Ciecz chłodzenia falownika

forum użytkowników modelu Sorento
Stanek1235
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2022, 21:01
model samochodu: Optima phev

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: Stanek1235 »

Panowie, jak wam się ciecz kończy to musicie wlać specjalny płyn do phev a nie zwykły do chłodnicy, ja za litr w Gdyni płaciłem 78 pln, tylko nie wiem co się dzieje bo moja optima w lutym miała dolewany płyn i tydzień temu znów musiałem dolewkę zrobić. Byłem w Aso w Belgii i powiedzieli ze wszystko jest ok i instalacja jest szczelna.
Kris810
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2021, 19:58
model samochodu: Kia Sorento IV

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: Kris810 »

Co do tematu. Po wymianie zaworu EGR jak wcześniej pisałem miesiąc po zaczął mi wyskakiwać błąd "Uzupełni ciecz chłodząca falownika". Po przejechaniu paru kilometrów gdy silnik się rozgrzał gdy tylko wyszedłem do sklepu na 2 min i wracałem zapalał się błąd. Tak było do czasu aż auto ostygło. Albo dopiero rano następnego dnia błędu nie było. Dopiero po odwiedzeniu serwisu ( powiedzieli że temat znany ). Nadmieniam że płyn był i nie ubywał nic. Moje podejrzenia były że się zapowietrzał ale w serwisie powiedzieli że trzeba wymienić płyn bo ten jest do Hybryd. A ja posiadam Sorento 1.6 HEV nie PHEV. Zdziwiło mnie to ale ok wymienili. Od 2 tygodni mam spokój.
Widerski
Posty: 223
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: Widerski »

Przy wymianie trzeba posiadać interface jest na to procedura w gds:
Integrated thermal module coolant filling mode
sobczakt
Posty: 1
Rejestracja: 27 lip 2022, 08:23
model samochodu: Sorento IV HEV 4WD

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: sobczakt »

Cześć, kilka dni temu również pojawił mi się ten komunikat (przebieg 29500km) - wyświetlił się dwa razy po tym jak auto stało jakiś czas w słońcu i upale. Poziom płynu ok, dojechałem do domu, po kilku godzinach w garażu błąd się już nie wyświetlał. W każdym razie sytuacja zbiegła się z okresowym przeglądem na 30k i w serwisie w ramach gwarancji wymienili cały ten płyn chłodzący - powiedzieli ze producent rekomenduje nowy płyn z lepszymi parametrami. Wg ASO instalacja jest ok; zobaczymy czy się nie powtórzy. Poza tym żadnych innych przygód z Sorento IV.
Morfeo
Posty: 95
Rejestracja: 13 lip 2021, 10:55
model samochodu: KIA SORENTO IV MY22

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: Morfeo »

Czy może wymienili Ci płyn z niebieskiego na różowy?
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: Lunar GT »

Morfeo pisze: 27 lip 2022, 09:12 Czy może wymienili Ci płyn z niebieskiego na różowy?
Według instrukcji w HEV do silnika i falownika jest ten sam płyn - w tej chwili różowy, w PHEW według instrukcji ma być inny płyn do silnika i inny do falownika ( kolory to rzecz względna i mogą się zmieniać zależnie od producenta, dostawcy czy innych widzimisię KIA).
Soplus
Posty: 324
Rejestracja: 06 sie 2021, 13:45

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: Soplus »

Swoją drogą instrukcję to chyba tłumaczyli w google translatorze. Np. w sekcji płyny Volume (ilość) jest przetłumaczone jako głośność :)
Ostatnio zmieniony 27 lip 2022, 14:18 przez Soplus, łącznie zmieniany 1 raz.
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: raku »

Kiedyś w telefonie na biurku w firmie, gdy chciałem w nich uruchomić jakąś funkcję, to padło pytanie na wyświetlaczu....
"Obiad?"
:)

Chwilę mi zajęło zrozumienie błędu tłumaczenia słów "lunch" i "launch" :D
mirekp
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2022, 09:45
model samochodu: KIA SORENTO HEV 2021

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: mirekp »

Lunar GT pisze: 27 lip 2022, 11:05
Morfeo pisze: 27 lip 2022, 09:12 Czy może wymienili Ci płyn z niebieskiego na różowy?
Według instrukcji w HEV do silnika i falownika jest ten sam płyn - w tej chwili różowy, w PHEW według instrukcji ma być inny płyn do silnika i inny do falownika ( kolory to rzecz względna i mogą się zmieniać zależnie od producenta, dostawcy czy innych widzimisię KIA).
Płyn chłodzący silnika, ma kolor różowy, natomiast płyn chłodzący falownik niebieski.
Czasami się zdarza różowy w niebieskie kropki, a raczej elipsy .
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Ciecz chłodzenia falownika

Post autor: Lunar GT »

mirekp pisze: 30 lip 2022, 23:12 Czasami się zdarza różowy w niebieskie kropki, a raczej elipsy .
Ale to chyba jak zbyt długo pochylasz się nad odkręconym korkiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”