Ja bym jeszcze sprawdził czy na te "inne" rynki gdzie producent zaleca lac 5W30 ten silnik posiada GPF tak jak w europejskich wersjach.Shafted pisze: ↑28 sty 2022, 11:52 Producent silnika 1,5t-gdi w naszym regionie zaleca stosowanie 0W20 z zastrzeżeniami co do ACEA/API. Czy szanowne grono negatorów specyfikacyjnych dysponuje badaniami bądź testami z których wyniki pokazują że te zalecenia są błędne? Nie chodzi mi o opinie czy doświadczenia życiowe z poprzednich (innych) pojazdów, na zasadzie: "jak kiedyś miałem Wartburga to, to i tamto i że o jej".
Z drugiej strony, jako właściciel tej ruchomości możecie tam lać co wam w ręce wpadnie ale wtedy wyegzekwowanie naprawy gwarancyjnej będzie skomplikowane.
Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
[/quote]
Ja bym jeszcze sprawdził czy na te "inne" rynki gdzie producent zaleca lac 5W30 ten silnik posiada GPF tak jak w europejskich wersjach.
[/quote]
No właśnie, nie chciałem wchodzić w szczegóły ale specyfikacje silników różnią się pomiędzy rynkami sprzedaży. Ze względu na różne przyczyny.
Ja bym jeszcze sprawdził czy na te "inne" rynki gdzie producent zaleca lac 5W30 ten silnik posiada GPF tak jak w europejskich wersjach.
[/quote]
No właśnie, nie chciałem wchodzić w szczegóły ale specyfikacje silników różnią się pomiędzy rynkami sprzedaży. Ze względu na różne przyczyny.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
No właśnie też mam podobne zdanie bo jak widzę po innych forach i opiniach to raczej ludzie leją 0w20 i nawet to z ASO bez swojego i jakoś jeżdżą 1.5 od roku czyli przeszli zimę i działa, a jeździć tym nie będę 10 lat a max 6-7 może jak poprzednim CEED. I rozumiem zależności lepkości, TBN ale jak coraz bardziej analizuję to w sumie jeżdżę spokojnie, także film olejowy mi nie straszy że zerwę przy 0w20, mniejsze odcinki na w zasadzie zimnym silniku nawet latem to może po co się bać i kręcić. W lato jak na wakacje to autostrada 120-140 i luzik. No może się jednak mylę.Shafted pisze: ↑28 sty 2022, 11:52 Producent silnika 1,5t-gdi w naszym regionie zaleca stosowanie 0W20 z zastrzeżeniami co do ACEA/API. Czy szanowne grono negatorów specyfikacyjnych dysponuje badaniami bądź testami z których wyniki pokazują że te zalecenia są błędne? Nie chodzi mi o opinie czy doświadczenia życiowe z poprzednich (innych) pojazdów, na zasadzie: "jak kiedyś miałem Wartburga to, to i tamto i że o jej".
Z drugiej strony, jako właściciel tej ruchomości możecie tam lać co wam w ręce wpadnie ale wtedy wyegzekwowanie naprawy gwarancyjnej będzie skomplikowane.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Dlaczego obawiasz się że film olejowy zostanie zerwany? I w którym miejscu to nastąpić ma?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Nie mam żadnego solidnego kontrargumentu na tę powszechną opinię. Oprócz mojej własnej opinii że pierd@ą głupoty bo się ch@ znają. Masz już dwie opinie do wyboru. Moja bazuje na kierunkowym wykształceniu i doświadczeniu zawodowym, co do innych to nie wiem, ale mam przeczucie że celebryci YT odcisnęli tu swe piętno ciężarem swej wiedzy.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
No chyba masz rację, dlatego mam do wyboru: XF PREMIUM C5 C6 0w20, EE PERFORMANCE 0w20, Eurol Ultrance ECO 0W-20, NESTE PRO 0W20, NESTE 0W20 PRO+ M, RAVENOL EFS SAE 0W-20 USVO®, LM Special TEC AA 0W-20....i kurna nie wiem co wybrać bo bardzo podobneShafted pisze: ↑28 sty 2022, 12:45 Nie mam żadnego solidnego kontrargumentu na tę powszechną opinię. Oprócz mojej własnej opinii że pierd@ą głupoty bo się ch@ znają. Masz już dwie opinie do wyboru. Moja bazuje na kierunkowym wykształceniu i doświadczeniu zawodowym, co do innych to nie wiem, ale mam przeczucie że celebryci YT odcisnęli tu swe piętno ciężarem swej wiedzy.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
I w tym momencie wchodzą księgowi i mówią: najtańszy z pewnego źródła
Jest jeszcze Total i Motul w tych wymaganiach. Generalnie C5/C6 to musi już być pełny syntetyk o najlepszej stabilności parametrów.
Jest jeszcze Total i Motul w tych wymaganiach. Generalnie C5/C6 to musi już być pełny syntetyk o najlepszej stabilności parametrów.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Takie dyskusje są trochę bez sensu.
Każdy z nas użytkuje auto trochę inaczej.
To tak jak z oponami, dla kogoś najlepsze są Michelin dla innego Pirelli a trzeci powie, że Continental.
W innym wątku pisałem o aktualizacji softu. Opinie były takie, że na biegu jałowym, ktoś inny tylko zapłon i prostownik a ja aktualizowałem podczas jazdy.
We wszystkich 3 opcjach soft będzie zaktualizowany.
Do mojego ProCeeda 1,6 TGDI 204km wedle instrukcji producent zaleca 0w20.
W salonie pytałem jaki olej pierwszy jest zalany w aucie z fabryki - Total Quartz 9000 5w30 hks. Bo taki jest przewidziany dla tego regionu. Po 2k robiąc wymianę w ASO zalałem dokładnie ten sam olej Total Quartz 9000 5w30 hks.
Nie sugerowałem się instrukcją ani ASO tylko tym jak moje auto jest użytkowane i co będzie dla niego najlepsze w zakresie temperatur pracy, czestości jazdy, odległości a nawet postoju.
Każdy z nas użytkuje auto trochę inaczej.
To tak jak z oponami, dla kogoś najlepsze są Michelin dla innego Pirelli a trzeci powie, że Continental.
W innym wątku pisałem o aktualizacji softu. Opinie były takie, że na biegu jałowym, ktoś inny tylko zapłon i prostownik a ja aktualizowałem podczas jazdy.
We wszystkich 3 opcjach soft będzie zaktualizowany.
Do mojego ProCeeda 1,6 TGDI 204km wedle instrukcji producent zaleca 0w20.
W salonie pytałem jaki olej pierwszy jest zalany w aucie z fabryki - Total Quartz 9000 5w30 hks. Bo taki jest przewidziany dla tego regionu. Po 2k robiąc wymianę w ASO zalałem dokładnie ten sam olej Total Quartz 9000 5w30 hks.
Nie sugerowałem się instrukcją ani ASO tylko tym jak moje auto jest użytkowane i co będzie dla niego najlepsze w zakresie temperatur pracy, czestości jazdy, odległości a nawet postoju.