Był prany na aucie czy w maszynie?
Czyszczenie na aucie to podobno pic na wodę — daje bardzo słabe efekty.
Najskuteczniejsze rozwiązania to zakup nowego DPF-a albo jego opróżnienie i wycięcie w sofcie. Większość zaprzyjaźnionych warsztatów zdecydowanie poleca wybebeszenie i modyfikację komputera. Można też spróbować założyć limitery w oprogramowaniu, dzięki którym przekroczenia parametrów nie będą widoczne dla komputera. Trzeba jednak robić to z głową, bo metoda ma swoje minusy.
Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lis 2024, 06:38
- model samochodu: KIA CEED III 1,6 CRDI wersja M, 2020 r.
Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym
Silniki diesla z turbiną i DPF lubią "kawalerską" jazdę.
Przejechałem Kią Ceed I z 2012 roku 322 tys. km i nigdy nie miałem problemów z turbiną ani DPF. Teraz mam dwa egzemplarze Ceed III: rocznik 2019 (125 tys. km) i 2020 (187 tys. km). Nadal jeżdżę po "kawalersku".
Wybór jest prosty: albo oszczędzasz na paliwie, albo na układach.
Przejechałem Kią Ceed I z 2012 roku 322 tys. km i nigdy nie miałem problemów z turbiną ani DPF. Teraz mam dwa egzemplarze Ceed III: rocznik 2019 (125 tys. km) i 2020 (187 tys. km). Nadal jeżdżę po "kawalersku".
Wybór jest prosty: albo oszczędzasz na paliwie, albo na układach.
Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym
Jeśli prany, to oczywiste, że w maszynie — na aucie można co najwyżej wymusić wypalanie. A jeśli znajdziesz warsztat w Polsce, który wyłączy DPF w ECU silnika, stawiam ci dobrą whisky!Pawel8 pisze: 08 lut 2025, 08:46 Był prany na aucie czy w maszynie?
Czyszczenie na aucie to podobno pic na wodę — daje bardzo słabe efekty.
Najskuteczniejsze rozwiązania to zakup nowego DPF-a albo jego opróżnienie i wycięcie w sofcie. Większość zaprzyjaźnionych warsztatów zdecydowanie poleca wybebeszenie i modyfikację komputera. Można też spróbować założyć limitery w oprogramowaniu, dzięki którym przekroczenia parametrów nie będą widoczne dla komputera. Trzeba jednak robić to z głową, bo metoda ma swoje minusy.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sty 2025, 14:19
- model samochodu: Kia Sorento MQ4 Prestige Line 2023r.
Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym
Są firmy piorące na aucie, dlatego się zapytałem.Hanusa1 pisze: 08 lut 2025, 11:41 Jeśli prany, to oczywiste, że w maszynie — na aucie można co najwyżej wymusić wypalanie. A jeśli znajdziesz warsztat w Polsce, który wyłączy DPF w ECU silnika, stawiam ci dobrą whisky!
Namiary podeślę na PW.
Sporo firm od Chip Tuningu ogarnia takie tematy.
Niestety dynamiczna jazda wcale nie eliminuje problemów z DPF — wręcz przeciwnie, przyspiesza jego zapychanie. Przy gwałtownych przyspieszeniach silnik generuje jeszcze więcej sadzy.kwj pisze: 08 lut 2025, 09:52 Silniki diesla z turbiną i DPF lubią "kawalerską" jazdę.
Przejechałem Kią Ceed I z 2012 roku 322 tys. km i nigdy nie miałem problemów z turbiną ani DPF. Teraz mam dwa egzemplarze Ceed III: rocznik 2019 (125 tys. km) i 2020 (187 tys. km). Nadal jeżdżę po "kawalersku".
Wybór jest prosty: albo oszczędzasz na paliwie, albo na układach.
W starszych dieslach z normą Euro 5 DPF-y były dość niezawodne. Jednak żeby spełnić wymagania Euro 6, producenci musieli skomplikować budowę układu wydechowego. Sam filtr stał się gęstszy, co sprzyja jego zapychaniu. Często problemy powoduje też nieprawidłowo działający system AdBlue, który może uszkadzać filtr.
Ogólnie nawet układy z Euro 6 działają bezawaryjnie, ale tylko pod warunkiem pokonywania dłuższych tras poza miastem, które pozwalają na poprawne wypalanie DPF. W miejskim ruchu filtr nie ma szans na samoczynne oczyszczenie, co prowadzi do jego zapychania i wzrostu poziomu oleju napędowego w silnikowym.
Jeśli ktoś chce zgłębić temat, polecam kanały na YouTube: Auto EKG i Profesor Chris.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 maja 2025, 20:59
- model samochodu: Kia Ceed 2019 1.6 CRDI D4FE
Re: Błąd P200300 w silniku 1.6 CRDi - DPF w trybie awaryjnym
Pawel8 pisze: 08 lut 2025, 08:46 Był prany na aucie czy w maszynie?
Czyszczenie na aucie to podobno pic na wodę — daje bardzo słabe efekty.
Najskuteczniejsze rozwiązania to zakup nowego DPF-a albo jego opróżnienie i wycięcie w sofcie. Większość zaprzyjaźnionych warsztatów zdecydowanie poleca wybebeszenie i modyfikację komputera. Można też spróbować założyć limitery w oprogramowaniu, dzięki którym przekroczenia parametrów nie będą widoczne dla komputera. Trzeba jednak robić to z głową, bo metoda ma swoje minusy.
Niestety w 1.6 CRDi SmartStream często występuje sterownik Sim 2K i nie da się jeszcze usunąć DPF z komputera
