KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Też czekam na te informacje bo na pewno poczekam na odbiór do 2023
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
witajcie,
już po prawie 6.000 km, 2 rzeczy na które zwracam uwagę:
1. na zewnątrz leje deszcz, na pulpicie kropi lub w ogóle nie pada, na zewnątrz przestaje padać do zera, na pulpicie się rozpadało..
2. często obraz z kamery cofania nie gaśnie, czyli jadąc już do przodu na wyświetlaczu dalej widać co dzieje się za pojazdem..
Marcin
już po prawie 6.000 km, 2 rzeczy na które zwracam uwagę:
1. na zewnątrz leje deszcz, na pulpicie kropi lub w ogóle nie pada, na zewnątrz przestaje padać do zera, na pulpicie się rozpadało..
2. często obraz z kamery cofania nie gaśnie, czyli jadąc już do przodu na wyświetlaczu dalej widać co dzieje się za pojazdem..
Marcin
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
odp. 2) gaśnie po przekroczeniu pewnej prędkości, ale można to zmienić w ustawieniach tak, aby obraz z kamery się wyłączał od razu po zmianie z biegu "R"
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Jest aktualizacja navi z maja. Instalował ktoś?
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Setup -> Obraz
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Instalowałem w Optimie z 2018, nowych featuresów nie przybyło, mapa nowa, działa dobrze. No i naprawili błędy m.in. z wyświetlaniem ograniczenia prędkości które wprowadzili w listopadowej aktualizacji.
BTW. Jak działa aktualizacja OTA w Sorento? Wg cennika przez pierwszy rok jest w cenie, a potem? jaka cena? nigdzie nie udało mi się znaleźć.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
No to mam i ja. My22, HEV, AWD, PL, SRF. Jutro pierwsza trasa i wrażenia z jazdy. Na razie najbardziej mnie denerwuje badziewna kotara bagażnika i brak schowków ( zboczenie po Skodzie).
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
No to jestem po pierwszej "dłuższej" przejażdżce (+/- 250km), centrum miasta 10%, drogi krajowe 70%, autostrada 20%. Na razie trzymałęm się max dopuszczalnych prędkości, bez głwałtownego przyspieszania, wyprzedzania itp. , niech przez te pierwsze 1000 km ma spokój. Przesiadłem się z Superb 2.0 280KM, Sportline na wypasie (ale nie byłem psychofanem).
Plusy :
1. Spalanie przy takiej jeździe 6,6l/100 km.
2. Nie słychać silnika, jest cicho (choć od 120 aerodynamika lodówki jest słyszalna).
3. Generalnie systemy wspomagania dają radę i można się czuć mega bezpiecznie.
4. Miejsca z przodu od groma i ciut ciut (choć tył już mniej niż w Superb chyba).
5. Dynamika jazdy jak na kloca lepiej niż spodziewana nawet po przesiadce z 280 kucy).
6. Skrzynia zmienia nawet ok (po DSG myślałem, że będzie gorzej).
Minusy:
1. O mójBose audio, no do Cantona się nie umywa, jest płasko i bagnisto z dźwiękiem.
2. Kotara bagażnika - tanio tanio tanio.
3. Plastiki imitujące alu - patrz wyżej.
4. Ambient light tylko przód?
5. Haczyki na reklamówki w bagażniku maleństwa.
6. Brak schowka w bagażniku/drugiej podłogi. W Superb miałem i było mega (ale wiem HEV robi swoje).
7. Carplay 3x mi się rozłączył (ale może dlatego, że miałem nawi włączoną ?).
8. Trochę wkurzające pikania itp przy ostrzeżeniach (przejechanie linii itp) - pewnie można wyłączyć.
9. Przy 80-85km/h słychać świst silnika (chyba, albo skrzynia?), wystarczy ciut mocniej nacisnąć gaz i znika(przy redukcji biegu jednoczesnej).
10. Menu pojazdu - jprdl ale się trzeba naklikać, no i te skróty słów...
11. Da się skasować inne profile użytkowników? Za każdym razem, gdy opdalam, wybiera niby mój i ostrzega wkanem powitalnym (uważaj uważaj i inne pierdoły)- trochę to wkurzające.
12. Z kluczyka zamykają się okna (ale nie otwierają) ale dlaczego dach szklany nie jest podpięty!
Generalnie jednak jako całość na plus, to mój pierwszy SUV i nie mam porównania . Pewnie z każdym kolejnym MY będzie lepiej.
Nie ma się co oszukiwać, auto z takim poziomem nasycenia elektroniką u producentów na A, B czy M kosztuje min 2X tyle i z pewnymi niedociągnięciami, a właściwie cięciami, trzeba się pogodzić.
Plusy :
1. Spalanie przy takiej jeździe 6,6l/100 km.
2. Nie słychać silnika, jest cicho (choć od 120 aerodynamika lodówki jest słyszalna).
3. Generalnie systemy wspomagania dają radę i można się czuć mega bezpiecznie.
4. Miejsca z przodu od groma i ciut ciut (choć tył już mniej niż w Superb chyba).
5. Dynamika jazdy jak na kloca lepiej niż spodziewana nawet po przesiadce z 280 kucy).
6. Skrzynia zmienia nawet ok (po DSG myślałem, że będzie gorzej).
Minusy:
1. O mójBose audio, no do Cantona się nie umywa, jest płasko i bagnisto z dźwiękiem.
2. Kotara bagażnika - tanio tanio tanio.
3. Plastiki imitujące alu - patrz wyżej.
4. Ambient light tylko przód?
5. Haczyki na reklamówki w bagażniku maleństwa.
6. Brak schowka w bagażniku/drugiej podłogi. W Superb miałem i było mega (ale wiem HEV robi swoje).
7. Carplay 3x mi się rozłączył (ale może dlatego, że miałem nawi włączoną ?).
8. Trochę wkurzające pikania itp przy ostrzeżeniach (przejechanie linii itp) - pewnie można wyłączyć.
9. Przy 80-85km/h słychać świst silnika (chyba, albo skrzynia?), wystarczy ciut mocniej nacisnąć gaz i znika(przy redukcji biegu jednoczesnej).
10. Menu pojazdu - jprdl ale się trzeba naklikać, no i te skróty słów...
11. Da się skasować inne profile użytkowników? Za każdym razem, gdy opdalam, wybiera niby mój i ostrzega wkanem powitalnym (uważaj uważaj i inne pierdoły)- trochę to wkurzające.
12. Z kluczyka zamykają się okna (ale nie otwierają) ale dlaczego dach szklany nie jest podpięty!
Generalnie jednak jako całość na plus, to mój pierwszy SUV i nie mam porównania . Pewnie z każdym kolejnym MY będzie lepiej.
Nie ma się co oszukiwać, auto z takim poziomem nasycenia elektroniką u producentów na A, B czy M kosztuje min 2X tyle i z pewnymi niedociągnięciami, a właściwie cięciami, trzeba się pogodzić.