Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

forum użytkowników modelu ProCeed
undeniable
Posty: 7
Rejestracja: 20 kwie 2019, 17:50
model samochodu: -

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: undeniable »

Widziałem, że poruszony był temat Focusa ST. Jak byście go ocenili w stosunku do Ceeda GT? Ktoś jeździł?
colin23
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: colin23 »

Nie ma na razie focusa ST. Jest ST-Line. ST będzie miał 280KM. ST-line 150 lub 182KM.
darek byd
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2019, 18:20
model samochodu: PROCEED GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: darek byd »

colin23 pisze:Ale czemu? Powiem Ci tak: jeśli miałbym wybór koło dojazdowe czy zestaw naprawczy bez straty ilosci miejsca w bagażniku to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest koło. Niestety raz jadąc na narty znajomy miał zestaw naprawczy który przy -18 stopniach nie był w stanie naprawić opony. Musiał w Austrii kupić nową oponę :-( Nie chciałbym tak drogiej niespodzianki.

A masz opony typu RunFlat w swoim ProceedGT?
Racja, ale wersja GT nie ma miejsca na zapas... musiał byś go włożyć do bagażnika kosztem jego pojemności.
miron
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2019, 08:08

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: miron »

hill pisze:
miron pisze:
hill pisze: Jeżeli ktoś uwielbia ciszę w aucie to tylko GT LINE brać.
Dzięki za odpowiedzi dot mocy silnika, potwierdziło się to co myślałem, czyli przepaści w osiągach nie ma.
Ale GTline też posiada generator w wersji z automatyczna skrzynią :-)
Właśnie sam nie wiem, GT fajny, ale i z miejsca większy koszt, i późniejsza eksploatacja również.
Same zimówki 18calowe trzeba kupić, bo podobno tam tarcze hamulcowe maja 17cali.
Trzeba iść na jazdę testową i samemu to zbadać.

Z tego co piszesz to rozumiem że myślisz o wersji L z 1,4 turbo DCT ,
bardzo fajny motor, Cena GT LINE nie jest taka wysoka jeśli chcesz mieć ledy , grzaną kierownicę i kluczyk zbliżeniowy bo wtedy do "L" musisz doliczyć 3 pakiety w semie 9.5 tyś zł. I tu już tylko 2 tys robi się różnicy.

Natomiast jeśli nie chcesz, nie potrzebujesz tych dodatków to wtedy masz rację .
GT LINE ma 17" . nie 18" !!!, i tarcze na zdrowy rozsądek uważam że są identyczne jak w "L".
Taka sama moc silnika , taka sama masa , także nie uważam aby Producent wstawiał droższe niepotrzebne prezenty.
Chodzi mi po głowie Proceed GT 1,6T, ale rozsądek przemawia za Proceed GTline 1,4T :)
Ewentualnie i najmniej rozważam budżetowo zwykły Ceed Bizness Line z 1,4T w przypadku gdyby się okazało, że wyciszyli ten tył.
Ale przecież jest jeszcze Ceed GT z 1,6T, no za dużo tego...
Muszę się wybrać na jadę testową, porównać zawieszenie i moc :)
Wszystkie które biorę pod uwagę to automatyczna skrzynia.
colin23
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: colin23 »

Ale nie ma miejsca na zapas bo jest inny kształt blachy? Mając kiedyś audi a4 wyjmowałem steropianowy wkład z zestawem naprawczym i w to miejsce wkładałem dojazdówkę.

Skoro w zwykłych odmianach ceeda się mieści to i w GT powinno. Tyle że dojazdówka jest pewnie 16 i w gt nie da się jej zamontować
darek byd
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2019, 18:20
model samochodu: PROCEED GT

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: darek byd »

colin23 pisze:Ale nie ma miejsca na zapas bo jest inny kształt blachy? Mając kiedyś audi a4 wyjmowałem steropianowy wkład z zestawem naprawczym i w to miejsce wkładałem dojazdówkę.

Skoro w zwykłych odmianach ceeda się mieści to i w GT powinno. Tyle że dojazdówka jest pewnie 16 i w gt nie da się jej zamontować
Podłoga jest płaska, a pod podłogą jest sporo schowków- koło zapasowane (nawet dojazdowe) na pewno się nie zmieści.
colin23
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: colin23 »

Ale to wiem. Bardziej chodzi o to czy to co masz można łatwo wyjąć i włożyć to co jest na wyposażeniu samochodu z dojazdówką.
Przemekc1
Posty: 13
Rejestracja: 15 sie 2018, 21:27

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: Przemekc1 »

hill pisze: Hej ,
Ja również miałem dylemat czy GT LINE czy GT ? Jeździłem obydwoma motorami , i 1,4 jak pisze kolejny kolega bardzo fajnie jeździ nic mu nie brakuje jest szybki i przyjemny, a spalanie troszkę mniejsze.
Co do zawieszenia to jest znacznie sztywniejsze w GT (koła większe również) ale nadal moim zdaniem pozostaje zachowana proporcja między komfortem a sztywnością na zakręty etc. , po drugie im szybciej jedziemy tym bezpieczniej jest na sztywniejszym.

W żadnym aucie nie zauważyłem źle wygłoszonego bagażnika. Ja miałem największą obawę przed tym podbicie elektronicznym dźwięku w kabinie , bo o ile na 15 minut jazdy to fajna zabawa to w dłuższej trasie może to być nie komfortowe wręcz męczące dudnienie.
Napisałem nawet do KIA czy można to wyłączyć ale nikt mi jeszcze nie odpowiedział.
Sam wydech fajnie brzmi i jest wystarczający uważam. Reasumują umówiłem się na jeszcze jedną jazdę autem GT i powiem tak :
w ustawieniu komfort przy jeżdzie normalnej jest ok . nie jest za głośno, ale jak włączymy sport to ten generator elektroniczny mi na trasę nie pasuje , pewnie na chwilę pośmigać dla fanu tak.
Jeżeli ktoś uwielbia ciszę w aucie to tylko GT LINE brać.
Reasumując Ja wybrałem GT bo uważam że bardziej się opłaca tą wersję wybrać , więcej dostajemy w bardzo zbliżonej już kwocie. Więcej mocy , lepsza tapicerka i inne.
Czy wydech w wersji GT LIne (140 DCT) również jest tak agresywnie zestrojony jak w wersji GT, czy jednak jest zauważalnie ciszej?
colin23
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2019, 13:06

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: colin23 »

Jest ciszej bo masz prawie 1/3 mocy mniej. Wydech w GTline ma jedną końcówkę.
miron
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2019, 08:08

Re: Ceed GT (hatchback) czy ProCeed GT? Są różnice?

Post autor: miron »

Poproszę, żeby się ktoś troszkę szerzej wypowiedział nt zawieszenia w GT, sztywna taczka czy w miarę to przyjemnie jeździ.
Takie zestrojenie do miasta może jednak być męczące? Jak to jest, mocno przez to cierpi komfort podróży?
Już GTLine Proceed jest podobno sztywniejszy niż "zwykły" i ma "większy balon" na feldze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”