NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Jedno pytanie dotyczące Ceeda MY2022
Czy dobrze widzę, że można skonfigurować Ceeda GT-Line 1.5 T-GDI 160 KM oraz Ceeda GT na identyczny zakres wyposażenia, różniąc się jedynie silnikiem? Byłaby to kusząca propozycja i oszczędności na paliwie + 7000 na minus przy cenie katalogowej, a widzę ten słabszy wariant i tak daje radę dynamiką oraz nie ma sobie równych bogactwem wyposażenia w stosunku do np. VAG-ów za 30k więcej.
Czy dobrze widzę, że można skonfigurować Ceeda GT-Line 1.5 T-GDI 160 KM oraz Ceeda GT na identyczny zakres wyposażenia, różniąc się jedynie silnikiem? Byłaby to kusząca propozycja i oszczędności na paliwie + 7000 na minus przy cenie katalogowej, a widzę ten słabszy wariant i tak daje radę dynamiką oraz nie ma sobie równych bogactwem wyposażenia w stosunku do np. VAG-ów za 30k więcej.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Różnic jest trochę więcej. Poza silnikiem brak elektrycznie sterowanego fotela kierowcy, skórzanej tapicerki, 18 calowych felg, czerwonych akcentów i bulbulatora.Daydream pisze: ↑26 sty 2022, 16:25 Jedno pytanie dotyczące Ceeda MY2022
Czy dobrze widzę, że można skonfigurować Ceeda GT-Line 1.5 T-GDI 160 KM oraz Ceeda GT na identyczny zakres wyposażenia, różniąc się jedynie silnikiem? Byłaby to kusząca propozycja i oszczędności na paliwie + 7000 na minus przy cenie katalogowej, a widzę ten słabszy wariant i tak daje radę dynamiką oraz nie ma sobie równych bogactwem wyposażenia w stosunku do np. VAG-ów za 30k więcej.
Niestety nie da się u nas też dobrać pakietu Premium w Hatchbacku.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Widziałeś może jak jest zrobiony wydech w GT-line? Już wersja bez gt-line ma lepszą chromowaną końcówkę niż to pseudo ozdobne coś na zderzakuDaydream pisze: ↑26 sty 2022, 16:25 Jedno pytanie dotyczące Ceeda MY2022
Czy dobrze widzę, że można skonfigurować Ceeda GT-Line 1.5 T-GDI 160 KM oraz Ceeda GT na identyczny zakres wyposażenia, różniąc się jedynie silnikiem? Byłaby to kusząca propozycja i oszczędności na paliwie + 7000 na minus przy cenie katalogowej, a widzę ten słabszy wariant i tak daje radę dynamiką oraz nie ma sobie równych bogactwem wyposażenia w stosunku do np. VAG-ów za 30k więcej.
Wydaje mi się że wydech + silnik + elektryczny fotel + felgi to jednak robi nawet więcej niż 7000zł, moja opinia jest taka że jak już oszczędzić to lepiej jeszcze taniej i L + BL niż gt-line
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Oczywiście, przestudiowałem dokładnie różnice wizualne i to chyba najbardziej rzucająca się w oczy, zaraz po braku czerwonych akcentów z zewnątrz. Nie jest to jednak dla mnie aż tak odrzucające bo trochę udaje tej wydech, ale i trochę ma po prostu formę ozdobnej listwy. Mnie jednak "kupuje" wygląd przodu, cóż rzec, kwestie gustu, w szarym żadna Kia mi się tak nie podobała od czasu Stingera i nowego K5
@shider racja, jak porównywałem sobie konfiguracje z PDF-a na stronie Kii to jeszcze te rzeczy mi się rzuciły w oczy, ale wciąż, dla mnie to nic przesądzającego, może poza tymi fotelami - siedziałem w salonie w GT i były bardzo fajnie ukształtowane. Te w GT-Line wyglądają na płytsze, ale może na żywo nie jest taka przepaść, ale ciężko w Trójmieście trafić na dopasionego Ceeda w salonie i porównać w warunkach bojowych.
Możesz powiedzieć coś więcej o pakiecie Premium?
@shider racja, jak porównywałem sobie konfiguracje z PDF-a na stronie Kii to jeszcze te rzeczy mi się rzuciły w oczy, ale wciąż, dla mnie to nic przesądzającego, może poza tymi fotelami - siedziałem w salonie w GT i były bardzo fajnie ukształtowane. Te w GT-Line wyglądają na płytsze, ale może na żywo nie jest taka przepaść, ale ciężko w Trójmieście trafić na dopasionego Ceeda w salonie i porównać w warunkach bojowych.
Możesz powiedzieć coś więcej o pakiecie Premium?
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Dla mnie największa przewaga GT Line nad GT to inaczej zestrojone zawieszenie. Dlatego zdecydowałem się na Proceed'a GT-Line z felgami 17", żeby był jak największy komfort dla rodziny.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Pakiet premium to skórzana tapicerka jak w GT. Dostępny jest niestety tylko wraz z elektryczną klapą, wyłącznie w SW.
Ja aktualnie czekam na GT-Line właśnie. Zamówiłem dopiero po tym jak fotele GT-Line zobaczyłem na żywo w proceedzie, bo nie wiedzialem czy będą mi odpowiadać. Co może pasować lub nie, w fotelach GT-Line skóry ekologicznej jest mniej niż w BL, bo tylko wstawki po bokach i na górze.
Co do różnic vs Business Line Plus to mnie kupił wygląd przodu w GT-Line, tylne lampy i listwy boczne. Dodatkowo tyko w GT i GT-Line dostaniesz łopatki z pakietem AEB przy skrzyni automatycznej, bo kierownica wtedy jest ta sama co w proceedzie - sportowa spłaszczona na dole.
Też z tego powodu zrezygnowałem z GT, no i nie chciałem bulbulatora.
Co do atrapy wydechow, to w Hatchbacku wygląda to bardziej jak element dekoracyjny niż wydech. Skopiowali to z Golfa.
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Dzięki za te informacje, będę na to patrzył przy okazji jazd testowych, bo udało mi się dorwać do obu silników w okolicy Fotele-zawieszenie-uciążliwość bulbulatora, odnotowane!
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lut 2022, 12:36
- model samochodu: Ceed III 1.5 T-GDI 7DCT
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Jak szybko nagrzewa się wam ten silnik 1.5 przy lekkich mrozach?
U mnie podczas porannych dojazdów, przy temperaturze zewnętrznej -3°C, potrzeba około 10km zanim wskazówka osiągnie 70°C i kolejnych 10km zanim osiągnie docelowe ok. 83°C. W międzyczasie, podczas dłuższych 1-2km zjazdów temperatura potrafi spaść o 10°C. Trasa raczej łagodna, średnia prędkość 50km/h, jazda niemal bez naciskania hamulca i zatrzymywania się, klimatyzacja ustawiona na 22.5, samochód z automatem. Czy tak wolne nagrzewanie jest waszym zdaniem normalne?
U mnie podczas porannych dojazdów, przy temperaturze zewnętrznej -3°C, potrzeba około 10km zanim wskazówka osiągnie 70°C i kolejnych 10km zanim osiągnie docelowe ok. 83°C. W międzyczasie, podczas dłuższych 1-2km zjazdów temperatura potrafi spaść o 10°C. Trasa raczej łagodna, średnia prędkość 50km/h, jazda niemal bez naciskania hamulca i zatrzymywania się, klimatyzacja ustawiona na 22.5, samochód z automatem. Czy tak wolne nagrzewanie jest waszym zdaniem normalne?
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Przy -4 , nadmuch na drugim stopniu , trasa spokojna,płaska,pozamiejska.
Do pełnej temperatury 5km. KIA XCEED, silnik taki sam.
Do pełnej temperatury 5km. KIA XCEED, silnik taki sam.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lut 2022, 12:36
- model samochodu: Ceed III 1.5 T-GDI 7DCT
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Tak duża różnica musi wynikać z jakieś usterki. Wygląda na to, że termostat się u mnie nie zamyka. Zobaczę co serwis na to powie.