Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

forum użytkowników modelu Optima
HubertC
Posty: 127
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:06
model samochodu: Kia optima

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: HubertC »

Na wyświetlaczu wyświetla mi się ten znaczek. Myślałem, że to autohold.
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Eryk93 »

mrjarro pisze: 30 wrz 2019, 20:29 A czy coś zwiastowało nadejście problemu? Szarpnięcia były coraz mocniejsze ? Czy jest to jakoś powiązane z delikatnym szarpaniem na zimnym silniku, które większość doświadcza i które ustępuje po rozgrzaniu?

Mnie za to ostatnio zirytował system start-stop, który wyłącza silnika w przypadku zatrzymania samochodu. 3 razy miałem sytuację, że po zatrzymaniu samochodu i szybkiej zmiany na P, auto natychmiast po zgaszaniu silnika próbowało go odpalić ponownie, co się kończyło niepowodzeniem i komunikatem o konieczności ręcznego uruchomienia silnika. Staram się wyłączać ten system, ale nie zawsze o tym pamiętam. Boję się, że podobna sytuacja może się zdarzyć na skrzyżowaniu, że po minimalnym zatrzymaniu i zgaszaniu silnika, chcąc momentalnie ruszyć, silnik nie odpali.
W ASO poproszę o wyłączenie tego na stałe, jeśli jest to możliwe.
U mnie im przebieg jest większy to wydaje mi się, że te szarpnięcia są coraz mocniejsze. Na pewno im zimniej tym bardziej czuć, co przy codziennych dojazdach do pracy mnie przyprawia o zawrót głowy... Czy coś zwiastowało? Po prostu tego dnia to szarpnięcie było tak mocne i długie, że silnik się pogubił i wszedł w tryb awaryjny. Brak mam już zaufania do tego auta po tej akcji, a jeżdżę z 3 miesięcznym dzieckiem z tyłu, więc słabo ogólnie.
Czy to jest powiązane z szarpaniem? Według mnie to jest ta cholerna przyczyna.
U mnie nawykiem przy odpalaniu auta to są pasy>zapłon>wyłączenie start-stop>załączenie autohold. Nauczyłem się już o tym nie zapominać i ten gówniany system u mnie może zgasił mi auto ze dwa razy odkąd go mam. Zapomnij, że ci go wyłączą w serwisie - przecież to takie EKO!!! Żaden producent ci tego nie wyłączy w ASO. Ale tak się niestety dzieje jak pisałeś, że jak tego nie wyłączysz i nawet z D lecisz na P to on się odpala - przecież możesz chcieć cofać więc to prawidłowa reakcja. Mam to też w drugim aucie i nie cierpię tego systemu.
HubertC pisze: 30 wrz 2019, 20:42 Mam M i mi się silnik wyłàcza jak staję z z zapalonym silnikiem. Czy tu jest jakiś start stop?
Obrazek
coy
Posty: 68
Rejestracja: 29 wrz 2019, 12:48
model samochodu: Optima Kombi 1.6 T-GDI 7DCT GT Line +TEC+SRF+MET+PANO

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: coy »

Ten system start/stop nie ma najmniejszego sensu :-(
Jedynym chyba powodem jest to aby KIA ze wszystkimi modelami zmieściła się w normach emisji CO2.
Jedne auta są poniżej tej granicy inne ją znacznie przekraczają ale jako wszystkie do kupy osiągają jakiś wynik łączny.

Da się to wyłączyć na stałe. Z tego co słyszałem to koszt 400-500zł z robocizną i ten klawisz po zapaleniu samochodu jest w stanie ON czyli start/stop nie działa. Ale można go przełączyć w stan OFF. Czyli takie odwrócenie działania domyślnego.

Bardzo denerwujący "wynalazek".
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Piotrek »

Eryk94 Takie szarpanie na zimnym I dżwięk jakby jeden gar nie pracował może oznaczać problem z pompą wysokiego ciśnienia paliwa. Miałem tak w citroenie. Finalnie wyglądało to tak że po odpaleniu telepało samochodem jak starym jelczem na mrozie I trzeba go było przytrzymac na obrotach praz chwilę, żeby się sytuacja ustabilizowała. Wyrzucało przy okazji check engine - "Błąd wypadania zapłonu". Jeżli coś takiego u Ciebie zdiagnozują, czego oczywiście nie życze, to pompa do wymiany.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Jwara99
Posty: 176
Rejestracja: 29 mar 2019, 11:13
model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi L+ Navi
Lokalizacja: Łęczyca

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Jwara99 »

Ja zawsze rano czekam aż ssanie ustąpi i obroty zejdą w dół inaczej obroty faluja i szarpie jak wściekły, po zabiegu czekania 1 min szarpanie minimalne i brak falowania obrotów
Optima 1.6 T-GDi L + Navi
Jaroslaw5
Posty: 9
Rejestracja: 02 lip 2019, 19:27
model samochodu: Kia Optima 1.6 T-GDI GTLine 2018

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Jaroslaw5 »

coy pisze: 30 wrz 2019, 22:34 Ten system start/stop nie ma najmniejszego sensu :-(
Jedynym chyba powodem jest to aby KIA ze wszystkimi modelami zmieściła się w normach emisji CO2.
Jedne auta są poniżej tej granicy inne ją znacznie przekraczają ale jako wszystkie do kupy osiągają jakiś wynik łączny.
To w sumie standard w każdym nowym samochodzie. Tak to sobie Unia wymyśliła.
Jedynym minusem, który zrobiła Kia to brak możliwości wyłączenia tego systemu w ustawieniach.
W nowym Fiat Tipo system oczywiście też jest, ale istnieje możliwość wyłączenia tego na stałe w ustawieniach z poziomu tableta.
W Ford z kolei z poziomu Forscana można to zrobić.
Czyli co producent to inne podejście do wyłączenia na stałe tego wynalazku.
Joguslol
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 2019, 20:48
model samochodu: Kia Optima SW 2.0 PB

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Joguslol »

Jak ja się cieszę że nie mam tego ustrojstwa w 2.0 DOHC :D
Kia Optima SW 2.0 DOHC
granite
Posty: 128
Rejestracja: 15 lut 2019, 19:24
model samochodu: optima św 2019, 1.6 GDI gt-line, "full"

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: granite »

Należy się cieszyć, że jest dedykowany i łatwo dostępny przycisk, aby deaktywować start/stop po każdym uruchomieniu silnika. Są auta gdzie to się zmienia za każdym razem w ustawieniach...dopiero wtedy jest to upierdliwe...
Owszem wyłączenie np. per profil kierowcy to byłoby coś, ale jest jak jest.
Optima SW (MY19) 1.6 GDI GT- Line, tzw. FULL
perlak88
Posty: 112
Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: perlak88 »

A ja Wam powiem że czasami korzystam z systemu start stóp - zwłaszcza w moim mieście, gdzie wiem, że będę parę minut czekał na zmianę świateł. Działa całkiem spoko, ale jazda z włączonym to udreka.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Jwara99
Posty: 176
Rejestracja: 29 mar 2019, 11:13
model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi L+ Navi
Lokalizacja: Łęczyca

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Jwara99 »

W poniedziałek jako zastępcze dostane Tusona zobaczę jak się tym śmiga
Optima 1.6 T-GDi L + Navi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”