Nie olej był przyczyną tego problemu w 2.0. W 3.3 działa od początku.
Olej do 3.3 GT
Re: Olej do 3.3 GT
Auto stoi pod chmurką, auto ma już 13000km. Dla czego ma być słychać zawory 5w w sam raz na zimę, 40 w sam raz dla tych dwóch turbin co grzeją olej.
Bardzo dużo ludzi z mocnymi silnikami jeździ na takich parametrach, a nawet wyższych.
Olej wg. Mnie innych ludzi bardzo dobry jakościowo trzymający parametry i nie zmieniany w fabryce co chwilę z dodatkami czyli trzyma jakość.no i produkcja tylko GB.
Pozdrawiam
Bardzo dużo ludzi z mocnymi silnikami jeździ na takich parametrach, a nawet wyższych.
Olej wg. Mnie innych ludzi bardzo dobry jakościowo trzymający parametry i nie zmieniany w fabryce co chwilę z dodatkami czyli trzyma jakość.no i produkcja tylko GB.
Pozdrawiam
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 sty 2022, 17:37
- model samochodu: Kia Sorento HEV
Re: Olej do 3.3 GT
Pytam się, ponieważ fakt, że to 5W- jest wiem, ale mimo wszystko lepkość w 40* będzie wyższa aniżeli w 5W ale w 30-stce... Też nie zawsze jest lepiej dla motoru iść z lepkością wyżej aniżeli to co zaleca producent, ponieważ olej mniej lepki lepiej cyrkuluje w silniku i lepiej go chłodzi... tak samo kanały olejowe są projektowane pod dane lepkości... więc ostrożnie z podwyższaniem...
Dlatego drążę temat, czy prócz normy i lepkości 5W-30, coś jest jeszcze tam napisane, czy można wrzucić 0W-30... bo tak jak pisałem, wybór jest wtedy większy i ciekawszy...
Dlatego drążę temat, czy prócz normy i lepkości 5W-30, coś jest jeszcze tam napisane, czy można wrzucić 0W-30... bo tak jak pisałem, wybór jest wtedy większy i ciekawszy...
Re: Olej do 3.3 GT
Jeśli lepkość wysokotemperaturowa ma być zachowana (oraz CSS/VSS) to niskopopiolowym odpowiednikiem fabrycznej normy jest C2 a nie C3.Daniel112 pisze: ↑14 lut 2022, 13:56 Witam, ja używam od początku taki
https://zmienolej.pl/oleje-silnikowe/30 ... OSEALw_wcB
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 sty 2022, 17:37
- model samochodu: Kia Sorento HEV
Re: Olej do 3.3 GT
Dokładnie, odpowiednikiem A5/B5 jest 'Mid Saps' C2, C3 to już nie oleje energooszczędne... dlatego czy ktoś w końcu może z Was wrzucić zdjęcia z instrukcji odnośnie zaleceń producenta?
Re: Olej do 3.3 GT
Dodam jeszcze, że wielu użytkowników używa amsoila (ja też) bo to jeden z nielicznych olejów opartych na bazie syntetycznej. A to powoduje świetne parametry nawet względem wielu półsyntetycznych olejów 0w (jak pompowalność na zimno, noack bardzo niski)
Półsyntetyczne motul czy millers (który nie podaje do tego wielu parametrów) nie zrobią takiej roboty.
Półsyntetyczne motul czy millers (który nie podaje do tego wielu parametrów) nie zrobią takiej roboty.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 sty 2022, 17:37
- model samochodu: Kia Sorento HEV
Re: Olej do 3.3 GT
Ja osobiście od AMS'a wolałbym Ravenola również w pełni syntetyka z oficjalnymi aprobatami API i ACEA - czego AMS nie ma... Jak KIA Polska byłaby dociekliwa = utrata gwarancji... Millers oraz Motul mają bardzo dobre produkty, ale po prostu cena/jakość, poza seriami Racingowymi, jest po prostu nieopłacalna...
To jak zapodacie fotki z instrukcji co KIA tam wypisuje odnośnie oleju do Stingerosa?
To jak zapodacie fotki z instrukcji co KIA tam wypisuje odnośnie oleju do Stingerosa?
Re: Olej do 3.3 GT
ACEA ma certyfikację? Na moją wiedzę API jak najbardziej, ale ACEA jest na zasadzie deklaracji.
Ravenol mimo dobrych baz ma świetne oleje w normach C. W normach A jest średnio z parametrami.
Za to do 2.0 ma świetny olej: FES
Ravenol mimo dobrych baz ma świetne oleje w normach C. W normach A jest średnio z parametrami.
Za to do 2.0 ma świetny olej: FES
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 sty 2022, 17:37
- model samochodu: Kia Sorento HEV
Re: Olej do 3.3 GT
Z tego co się orientuję, to także ACEA jest oficjalnie certyfikowana... API - to normy ze Stanów, a ACEA nasze Europejskie
Większość Ravenoli już 'fabrycznie' dopakowane jest wolframem, a to już coś... Czy ja wiem, czy słabe parametry...A Ravenol FDS 5W-30 A5/B5?
Jak mowa o AMS Signature Series 5W-30, to jest to na pewno jedno z TOP w tej lepkości
Lista oficjalnie certyfikowanych producentów ACEA:
https://www.sail-europe.eu/registration ... arketers#r
Brak AMS - czyli tak jak mówię, mogłyby być cyrki z KIA PL
Większość Ravenoli już 'fabrycznie' dopakowane jest wolframem, a to już coś... Czy ja wiem, czy słabe parametry...A Ravenol FDS 5W-30 A5/B5?
Jak mowa o AMS Signature Series 5W-30, to jest to na pewno jedno z TOP w tej lepkości
Lista oficjalnie certyfikowanych producentów ACEA:
https://www.sail-europe.eu/registration ... arketers#r
Brak AMS - czyli tak jak mówię, mogłyby być cyrki z KIA PL
Ostatnio zmieniony 15 lut 2022, 21:45 przez Krisss28_12, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Olej do 3.3 GT
Ze stanów norma to ilsac.
Fds mógłby być dla mnie drugim wyborem. Jednak noack: 6 w ams przekonuje mnie w kwestii możliwie małej ilości odkładania depozytów w komorze.
Fds mógłby być dla mnie drugim wyborem. Jednak noack: 6 w ams przekonuje mnie w kwestii możliwie małej ilości odkładania depozytów w komorze.