Kia Connected Services

W tym dziale poruszamy wszelkie sprawy związane z CB-radiem, sprzętem audio, telefonami, nawigacją.
peniakoff
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:29
model samochodu: Kia Ceed SW 1.4 T-GDi 2019

Kia Connected Services

Post autor: peniakoff » 17 maja 2019, 11:16

Wątek dotyczący Kia Connected Services (funkcji udostępnionych przez TomToma) w nowych samochodach Kia.

Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Was miał do czynienia z tym systemem i jakie są odczucia.
W moim nowym Ceedzie połączenie ze zdalnymi usługami nie działa - mimo zestawionych połączeń Bluetooth i WiFi (WiFi ma dostęp do Internetu), usługa nie łączy się i tylko wyświetla się komunikat, żebym skontaktował się z dilerem. Byłem u dilera, ale tam nie wiedzieli, jak ten problem rozwiązać - zatem mam system, za który zapłaciłem, ale który nie działa. :roll:

rudzin
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:25
model samochodu: Kia Sorento 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: rudzin » 19 maja 2019, 17:29

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem - auto nowe odebrane od dilera 17 maja - Kia Sorento.
Nie zgłaszałem się jeszcze do serwisu.
Zrobiłem reset navi do ustawień fabrycznych, ale niestety to nie rozwiązało problemu.
Jakbyś dowiedział się czegoś więcej w tym temacie to daj znać.

peniakoff
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:29
model samochodu: Kia Ceed SW 1.4 T-GDi 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: peniakoff » 20 maja 2019, 13:29

Czyli nie jest to jednostkowy problem - marne pocieszenie, ale zawsze. ;) Dzwoniłem dziś do Kia Motors Polska, która rozpatruje moje reklamacje. Mają dać odpowiedź do... 30 maja. :roll:

rudzin
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:25
model samochodu: Kia Sorento 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: rudzin » 20 maja 2019, 16:25

Daj znać jak coś się ruszy w temacie. Ja to zgłoszę przy okazji przeglądu 1500 km.

rudzin
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:25
model samochodu: Kia Sorento 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: rudzin » 21 maja 2019, 08:38

Kolego,

a jaką masz wersję oprogramowania?
moja:
wersja oprog. XXX.EUR.SOP.005.5.181001.STD_M
wers firmware: XXX.EUR.0.5.315.180914.MICOM
wersja nawigacji: XXXX.EUR.KMC.180928.b5c9193
mapy: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2).

Byłem w serwisie, sprawdziliśmy i wersję oprogramowania mam najnowszą.
Człowiek z serwisu wskazał, że problem jest po stronie TomToma i trzeba czekać aż go naprawią - dziwne jest to, że wiele takich przypadków nie ma...
Na stronie TomToma jakieś info niby jest:
sss.jpg
sss.jpg (54.54 KiB) Przejrzano 3473 razy
a może to jednak coś z wersją firmware?

Tobie to działało i przestało działać czy nie działało od początku (od kupna auta).
U mnie nie działa od nowości.

peniakoff
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:29
model samochodu: Kia Ceed SW 1.4 T-GDi 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: peniakoff » 21 maja 2019, 10:09

Nie działa u mnie od początku.
Wersje trochę się zatem różnią - wygląda, jakbyś miał nieco nowszą. Pisałem też już do supportu TomToma, ale wciąż bez odpowiedzi. Trochę już z tym problemem walczą - widziałem ten komunikat już w zeszłym tygodniu i ciągle to samo... :cry:

EDIT: Skontaktowałem się z firmą TomTom. Powiedziano mi, że to nie TomTom zapewnia support dla Kia Connected Services, gdyż tylko sprzedała licencję Kii i to z Kią mam się kontaktować. Sprawdziłem też kartę pamięci, która jest u mnie w nawigacji, z aplikacjami TomToma - w żadnym przypadku nie była wykrywana jako urządzenia TomTom (tak, jak to ma miejsce np. w Renault).
Załączniki
IMG_20190515_175422_small.jpg
wersja oprogramowania nawigacji

rudzin
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:25
model samochodu: Kia Sorento 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: rudzin » 21 maja 2019, 10:55

Czyli to raczej nie problem z wersją oprogramowania.
No to drążymy dalej.
Póki co napisałem do KIA.
Chyba 3 lata gwarancji jest na Navi, więc trochę czasu mamy na ew. wymianę wbudowanego sprzętu.
Na tej karcie są mapy - z tego co czytałem dostawcą map nie jest TomTom, ale to i tak raczej jest bez znaczenia dla naszego problemu.

PS. Może na serwerze z którym łączy się usługa jest autoryzacja np. per user ID/nr urzadzenia (są takie numery przypisane do Nawigacji) i nasze urządzenia gdzieś utknęły w interfejsach ;)

EDIT. Chyba coś w moim podejrzeniu jest. Poszperałem trochę po forach Hyundaia (a to przecież brat bliźniak i navi działa tak samo) i znalazłem coś takiego:

https://www.konaforums.co.uk/viewtopic. ... c312ad886b

peniakoff
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:29
model samochodu: Kia Ceed SW 1.4 T-GDi 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: peniakoff » 21 maja 2019, 12:37

Dobry strzał! Tak to wygląda, że pierwsza konfiguracja została źle zrobiona (to chyba jeszcze w fabryce). Swoją drogą ktoś to powinien sprawdzić, czy działa...

Odpowiedzieli mi z Kia Motors Polska:
Z informacji przekazanej na przez ASO KIA Wrobud wynika, że serwis skontaktuje się z Panem w celu ustalenia terminu dalszej weryfikacji pojazdu w warunkach warsztatowych.
To już widzę, jak ktoś to tam weryfikuje. :D

rudzin
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2019, 17:25
model samochodu: Kia Sorento 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: rudzin » 21 maja 2019, 12:53

To teraz potrzebujemy kogoś "łebskiego" kto będzie wiedział gdzie to wysłać, żeby poprawili...

peniakoff
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2019, 09:29
model samochodu: Kia Ceed SW 1.4 T-GDi 2019

Re: Kia Connected Services

Post autor: peniakoff » 05 cze 2019, 09:02

Jeśli ktoś by szukał rozwiązania tego problemu, to poinformuję, że sprawa trafiła do serwisu, który skontaktował się z pomocą techniczną w "centrali", a tamci skontaktowali się ponoć z TomTomem, ażeby odblokować dostęp do konta dla danego ID użytkownika i sprzętu. Sprawa zakończyła się zatem pomyślnie :D , ale trzeba tutaj liczyć na dobrą współpracę z ASO. ;)

ODPOWIEDZ