Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Dobry wieczór wszytskim.
Mam znajomego który sprowadza auta z USA i tak sobie wpadłem na szalony pomysł, a może by pomyśleć o SX/SXL, biorąc pod uwage, że na pomysł wpadłem jakieś dwa dni temu, nie szukają nawet ofert (na OtoMoto widzę za 78k), to chciałbym zapytać czy ma ktoś doświadczenia z tym.silnikiem? Bo jak rozumiem to nasze rodzime GT. Jak ta skrzynia? Jakie przeróbki trzeba zrobić z USA na EU?
Wszytskim z góry dziękuję za pomoc
Mam znajomego który sprowadza auta z USA i tak sobie wpadłem na szalony pomysł, a może by pomyśleć o SX/SXL, biorąc pod uwage, że na pomysł wpadłem jakieś dwa dni temu, nie szukają nawet ofert (na OtoMoto widzę za 78k), to chciałbym zapytać czy ma ktoś doświadczenia z tym.silnikiem? Bo jak rozumiem to nasze rodzime GT. Jak ta skrzynia? Jakie przeróbki trzeba zrobić z USA na EU?
Wszytskim z góry dziękuję za pomoc
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 05 lip 2018, 14:23
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Napisz do kolegi Umbro. Jeździ SXL.
KIA OPTIMA 2.0 Pb CVVL MT L 2018 SW
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Ja za jakieś 2 tygodnie będę miał do sprzedania taką. Jak coś to pisz.
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Podeślij ofertę na priv, chętnie się zapoznam z nią . Pozdrawiam
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Hey,
Przed zakupem sprawdź dwie rzeczy:
1. Światła - na tyle na pewno nie ma przeciwmgielnego. Generalnie prostą przeróbką u elektryka można sobie takie światło zrobić.
2. Jest pewna szansa, że trafisz na sztukę z felernym silnikiem: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2017/R ... 4-2355.PDF
2% aut miało problemy - były wzywane na akcje serwisową.Tego się nie bój za bardzo bo prawdopodobieństwo, że na taki trafisz jest bardzo małe - sprawdź czy przeszedł akcje serwisową to będziesz na 100% pewny , a jeśli nie przeszedł to w zasadzie dalej to niczego nie oznacza, po prostu właściciel nie pojechał na inspekcje. Można przed zakupem zlać olej i zobaczyć czy pływają w nim opiłki metalu. Wada z tego co mi wiadomo wychodziła względnie szybko w młodych rocznikach, natomiast warto to sprawdzić bo wymiana silnika według relacji jednego z forumowiczów to coś pod 14-18 tys zł.
To są dwie rzeczy, na które na pewno zwróć uwagę. Na temat samego samochodu wypowiadałem się już kilka razy - uważam, że zdecydowanie wart uwagi. Używam od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Nic się nie psuje, serwis auta 1/3 tego co BMW, 1/2 Audi (jeśli chodzi o hamulce , bo tylko to robiłem)- jest naprawdę dobrze. Auto zwraca na siebie uwagę, rewelacyjnie przyśpiesza, generalnie w dalszym ciągu rzadkie auto na naszych drogach. W pakiecie SXL-a od producenta są dołączone bardzo fajnie wyglądające chromowane felgi 18" - naprawdę robią robotę jeśli chodzi o aspekt wizualny.
Spalanie oscyluje między 8,5 - 13 L / 100km
Na suchym z oponami premium robi 6sec do setki.
Po zakupie obowiązkowo dwie rzeczy do zrobienia:
olej - 5w30 ACEA A5/B5 co 8-10 tys km (polecam co 7-8 )
Olej w skrzyni biegów - do wymiany. - co 60 tys km, natomiast jeśli olej nie był wcześniej wymieniany , a przebieg jest duży to mój serwis zalecił kolejną wymianę po dwóch latach lub 30 tys km. Potem interwał można zwiększyć do 60 tys.
Polecam SXL-a - jestem bardzo zadowolony. Jakbyś miał jeszcze pytania to pisz.
Przed zakupem sprawdź dwie rzeczy:
1. Światła - na tyle na pewno nie ma przeciwmgielnego. Generalnie prostą przeróbką u elektryka można sobie takie światło zrobić.
2. Jest pewna szansa, że trafisz na sztukę z felernym silnikiem: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2017/R ... 4-2355.PDF
2% aut miało problemy - były wzywane na akcje serwisową.Tego się nie bój za bardzo bo prawdopodobieństwo, że na taki trafisz jest bardzo małe - sprawdź czy przeszedł akcje serwisową to będziesz na 100% pewny , a jeśli nie przeszedł to w zasadzie dalej to niczego nie oznacza, po prostu właściciel nie pojechał na inspekcje. Można przed zakupem zlać olej i zobaczyć czy pływają w nim opiłki metalu. Wada z tego co mi wiadomo wychodziła względnie szybko w młodych rocznikach, natomiast warto to sprawdzić bo wymiana silnika według relacji jednego z forumowiczów to coś pod 14-18 tys zł.
To są dwie rzeczy, na które na pewno zwróć uwagę. Na temat samego samochodu wypowiadałem się już kilka razy - uważam, że zdecydowanie wart uwagi. Używam od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Nic się nie psuje, serwis auta 1/3 tego co BMW, 1/2 Audi (jeśli chodzi o hamulce , bo tylko to robiłem)- jest naprawdę dobrze. Auto zwraca na siebie uwagę, rewelacyjnie przyśpiesza, generalnie w dalszym ciągu rzadkie auto na naszych drogach. W pakiecie SXL-a od producenta są dołączone bardzo fajnie wyglądające chromowane felgi 18" - naprawdę robią robotę jeśli chodzi o aspekt wizualny.
Spalanie oscyluje między 8,5 - 13 L / 100km
Na suchym z oponami premium robi 6sec do setki.
Po zakupie obowiązkowo dwie rzeczy do zrobienia:
olej - 5w30 ACEA A5/B5 co 8-10 tys km (polecam co 7-8 )
Olej w skrzyni biegów - do wymiany. - co 60 tys km, natomiast jeśli olej nie był wcześniej wymieniany , a przebieg jest duży to mój serwis zalecił kolejną wymianę po dwóch latach lub 30 tys km. Potem interwał można zwiększyć do 60 tys.
Polecam SXL-a - jestem bardzo zadowolony. Jakbyś miał jeszcze pytania to pisz.
Kia Optima 2013 SXL , 2.0 T-GDI 278KM
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
WOW! Mega odpowiedz bardzo dziękuję za długi i wyczerpujący tekst. Jestem na etapie poszukiwań, ale dosyć ich mało na rynku, myślę, że trochę czasu mi to zajmie .
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Europejskie też felerne 2.0
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Nic nie pisze o akcjach serwisowych w EU silnika więc skąd takie stwierdzenie?
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Po swoim przypadku. W ogóle myślę, że najbardziej słychać o tym w USA. Amerykańce to taki naród, że lubi mnóstwo przeróbek co za tym idzie nie korzystają z gwarancji i potem robią zadymę jak to oni na cały świat. Z tym problemem widziałem nawet Ceed-a. U nas nawet jeżeli coś się zdarzy to dopiero teraz będzie o tym na forach bo w autach zaczynają się kończyć gwarancje. Najgłośniejszy problem w Polsce to wpisz i googlach "dlaczego nie wybrałem Skody". Właściciel nawet miał założoną stronę internetową ze swoim przypadkiem i problemem z gwarancją.
Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM
Mam nadzieję, że będzie git u mnie. Na razie 70k przebiegu