Cześć wszystkim,
Czy ktoś z Was spotkał się z sytuacją, w której w oleju silnikowym znalazła się zauważalna ilość oleju napędowego (diesla)?
Samochód to Kia Optima 1.7 CRDi z 2011 roku.
Z góry dzięki za każdą opinię lub wskazówkę.
Diesel w oleju silnikowym w Kia Optima 1.7 CRDi
Re: Diesel w oleju silnikowym w Kia Optima 1.7 CRDi
Większość posiadaczy tego silnika...
Tu jest o tym wiele stron napisane
viewtopic.php?t=9950&sid=1ab215ee7e79a1 ... b424f6df92
Tu jest o tym wiele stron napisane
viewtopic.php?t=9950&sid=1ab215ee7e79a1 ... b424f6df92
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OPTIMA JF 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Diesel w oleju silnikowym w Kia Optima 1.7 CRDi
W tak w skrócie olej napędowy bierze sie z przerwanej procedury wypalania dpf.
Przed wycięciem dpf, u mnie w aucie na 10kkm nie ubywało mi olej, a przynajmniej tak myślałem. Po wycięciu spitala około 1l na 10kkm, z czego 0.5 l odmą, trochę wyciekiem przy pokrywie rozrządu, ale póki nie będę go wymieniał to olewam go ta sama sytuacja co u Hepos
viewtopic.php?t=13167
Przed wycięciem dpf, u mnie w aucie na 10kkm nie ubywało mi olej, a przynajmniej tak myślałem. Po wycięciu spitala około 1l na 10kkm, z czego 0.5 l odmą, trochę wyciekiem przy pokrywie rozrządu, ale póki nie będę go wymieniał to olewam go ta sama sytuacja co u Hepos
viewtopic.php?t=13167
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 10 wrz 2021, 18:01
- model samochodu: Optima JF SW 2017
Re: Diesel w oleju silnikowym w Kia Optima 1.7 CRDi
Możesz powiedzieć coś więcej o wycięciu? Jak spalanie, jak normy emisji na przeglądzie, czy dużo z tym zabawy i jaki koszt. Szukam u siebie w okolicach i jakoś nikt się nie reklamuje z usuwaniem z Kii, a z innych marek to pełno tego
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 01 lut 2024, 16:20
- model samochodu: KIA OPTIMA JF 1.7CRDI 2017r EGR i DPF OFF
- Lokalizacja: warszawa
Re: Diesel w oleju silnikowym w Kia Optima 1.7 CRDi
Wycięcie fizyczne to musisz zazwyczaj ogarnąć sam, Ja akurat zgrałem mechaniora obok fach mena do softu plus moc na 160km tak aby nie dymił wszystko powyżej już było z czarnym bokiem. Koszt w zeszłym roku to 1600 za całość plus moc pod Radomiem. W warszawie podobny zabieg wołali około 2400 wtedy.
Spalanie różne po 12kkm od zabiegu średnie mam 6.8 głównie 80% miasto odcinki 10km
120 na tempomacie 6l 100 na tempomacie 4,5-5l 140-160k/h 6.8-7l wszystko zależy jak jeździsz.
W warszawie na 10 kilometrówkach mam miedzy 8-8.5l.
Co do przeglądów o 70% stacji nie wkłada rury do wydechu jak aut ni kopci, bo i tak nic nie wyjdzie, aby nie przejść badania to musi być na prawdę grubo już ze wtryskami źle, żeby dymiły. Oczywiście sytuacja może sie zmienić jak zaczną noxy badać ale to tak raczej 2-3 lata może wejdzie w życie.
Jedyny minus to taki, że komin jest okopcony, wcześniej palucha by sie nie ubrudziło.
drugi minus tylko nie wiem czy czasem to juz gościu od softu nie skopał (zarzeka sie że bezpieczniej dla silnika procedurę zostawić) poniżej 9 stopni jak sie załącza dogrzewanie świec żarowe to czuć niedopalona taką niedopaloną roę.
Spalanie różne po 12kkm od zabiegu średnie mam 6.8 głównie 80% miasto odcinki 10km
120 na tempomacie 6l 100 na tempomacie 4,5-5l 140-160k/h 6.8-7l wszystko zależy jak jeździsz.
W warszawie na 10 kilometrówkach mam miedzy 8-8.5l.
Co do przeglądów o 70% stacji nie wkłada rury do wydechu jak aut ni kopci, bo i tak nic nie wyjdzie, aby nie przejść badania to musi być na prawdę grubo już ze wtryskami źle, żeby dymiły. Oczywiście sytuacja może sie zmienić jak zaczną noxy badać ale to tak raczej 2-3 lata może wejdzie w życie.
Jedyny minus to taki, że komin jest okopcony, wcześniej palucha by sie nie ubrudziło.
drugi minus tylko nie wiem czy czasem to juz gościu od softu nie skopał (zarzeka sie że bezpieczniej dla silnika procedurę zostawić) poniżej 9 stopni jak sie załącza dogrzewanie świec żarowe to czuć niedopalona taką niedopaloną roę.