Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

forum użytkowników Kia Stinger
jarzy
Posty: 34
Rejestracja: 13 gru 2019, 14:51
model samochodu: Stinger GT-Line 2.0

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: jarzy »

Ponadto znalazłem dzisiaj to, jest gościu z nowym softem, któremu zaczęło wszystko śmigać [cut]
To faktycznie dobra wiadomość. Mnie od pewnego czasu męczyło wrażenie, że te opowieści o nowym oprogramowaniu sterownika to tylko gra na przeczekanie, a naprawdę nic się nie dzieje. Bo też i chyba przez rok nic się nie działo. Zresztą u nas nadal nic; oby się to szybko zmieniło.

Centrala (KMP) zrobiła wiele, żebym miał wątpliwości. Dwa wypalania temu (to było ok. 1000 km wstecz) pojechałem do serwisu. Serwis się pomęczył, nie poszło za pierwszym razem, za drugim musiałem o dzień przedłużyć pobyt samochodu w serwisie - przyznali (wreszcie!), że jest problem, będzie nowy soft, a teraz na kilka tysięcy km mam spokój. Częściowo okazało się to prawdą: bo problem nadal jest, nowego softu nie ma, a kolejny raz kontrolka GPF mi się włączyła nie po kilku tysiącach, a po niecałym tysiącu km. Tym razem wypaliłem nie w serwisie, a na drodze szybkiego ruchu (tryb sport, pół godziny + reset systemu i jakoś poszło).

Ale ja nie o tym, tylko o centrali. Czekając na samochód, wypalany ze zmiennym szczęściem w serwisie, napisałem do KMP, żeby im nie umknęło, że czekamy na nowe oprogramowanie. Co dostałem w odpowiedzi? Standardową formułkę, że wszystko jest ok (a co tam, zacytuję: "Diagnostyka Pańskiego samochodu przeprowadzona przez Autoryzowaną Stację Obsługi [nazwa] nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Problem, który Pan zgłaszał w chwili diagnozy na serwisie nie występował. Nie ma stałego przebiegu przy którym powinna się włączać procedura wypalania filtra GPF. Brak objawów usterki podczas wizyty w ASO KIA uniemożliwia również podjęcie jakichkolwiek racjonalnych działań diagnostycznych mających na celu ustalenie jej przyczyn. Wobec niepotwierdzenia usterki nie ma możliwości podjęcia jakichkolwiek działań naprawczych". No po prostu mnie zlali - zwłaszcza, że w tym samym czasie w tej właśnie ASO problem występował, a doradca serwisowy tłumaczył, że na razie nie potrafi sobie z tym dać rady.

No to napisałem do KMP, mocno już wkurzony, m.in.: "Czy – zgodnie z treścią Pani wyjaśnienia – zostałem wprowadzony w błąd przez serwis, wszystko jest w porządku, nie ma i nie będzie aktualizacji oprogramowania sterownika, a moje wątpliwości i zastrzeżenia są nieuzasadnione? Proszę o jednoznaczne wyjaśnienie, gdyż jednocześnie nie może być prawdą stanowisko serwisu oraz Pani wyjaśnienie. Albo, albo. A mam zamiar podzielić się Pani wyjaśnieniem – jak rozumiem, wyrażającym oficjalne stanowisko KIA Motor Polska – na portalu użytkowników marki KIA Stinger, gdzie kwestia problemów we współpracy sterownika oraz filtra GPF jest szeroko dyskutowana".

Po dwóch tygodniach dostałem nową odpowiedź. Inną, choć niekonkretną. "Uprzejmie informujemy, że powstał raport jakościowy który został przesłany do Producenta samochodu. Obecnie oczekujemy na stanowisko w przedmiotowej sprawie. Jeżeli producent przekaże nam wytyczne w przedmiotowej sprawie niezwłocznie zostanie Pan o tym powiadomiony. Prosimy serdecznie o cierpliwość".

No to czekam cierpliwie. Ale z rosnącą nieufnością, czy naprawdę coś się dzieje "w przedmiotowej sprawie".

Sorry za długość postu (jedni mówią, że "długość się nie liczy", inni - TLTR)
ja
dworak
Posty: 87
Rejestracja: 23 gru 2019, 12:39
model samochodu: KIA

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: dworak »

stingergpf pisze: 24 lut 2021, 08:47 Dzięki wszystkim za odzew zarówno tutaj jak i na PM, jestem mega pozytywnie zaskoczony!

Podsyłam poprawioną wersje tekstu który wyślemy (dzięki Haggard - teraz nie wygląda jak pisany na kolanie):
Dear Kia Global team,

I am writing to you on behalf of the users of the European version of Kia Stinger 2.0 (mostly MY19), many of whom are experiencing problems with gasoline particulate filter (GPF) regeneration. We feel that our issues have not been given the attention they deserve, which is why we have decided to seek help outside of our authorized repair centers and Kia Poland, and to address our concerns directly to Kia Global.

A considerable number of 2.0 Stingers have experienced persistent GPF regeneration, which is associated with the following issues:

- fuel consumption increased by as much as 3-4 liters/100 kilometers over distances as large as several thousand kilometers
- inoperational Coasting Neutral Control
- fluctuating revs and uneven engine operation
- potentially increased engine wear

We were informed that the above-described persistent GPF regeneration issue is software-related, and have been asked numerous times to bring our Stingers to our authorized service centers for a manual regeneration of the GPF. Unfortunately, this solution has proven to be very temporary, as the problem is a recurring one. When asked about a long-term solution, KIA Poland informed us that our issues had been reported to the producer and that we will be informed of any planned improvements regarding the GPF regeneration process. We are very concerned, because some of us had been given this information over a year ago, and since that time we have not received any updates as to the current status of the problem.

Market: Poland

Cars:
VIN#
VIN#
VIN#
VIN#

Although we enjoy our Stingers a lot and are very fond of them, we feel that such issues should not be left without a solution, especially when the car in question is a halo car for the Kia brand. Knowledge about the issue is becoming widespread and has started to affect not only the resale value of the cars, but also the reputation of Kia among not only car enthusiasts, but other potential buyers as well.

It has come to a point where we feel desperate. We would much rather receive a fix than get rid of our vehicles. We would be grateful if you could dedicate some of your capacity to investigate the matter and help us move things forward.

Best regards,
NAME
NAME
NAME
NAME
Jeszcze daję chwilę żeby inni przeczytali i napisze też do ludzi którzy skarżyli się na FB żeby zobaczyli temat (pewnie część tych osób to Wy).
VIN wysłany w priv
Haggard
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2018, 23:05

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: Haggard »

A tymczasem Kia na podium w rankingu JD Power:

https://www.youtube.com/watch?v=O2HmLksE1FY
Awatar użytkownika
geegles
Posty: 144
Rejestracja: 25 cze 2020, 12:12

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: geegles »

Bo jakby nie patrzeć to są bardzo dobre samochody. Każdemu się zdarzają wpadki.
stingergpf
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2021, 18:34
model samochodu: Stinger 2.0 my19

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: stingergpf »

Panowie, chyba jest przełom. Właśnie dostałem telefon że w poniedziałek będę miał zainstalowaną aktualizacje która ma rozwiązać problem!
dworak
Posty: 87
Rejestracja: 23 gru 2019, 12:39
model samochodu: KIA

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: dworak »

stingergpf pisze: 27 lut 2021, 10:30 Panowie, chyba jest przełom. Właśnie dostałem telefon że w poniedziałek będę miał zainstalowaną aktualizacje która ma rozwiązać problem!
Jakie miasto lub serwis ?
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: gisio »

A kto Ci przekazał takie informacje? Nie sądzę, żeby aktualizacja była dostępna w ten poniedziałek no chyba, że piszesz o przyszłym czyli 08.03.2021.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
stingergpf
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2021, 18:34
model samochodu: Stinger 2.0 my19

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: stingergpf »

gisio pisze: 27 lut 2021, 10:52 A kto Ci przekazał takie informacje? Nie sądzę, żeby aktualizacja była dostępna w ten poniedziałek no chyba, że piszesz o przyszłym czyli 08.03.2021.
Kia komfi Bytom, umowili już mnie na poniedzialek i drugą osobe na wtorek (z FB "kia stinger club polska)
dworak
Posty: 87
Rejestracja: 23 gru 2019, 12:39
model samochodu: KIA

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: dworak »

stingergpf pisze: 27 lut 2021, 11:07
gisio pisze: 27 lut 2021, 10:52 A kto Ci przekazał takie informacje? Nie sądzę, żeby aktualizacja była dostępna w ten poniedziałek no chyba, że piszesz o przyszłym czyli 08.03.2021.
Kia komfi Bytom, umowili już mnie na poniedzialek i drugą osobe na wtorek (z FB "kia stinger club polska)
To ja 😉
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Okresowo podwyższone spalanie wersji 2.0 MY 2019

Post autor: gisio »

Ok zweryfikowałem informację i faktycznie nowy soft jest dostępny dla wszystkich ASO. Pamiętajcie, żeby przy wizycie zgłaszać problem/usterkę a nie wykonanie aktualizacji.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”