Można nieakceptować systemu naprawy współczesnych samochodów. Ale to nie zmienia faktu, że naprawa w przypadku złożonej części, nie będzie trwać na żądanie jedynie 2, 3 dni.
Obecny samochód składa się z ponad 10 000 części, a może być 20 000 części albo i 30 000 części.
Można sobie wyobrazić magazynowanie w ASO tylko 1/10 z tych części? Nie można. A gdzie reszta części?
Uszkodzenie sterownika silnika, kilka typów silnika, kto i gdzie ma to w ASO magazynować? I po co? Na wszelki wypadek? I do ilu silników? Absurd.
A system zamówienia, logistyki. Fizycznie niemożliwe do zrealizowania w 2, 3 dni. Stąd oczekiwanie klientów na części do naprawy nawet kilka miesięcy.
Wystarczy to rozumieć. To współczesny świat. I nic tego nie zmieni.
Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
Są tacy, którzy zepsują wszystko co tylko możliwe, twierdząc później, że to wina produktu i producenta.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 maja 2025, 13:31
- model samochodu: Kia Ceed SW 1.5 T-GDI 140 KM 7-DCT MY25
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
ASO faktycznie nie magazynują części bo to bylby absurd. Najdłuższy okres oczekiwania jaki miałem to 3 dni - elementy zawieszenia wielowahaczowego z tyłu wyrąbanego na dziurach. Oczekiwanie kilka tygodni czy miesięcy na części to są kpiny z klienta a nie realia współczesnego świata. Nazywajmy sprawy po imieniu. Serwis ściąga potrzebne części z magazynu centralnego - przy zamówieniu do godziny 12 części dostają na drugi dzień rano najpóźniej. Dlatego są zadowoleni w ASO jak zostawiam auto przed 8 rano bo wtedy są w stanie dostać potrzebne części tego samego dnia. Jeśli nie ma w w.w magazynie to czas oczekiwania wydłuża się do 2 - 3 dni. Tyle czasu zajmuje ściągnięcie potrzebnej części z innego magazynu na terenie UE.
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
Czyli Norwegowie są nieudacznikami, skoro nie potrafią zamawiać części, ponieważ tak jak napisał @romanhoks, na części zamienne tamte serwisy czasami czekają nawet kilka miesięcy, a Polskie serwisy Kia mają części w 1 dzień, najwyżej 3 dni.
Czyli Norwegowie muszą uczyć się od Polaków.
Prosty wniosek.
Czyli Norwegowie muszą uczyć się od Polaków.

Prosty wniosek.
Są tacy, którzy zepsują wszystko co tylko możliwe, twierdząc później, że to wina produktu i producenta.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 maja 2025, 13:31
- model samochodu: Kia Ceed SW 1.5 T-GDI 140 KM 7-DCT MY25
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
Powiało sarkazmem @204KM.
Od 10 lat korzystam z jednego i tego samego serwisu Kia. Piszę o realiach jak jestem tam obsługiwany. Covid nie wydłużył czasu oczekiwania na części. Układ jest taki, że zostawiam auto na dobę, robią co mają zrobić, jak wychodzi szerszy zakres prac lub coś droższego to jednak dzwonią by się jeszcze upewnić, płacę fakturę i wyjeżdżam sprawnym autem.

Od 10 lat korzystam z jednego i tego samego serwisu Kia. Piszę o realiach jak jestem tam obsługiwany. Covid nie wydłużył czasu oczekiwania na części. Układ jest taki, że zostawiam auto na dobę, robią co mają zrobić, jak wychodzi szerszy zakres prac lub coś droższego to jednak dzwonią by się jeszcze upewnić, płacę fakturę i wyjeżdżam sprawnym autem.
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
No i tak trzymaj. Ja znam inne realia. Bez sarkazmu.
PS. Podaj adres serwisu, może ktoś jeszcze będzie korzystać ku swojemu zadowoleniu. Bez sarkazmu.
PS. Podaj adres serwisu, może ktoś jeszcze będzie korzystać ku swojemu zadowoleniu. Bez sarkazmu.
Są tacy, którzy zepsują wszystko co tylko możliwe, twierdząc później, że to wina produktu i producenta.
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
Też mam zakładany hak w ASO. Niestety sygnalizuje przeszkodę jaką jest bagażnik rowerowy co jest dla mnie dziwne a dla ASO nie do przeskoczenia. Pracowałem w ASO innych marek i po dołożeniu haka akcesoryjnego nie było takich problemów. Wpięcie złącza dezaktywowało automatycznie tylne czujniki. Nie jest to lot w kosmos. Kwestia kodowania modułu haka dla kia nieosiągalne.
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
W 2022 r. zakładałem w ASO w Warszawie hak (wypinamy pionowo) do Ceeda z 2019 r. i po założeniu haka oraz bagażnika rowerowego normalnie wyłączam sygnalizację przeszkody przyciskiem przy biegach.
Re: Jak wyłączyć tylne czujniki cofania przy zamontowanym haku
Też w tym roku zakładałem hak w ASO do nowego ceeda i ma mam ten sam problem. Nie da się dezaktywować tylnych czujników. W poprzednim aucie (peugeot 5008), sam montowałem identyczny hak i po wpięciu wiązki do BSI, tylne czujniki po wpięciu wtyczki od przyczepy się wyłączały. Wydaje mi się że za 4,5tyś zł panowie z ASO bardziej się postarają.Są dwie możliwości albo dali jakąś tanią wiązkę, albo nie chciało im sie pogrzebać w komputerze.Przy przeglądzie im nie odpuszczę. Pomijając fakt że robili to 2tyg.