Silnik wchodzi w tryb serwisowy
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 mar 2018, 23:39
- model samochodu: Optima
- Lokalizacja: Gdańsk
Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Witam, na początku dodam że nie znam się na samochodach, ale lubię za to jeździć
Jestem posiadaczem Kia Optima 2.0 167 km benzyna z 2012 r. wersja m , sedan. Autko zagazowane od 2 lat. Samochód mam niecałe 3 lata, przejechałem nim 60 000 km, na gazie 50000km. W chwili obecnej przebieg 230000 km. Naprawy do tej pory same eksploatacyjne rzeczy. Tydzień temu zapaliła się kontrolka silnika, komputer pokazuje dwa błędy
P1038 i P 103 B. Auto przechodzi w tryb serwisowy i jeździ jak by na jednym cylindrze max 40 km/h. Kontrolka cały czas się pali a moc raz wraca a raz zanika.
Przetłumaczony kod P103B przez translator.
Główny powód dla kodu P103B Przyczyną kodu usterki silnika P103B OBD-II jest awaria obwodu wtryskiwacza - cylindry. P103B DTC zgłasza usterkę czujnika, wymiana czujnika prawdopodobnie nie rozwiąże podstawowego problemu.
Drugi błąd P1038 nie znalazłem opisu , ponoć zmienne fazy rozrządu. Komputer miałem podłączony trzy razy, zawsze jak już moc wróciła.
Czy ktoś miał styczność z czymś takim ?
Nie wiem co robić.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Jestem posiadaczem Kia Optima 2.0 167 km benzyna z 2012 r. wersja m , sedan. Autko zagazowane od 2 lat. Samochód mam niecałe 3 lata, przejechałem nim 60 000 km, na gazie 50000km. W chwili obecnej przebieg 230000 km. Naprawy do tej pory same eksploatacyjne rzeczy. Tydzień temu zapaliła się kontrolka silnika, komputer pokazuje dwa błędy
P1038 i P 103 B. Auto przechodzi w tryb serwisowy i jeździ jak by na jednym cylindrze max 40 km/h. Kontrolka cały czas się pali a moc raz wraca a raz zanika.
Przetłumaczony kod P103B przez translator.
Główny powód dla kodu P103B Przyczyną kodu usterki silnika P103B OBD-II jest awaria obwodu wtryskiwacza - cylindry. P103B DTC zgłasza usterkę czujnika, wymiana czujnika prawdopodobnie nie rozwiąże podstawowego problemu.
Drugi błąd P1038 nie znalazłem opisu , ponoć zmienne fazy rozrządu. Komputer miałem podłączony trzy razy, zawsze jak już moc wróciła.
Czy ktoś miał styczność z czymś takim ?
Nie wiem co robić.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Kolego serwis
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 mar 2018, 23:39
- model samochodu: Optima
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Tak, czekam w kolejce wizytę mam na 20.08
Boję się że serwis również podłączy kompa w momencie gdy auto będzie miało moc i nie będą wiedzieli od czego zacząć
Obym się mylił.
Boję się że serwis również podłączy kompa w momencie gdy auto będzie miało moc i nie będą wiedzieli od czego zacząć
Obym się mylił.
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
W momencie gdy pojawia się brak mocy i wywala błędy samochód przechodzi na zasilanie Pb czy nadal jedzie na LPG? Na samym Pb też się tak dzieje?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 mar 2018, 23:39
- model samochodu: Optima
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Na PB i a LPG wywala błędy, nie przełącza się samo na LPG. Gaz pożądnej firmy BRC z lubryfikatorem. Cały czas świeci się kontrolka.W tryb serwisowy wchodzi i na postoju i w czasie jazdy i to samo w drugą stronę jedzie auto w trybie serwisowym i nagle moc wraca a kontrolka cały czas wraca.
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Sprawdzałeś stan świec? Może kompensacja luzu na zaworach dobiła zakresem do końca i trzeba się do niej manualnie dobrać? Byłeś u gazownika? W niższych pieniądzach ogarnie Ci sprawę (jest w stanie sprawdzić wspomnianą kompensację luzów zaworowych)plus, jak komputer gazowy zapisał błędy to powie Ci o co chodzi. Może czujnik położenia wałka rozrządu dał ciała? Co z filtrem powietrza i wtryskiwaczami LPG?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 mar 2018, 23:39
- model samochodu: Optima
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Świece zdaniem mechanika ok, przejechane 25000km, mój gazownik na urlopie, spróbuję dzisiaj podjechać do innego, olej ,filtr powietrza jest nowy ,wymieniony w tym tygodniu już jak był błąd (p103b)a wczoraj auto wpadło jeszcze w inny stan, zachowuje się jak by miało z 70 km, bardzo powoli przyśpiesza ,miałem tak kiedyś w Seacie Leonie dieslu, gdzie odcinało mu turbinę.
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
To jest prawdziwy tryb serwisowy. Może pompa paliwowa zakończyła żywot? Raczej bez ogarniętego mechanika się nie obejdzie.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 mar 2018, 23:39
- model samochodu: Optima
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Przegląd gazu 3000km temu, wymienione
-filtr elektrozaworu
-filtr fazy lotnej
Spróbuję kogoś znaleźć ,jak coś to oczywiście dam znać.
Dziękuję za wczasu za podpowiedzi
-filtr elektrozaworu
-filtr fazy lotnej
Spróbuję kogoś znaleźć ,jak coś to oczywiście dam znać.
Dziękuję za wczasu za podpowiedzi
Re: Silnik wchodzi w tryb serwisowy
Jeżeli takie samo zachowanie masz na LPG i Pb to nie jest to wina instalacji tylko czegoś w silniku.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb