale nie wiem, czy akurat w Kii.LooKatME pisze: ↑29 cze 2022, 19:54 Po zatankowaniu do pełna, kilka razy, również dziś, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje 3/4 zamiast max.Po przejechaniu jakiś 30-80 km wskaźnik leniwe podnosi się do max.
Czy ktoś tak ma/miał i rozwiązywał ten problem w serwisie ? Dziś zadzwoniłem do 3 losowych ASO i oczywiście „pierwsze słyszą”.
Jak jest u Was ?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
W minionym tygodniu tankowanie do pełna- wskaźnik znów pokazuje 3/4 pojemności. Jeździłem na krótkie dystanse, tak około 4x5km - wskaźnik podczas tych przejażdżek podniósł się do pełna, natomiast jak zwykle, przewidywany dystans do przejechania na pozostałym paliwie podniósł się tylko o kilka km tzn. z 518 km po tankowaniu do jakiś 524km po przejechaniu wspomnianych 20km (od zatankowania).
Na pełnym baku powinien wynosić między 750km a 800 km.
I teraz uwaga:
Jeżdżę głównie w trybie eco (oświetlenie ambientowe kolor zielony - świeci w tym kolorze również po otworzeniu auta przez włączeniem zapłonu).
Wsiadam wczoraj do auta po całonocnym postoju - oświetlenie ambientowe świeci się w kolorze czerwonym (nie, nie przełączył się na tryb sport). Po odpaleniu auta (kolor ambient zmienił się na zielony) przewidywany dystans na pozostałym paliwie podniósł się do właściwego poziomu 790km.
Licznik przejechanych km od tankowania nie zresetował się. Zauważyłem że zresetował sie zegar.
Nie wiem o co chodzi, ale na tą chwilę chciałbym poznać sposób wykonania takiego, zdaje się, resetu, który przywraca właściwe wskazania poziomu paliwa.
Na pełnym baku powinien wynosić między 750km a 800 km.
I teraz uwaga:
Jeżdżę głównie w trybie eco (oświetlenie ambientowe kolor zielony - świeci w tym kolorze również po otworzeniu auta przez włączeniem zapłonu).
Wsiadam wczoraj do auta po całonocnym postoju - oświetlenie ambientowe świeci się w kolorze czerwonym (nie, nie przełączył się na tryb sport). Po odpaleniu auta (kolor ambient zmienił się na zielony) przewidywany dystans na pozostałym paliwie podniósł się do właściwego poziomu 790km.
Licznik przejechanych km od tankowania nie zresetował się. Zauważyłem że zresetował sie zegar.
Nie wiem o co chodzi, ale na tą chwilę chciałbym poznać sposób wykonania takiego, zdaje się, resetu, który przywraca właściwe wskazania poziomu paliwa.
-
- Posty: 243
- Rejestracja: 18 lut 2022, 22:32
- model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT, Business Line + PNS + AE+, Lunar Silver
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
Zrobiłem ponad 1700 km. 3x tankowanie do pełna. Kilka razy auto stało po 2-3 dni nie ruszane. Póki co wszystko pracuje bez żadnych opisywanych przez Was problemów.
Nie aktualizowałem systemu, nie naciskałem resetu 12V, tankowalem gdy "zaświeciła" się rezerwa, nie jeździłem na dystansach "do sklepu"... i to chyba tyle z tych różnic o których czytałem w różnych wątkach, choć oczywiście w ogóle nie wiem czy ma to jakieś znaczenie
Ale za to mam inne pytanie. Napiszę je w innym wątku (Wady/usterki...)
Nie aktualizowałem systemu, nie naciskałem resetu 12V, tankowalem gdy "zaświeciła" się rezerwa, nie jeździłem na dystansach "do sklepu"... i to chyba tyle z tych różnic o których czytałem w różnych wątkach, choć oczywiście w ogóle nie wiem czy ma to jakieś znaczenie
Ale za to mam inne pytanie. Napiszę je w innym wątku (Wady/usterki...)
Re: Błędne wskazania poziomu paliwa
Rozmawiałem wczoraj z serwisem. Mieli już klienta z błędnym wskazaniem poziomu paliw. Wzięli na warsztat, ściągnęli zbiornik ale tam wszystko ok z pływakiem, więc postawili na problem z oprogramowaniem. Oczywiście gorąco zachęcali żebym przyjechał i zgłosił to wtedy zgłoszą do centrali...Nie mam tyle wolnego czasu, żeby dla dobra ogółu a przede wszystko ASO (naliczą KIA za przyjęcie mojego auta do serwisu) tracić ze 3h na ich sztucznie wydłużane procedury serwisowe. Taki sygnał jak telefon kolejnego klienta opisującego znany im problem powinien być wystarczający, aby zgłaszać ten fakt do centrali.
Dowiedziałem się jeszcze, że nie ma możliwość, abym sam za pomocą np. bezpiecznika odciął zasilanie tak jak się robi to w aucie z aku w komorze silnika. Nie kupuję tego. Ale takie mamy ASO.
Dowiedziałem się jeszcze, że nie ma możliwość, abym sam za pomocą np. bezpiecznika odciął zasilanie tak jak się robi to w aucie z aku w komorze silnika. Nie kupuję tego. Ale takie mamy ASO.