Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym

Porady, problemy, opinie dotyczące silników diesla w samochodach Kia
Pawel8
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2025, 14:19
model samochodu: Kia Sorento MQ4 Prestige Line 2023r.

Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym

Post autor: Pawel8 »

Był prany na aucie czy w maszynie?

Czyszczenie na aucie to podobno pic na wodę — daje bardzo słabe efekty.

Najskuteczniejsze rozwiązania to zakup nowego DPF-a albo jego opróżnienie i wycięcie w sofcie. Większość zaprzyjaźnionych warsztatów zdecydowanie poleca wybebeszenie i modyfikację komputera. Można też spróbować założyć limitery w oprogramowaniu, dzięki którym przekroczenia parametrów nie będą widoczne dla komputera. Trzeba jednak robić to z głową, bo metoda ma swoje minusy.
kwj
Posty: 35
Rejestracja: 16 lis 2024, 06:38
model samochodu: KIA CEED III 1,6 CRDI wersja M, 2020 r.

Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym

Post autor: kwj »

Silniki diesla z turbiną i DPF lubią "kawalerską" jazdę.

Przejechałem Kią Ceed I z 2012 roku 322 tys. km i nigdy nie miałem problemów z turbiną ani DPF. Teraz mam dwa egzemplarze Ceed III: rocznik 2019 (125 tys. km) i 2020 (187 tys. km). Nadal jeżdżę po "kawalersku".

Wybór jest prosty: albo oszczędzasz na paliwie, albo na układach.
Hanusa1
Posty: 2
Rejestracja: 07 lut 2025, 23:21
model samochodu: Kia sportage 1.6 crdi 2019r

Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym

Post autor: Hanusa1 »

Pawel8 pisze: 08 lut 2025, 08:46 Był prany na aucie czy w maszynie?

Czyszczenie na aucie to podobno pic na wodę — daje bardzo słabe efekty.

Najskuteczniejsze rozwiązania to zakup nowego DPF-a albo jego opróżnienie i wycięcie w sofcie. Większość zaprzyjaźnionych warsztatów zdecydowanie poleca wybebeszenie i modyfikację komputera. Można też spróbować założyć limitery w oprogramowaniu, dzięki którym przekroczenia parametrów nie będą widoczne dla komputera. Trzeba jednak robić to z głową, bo metoda ma swoje minusy.
Jeśli prany, to oczywiste, że w maszynie — na aucie można co najwyżej wymusić wypalanie. A jeśli znajdziesz warsztat w Polsce, który wyłączy DPF w ECU silnika, stawiam ci dobrą whisky!
Pawel8
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2025, 14:19
model samochodu: Kia Sorento MQ4 Prestige Line 2023r.

Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym

Post autor: Pawel8 »

Hanusa1 pisze: 08 lut 2025, 11:41 Jeśli prany, to oczywiste, że w maszynie — na aucie można co najwyżej wymusić wypalanie. A jeśli znajdziesz warsztat w Polsce, który wyłączy DPF w ECU silnika, stawiam ci dobrą whisky!
Są firmy piorące na aucie, dlatego się zapytałem.
Namiary podeślę na PW.
Sporo firm od Chip Tuningu ogarnia takie tematy.
kwj pisze: 08 lut 2025, 09:52 Silniki diesla z turbiną i DPF lubią "kawalerską" jazdę.

Przejechałem Kią Ceed I z 2012 roku 322 tys. km i nigdy nie miałem problemów z turbiną ani DPF. Teraz mam dwa egzemplarze Ceed III: rocznik 2019 (125 tys. km) i 2020 (187 tys. km). Nadal jeżdżę po "kawalersku".

Wybór jest prosty: albo oszczędzasz na paliwie, albo na układach.
Niestety dynamiczna jazda wcale nie eliminuje problemów z DPF — wręcz przeciwnie, przyspiesza jego zapychanie. Przy gwałtownych przyspieszeniach silnik generuje jeszcze więcej sadzy.

W starszych dieslach z normą Euro 5 DPF-y były dość niezawodne. Jednak żeby spełnić wymagania Euro 6, producenci musieli skomplikować budowę układu wydechowego. Sam filtr stał się gęstszy, co sprzyja jego zapychaniu. Często problemy powoduje też nieprawidłowo działający system AdBlue, który może uszkadzać filtr.

Ogólnie nawet układy z Euro 6 działają bezawaryjnie, ale tylko pod warunkiem pokonywania dłuższych tras poza miastem, które pozwalają na poprawne wypalanie DPF. W miejskim ruchu filtr nie ma szans na samoczynne oczyszczenie, co prowadzi do jego zapychania i wzrostu poziomu oleju napędowego w silnikowym.

Jeśli ktoś chce zgłębić temat, polecam kanały na YouTube: Auto EKG i Profesor Chris.
pawelchasikowski
Posty: 1
Rejestracja: 25 maja 2025, 20:59
model samochodu: Kia Ceed 2019 1.6 CRDI D4FE

Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym

Post autor: pawelchasikowski »

Pawel8 pisze: 08 lut 2025, 08:46 Był prany na aucie czy w maszynie?

Czyszczenie na aucie to podobno pic na wodę — daje bardzo słabe efekty.

Najskuteczniejsze rozwiązania to zakup nowego DPF-a albo jego opróżnienie i wycięcie w sofcie. Większość zaprzyjaźnionych warsztatów zdecydowanie poleca wybebeszenie i modyfikację komputera. Można też spróbować założyć limitery w oprogramowaniu, dzięki którym przekroczenia parametrów nie będą widoczne dla komputera. Trzeba jednak robić to z głową, bo metoda ma swoje minusy.


Niestety w 1.6 CRDi SmartStream często występuje sterownik Sim 2K i nie da się jeszcze usunąć DPF z komputera :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik Diesel”