Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 24 sie 2019, 07:09
- model samochodu: stonic
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Najechane ponad 50 000 km.
1.4 manual, 2018, KANGUR jak byl Tak jest....
Akcji serwisowej na horyzoncie nie widac.
Moim zdaniem nie da się do tego przyzwyczaic.
Pierwsza i ostatnia KIA w moim garażu.
Kup
Inne
Auto
1.4 manual, 2018, KANGUR jak byl Tak jest....
Akcji serwisowej na horyzoncie nie widac.
Moim zdaniem nie da się do tego przyzwyczaic.
Pierwsza i ostatnia KIA w moim garażu.
Kup
Inne
Auto
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
U mnie 21 000 km i nadal nie potrafię jeździć tym samochodem. Fajne autko, ale te kangury to jakaś paranoja.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Sprzęgło lub przepustnica była wymieniona w twoim STONIC ?
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Nieciekawa reklama dla tego modelu...
soon Kia XXX
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Autem jeździ moja ślubna. Auto było kupowane dla niej (leasing). Wybrałem silnik 1.4 wolnossący, natomiast ona wybrała resztę w aucie. Wolnossący do miasta, bo to miejski samochód. Nauczyła się tym "kangurem" jeździć, ale ja nie. Autko super do miasta, poza typ "pier..ym" kangurem.
Tym razem w kwietniu na serwis ja pojadę i im tematu nie odpuszczę. Skakanie auta na pierwszych biegach ma związek z normami CO2 i mapowaniem silnika. Proszę zwrócić uwagę na kilka faktów.
1. Silnik już nie jest oferowany, dlaczego? Gdyż nic więcej nie można zrobić, aby zejść z emisja spalin. Nie spełnia nowych norm.
2. Każdy odbył jazdę testową. Czy na jeździe testowej były "kangury"? Nie, gdyż nikt by auta nie kupił. Jeśli były to wmawiano wam że pewnie nie potraficie jeszcze wyczuć sprzęgła. Wniosek, do testów używano albo 1.0 Turbo, ale 1.4 z inna mapą i w d..ie mieli normy CO2.
3. Efektu kangura nie ma jeżeli będziecie zmieniać biegi z lekko wciśniętym gazem tak na obrotach ok. 1500. Tyle tylko że taki styl jazdy w korkach doprowadzi was do szału, a prawa noga będzie bolała. Mięśnie nogi non-stop napięte.
4. Brak rozwiązania problemu działa na niekorzyść Kia. Kia postępuje dokładnie tak samo jak VW z silnikami TSI i FTSI. Wszyscy wiedzieli o wadach z olejem, ale VW szedł w zaparte. Dlatego nigdy nie kupię auta grupy VAG. Do tej grupy właśnie dołączyła Kia.
5. Rozwiązaniem jest tylko zmiana mapowania silnika, ale to się wiąże najprawdopodobniej z zwiększoną emisją spalin i nie spełnianie norm homologacyjnych. Kia woli z ludzi robić idiotów niż przyznać się do błędu który będzie ich kosztował grube miliony. Tak jak afera TDI gruby VAG.
Tym razem w kwietniu na serwis ja pojadę i im tematu nie odpuszczę. Skakanie auta na pierwszych biegach ma związek z normami CO2 i mapowaniem silnika. Proszę zwrócić uwagę na kilka faktów.
1. Silnik już nie jest oferowany, dlaczego? Gdyż nic więcej nie można zrobić, aby zejść z emisja spalin. Nie spełnia nowych norm.
2. Każdy odbył jazdę testową. Czy na jeździe testowej były "kangury"? Nie, gdyż nikt by auta nie kupił. Jeśli były to wmawiano wam że pewnie nie potraficie jeszcze wyczuć sprzęgła. Wniosek, do testów używano albo 1.0 Turbo, ale 1.4 z inna mapą i w d..ie mieli normy CO2.
3. Efektu kangura nie ma jeżeli będziecie zmieniać biegi z lekko wciśniętym gazem tak na obrotach ok. 1500. Tyle tylko że taki styl jazdy w korkach doprowadzi was do szału, a prawa noga będzie bolała. Mięśnie nogi non-stop napięte.
4. Brak rozwiązania problemu działa na niekorzyść Kia. Kia postępuje dokładnie tak samo jak VW z silnikami TSI i FTSI. Wszyscy wiedzieli o wadach z olejem, ale VW szedł w zaparte. Dlatego nigdy nie kupię auta grupy VAG. Do tej grupy właśnie dołączyła Kia.
5. Rozwiązaniem jest tylko zmiana mapowania silnika, ale to się wiąże najprawdopodobniej z zwiększoną emisją spalin i nie spełnianie norm homologacyjnych. Kia woli z ludzi robić idiotów niż przyznać się do błędu który będzie ich kosztował grube miliony. Tak jak afera TDI gruby VAG.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Zdecydowanie popieram to co napisał kolega TomTom . Jest mi przykro kiedy koledzy których nie dopadła to dolegliwość próbują mnie uczyć jak zmieniać biegi . Przejechane 35 kkm . Pewnie przyzwyczaiłbym się do tego , ale jeżdżę też innymi autami w których zmiana biegów jest normalna i niema okresowych przymuleń , po prosty bez historii , to boli i obniża ocenę tego przecież sympatycznego auta ,,,,,,,,
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Do andrzej62.
Ten problem dotyczy WSZYSTKICH silników 1.4 DOHC w Stonic. Inni którzy twierdzą że tego problemu nie ma, przyzwyczaili się do tego lub nie odpuszczają do końca gazu. Robią to podświadomie. W Rio ten problem może nie wystąpić (i na 99% nie występuje), gdyż homologacja była robiona znacznie wcześnie dla mniej restrykcyjnych norm emisji co2. Proszę zwrócić uwagę że przy ruszaniu, auto najwięcej pali, a co za tym idzie najwięcej emituje spalin. Przy wyśrubowanych normach, walka jest o każdy gram. Kary płacone są za każdy przekroczony gram.
Problem znika przy przełożeniach wyższych, dlaczego?
Kiedyś pewien mechanik który pracował w ASO Forda i Hyundaia (teraz pracuje na własny rachunek), odnośnie Hyundaia powiedział mi, cytuję:
"to że masz gwarancję, nie jest równoznaczne że gwarancja będzie respektowana". Teraz wiem co chciał powiedzieć.
Jedynym rozwiązaniem, jest nagłośnienie problemu i pozew zbiorowy. Walka jest jednak długa i kosztowna. Ja jestem w tej komfortowej sytuacji, że leasing kończy się za rok i małżonka może sobie zmienić auto na coś innego. Na pewno nie na Kie.
Ten problem dotyczy WSZYSTKICH silników 1.4 DOHC w Stonic. Inni którzy twierdzą że tego problemu nie ma, przyzwyczaili się do tego lub nie odpuszczają do końca gazu. Robią to podświadomie. W Rio ten problem może nie wystąpić (i na 99% nie występuje), gdyż homologacja była robiona znacznie wcześnie dla mniej restrykcyjnych norm emisji co2. Proszę zwrócić uwagę że przy ruszaniu, auto najwięcej pali, a co za tym idzie najwięcej emituje spalin. Przy wyśrubowanych normach, walka jest o każdy gram. Kary płacone są za każdy przekroczony gram.
Problem znika przy przełożeniach wyższych, dlaczego?
Kiedyś pewien mechanik który pracował w ASO Forda i Hyundaia (teraz pracuje na własny rachunek), odnośnie Hyundaia powiedział mi, cytuję:
"to że masz gwarancję, nie jest równoznaczne że gwarancja będzie respektowana". Teraz wiem co chciał powiedzieć.
Jedynym rozwiązaniem, jest nagłośnienie problemu i pozew zbiorowy. Walka jest jednak długa i kosztowna. Ja jestem w tej komfortowej sytuacji, że leasing kończy się za rok i małżonka może sobie zmienić auto na coś innego. Na pewno nie na Kie.
Re: Kia Stonic 1,4 Kangury - rozwiązanie problemu
Często widzę kangury w autach z literką "L". Też pewnie mają problem te auta wyprodukowane przed kilkoma laty z mapowaniem silnika.