Głośny start silnika
Głośny start silnika
Cześć! Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem wersji HEV i mam pytanie do użytkowników tego modelu. Czy wam też podczas uruchomienia auta silnik tak głośno "wyje" na początku (podobny dźwięk jakbym depnął pedał gazu)?
Re: Głośny start silnika
Tak, podgrzewa się jak najszybciej ładując jednocześnie akumulatory. To obciąża zimny silnik w optymalny sposób, ponoc trzymanie zimnego silnika na jalowych obrotach jest dla niego gorsze niż obciążenie przy nadal dość niskich obrotach, bo szybciej się nagrzeje zużywając więcej benzyny. Komputer steruje
Jedno co zauważyłem przy ruszaniu, że obroty silnika chyba się nie zmieniają, jakby zaczynał tylko na elektryku mimo ładowania że spalinowki, choć może to tylko wrażenie. Z tego co wiem to chyba niemożliwe w skrzyni DCT.
Jedno co zauważyłem przy ruszaniu, że obroty silnika chyba się nie zmieniają, jakby zaczynał tylko na elektryku mimo ładowania że spalinowki, choć może to tylko wrażenie. Z tego co wiem to chyba niemożliwe w skrzyni DCT.
Re: Głośny start silnika
Dzięki za potwierdzenie bo już myślałem, że trafił mi się felerny model btw przez ten start mam wrażenie, że auto jest dużo głośniejsze niż jak jeździłem podczas jazdy próbnej
Re: Głośny start silnika
Jest możliwe i często się tak dzieje w zimie, silnik służy jako generator i ładuje baterie przez ISG (rozruszniko-generator) a napęd jest przez główny elektryczny. (oczywiście głównie przy prędkościach manewrowych).
Zresztą ta skrzynia nie ma biegu wstecznego, więc na wstecznym jedziemy zawsze 100% na elektryku, nawet jak silnik pracuje (stąd wymóg dźwięku cofania).
"Pełzanie" też jest na elektryku a nie na półsprzęgle jak w tradycyjnych DCT.
Re: Głośny start silnika
Możesz wyłączyć ogrzewanie (przyciskiem OFF na panelu) a silnik zgaśnie, gdyż odpala się on po to żeby nagrzać wnętrze pojazdu. W lato będzie ciszej, bo klima (kompresor) jest elektryczna i nie potrzebuje pracy silnika.
Re: Głośny start silnika
Kupując Niro miałem obawy przed zużyciem sprzęgła w skrzyni, ale nie wiedziałem, że auto minimalizuje (lub eliminuje) jazdę na półsprzęgle. To był mój główny ból przy porównywaniu DCT do eCVT. Informacja przedstawiona przez Ciebie rzuca nowe światło na napęd w Niro. Czy jesteś pewien tego, że nie ma jazdy na półsprzęgle?
Re: Głośny start silnika
Nie ma jazdy na półsprzęgle, ale jest dodatkowe sprzęgło do załączania silnika. Ale za to wszystkie sprzęgła pracują zero-jedynkowo więc nie powinny się zbyt szybko zużyć.Konewka pisze: ↑15 kwie 2021, 19:06Kupując Niro miałem obawy przed zużyciem sprzęgła w skrzyni, ale nie wiedziałem, że auto minimalizuje (lub eliminuje) jazdę na półsprzęgle. To był mój główny ból przy porównywaniu DCT do eCVT. Informacja przedstawiona przez Ciebie rzuca nowe światło na napęd w Niro. Czy jesteś pewien tego, że nie ma jazdy na półsprzęgle?
Tu masz cały service manuał i możesz sobie zobaczyć jak silnik jest zbudowany
http://www.kniro.net/kia_niro_2017_de_h ... l-689.html
Re: Głośny start silnika
Tak dla ciekawości dodam, że kia/hyunday opracowała już nową skrzynie dla HEV (jest między innymi w nowym Sorento HEV) i nie jest to DCT, ale bezsprzęgłowy AT gdzie zamiast sprzęgła hydrokinetycznego zastosowany jest silnik elektryczny (coś jak w eCTV) czyli siła elektro-magnetyczna przekazuje moment do kół.
Dzięki temu masz szybkość DCT ale bez sprzęgieł.
Tu możesz sobie poczytać na ten temat:
https://news.hyundaimotorgroup.com/amp/ ... hybrid-car
Więc zostało już tylko jedno sprzęgło odłączające silnik spalinowy.
Dzięki temu masz szybkość DCT ale bez sprzęgieł.
Tu możesz sobie poczytać na ten temat:
https://news.hyundaimotorgroup.com/amp/ ... hybrid-car
Więc zostało już tylko jedno sprzęgło odłączające silnik spalinowy.
Re: Głośny start silnika
Dzięki za odpowiedzi, chyba najciekawszy wątek z forum niro, przynajmniej z mojej perspektywy. Aż dziw że się tym nie chwalą w salonach
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Głośny start silnika
Tylko nie wiadomo, czy automat 6AT np. w KIA Sorento ma już ten system ASC? Czy to jest dopiero zapowiedź Hyundaia? No bo tutaj, czyli w Niro jest skrzynia DCT dwusprzęgłowa.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.