Cześć,
Co jakiś czas podczas jazdy wyłącza mi się wspomaganie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta, wspomaganie wraca do normy. Mechanik skalibrował czujnik skrętu, ale niestety problem nie ustąpił. Podejrzewam, że problem leży w czujniku skrętu, silniku wspomagania lub może sterowniku.
W ASO zasugerowano wgranie nowego oprogramowania, ale mówią, że to loteria – może pomóc, a może nawet pogorszyć sprawę. Dodatkowo, czujnik skrętu nie jest dostępny osobno, trzeba wymienić całą kolumnę kierowniczą, a to koszt 10 800 zł. Zastanawiam się nad opcją używanej kolumny, choć to ryzykowne.
Samochód ma przebieg 120 tysięcy km. Miał ktoś podobne problemy? Co byście doradzili?
Problem z wyłączającym się wspomaganiem w Kia Venga 1.4 PB 2010
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 gru 2022, 23:32
- model samochodu: Venga 1,6 L+BL / 2018
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem z wyłączającym się wspomaganiem w Kia Venga 1.4 PB 2010
Jeśli tak się dzieje po najechaniu na nierówność na drodze, to sprawdź czy nie masz luzów w zawieszeniu. Ew. mogą być zimne luty na silniku od wspomagania (o słabym, zużytym akumulatorze nie wspomnę).
Re: Problem z wyłączającym się wspomaganiem w Kia Venga 1.4 PB 2010
Nie ma to związku z jazdą. Zupełnie losowo. Akumulator też jest ok (ma 2 lata), bo nie ma problemów z odpalaniem, i innymi urządzeniami.
Zapala się kontrola trakcji ESP, po chwili pada wspomaganie i równolegle zaświeca się EPS. Podjadę do KIA na kompa, bo może być coś innego...
A tak BTW, to są taśmy/zwijaki poduszki z różną ilością pinów. U mnie jest 10pinów + 2 piny na poduszkę. Sądzę, że 10pinów obsługuje multifunkcję i właśnie czujnik kąta. Na pewno nie mam czujnika kąta w kolumnie, czyba, że siedzi na samej maglownicy... Kupiłem też zwijaka z czujnikiem kąta MOBISa, czyli takie też wychodziły...
A może ma ktoś linka, gdzie sobie poszukam numerów, schematów?
Zapala się kontrola trakcji ESP, po chwili pada wspomaganie i równolegle zaświeca się EPS. Podjadę do KIA na kompa, bo może być coś innego...
A tak BTW, to są taśmy/zwijaki poduszki z różną ilością pinów. U mnie jest 10pinów + 2 piny na poduszkę. Sądzę, że 10pinów obsługuje multifunkcję i właśnie czujnik kąta. Na pewno nie mam czujnika kąta w kolumnie, czyba, że siedzi na samej maglownicy... Kupiłem też zwijaka z czujnikiem kąta MOBISa, czyli takie też wychodziły...
A może ma ktoś linka, gdzie sobie poszukam numerów, schematów?
Re: Problem z wyłączającym się wspomaganiem w Kia Venga 1.4 PB 2010
U mnie podobna sytuacja – brak wspomagania, świeci się kontrolka ESP, a po diagnozie pojawiły się błędy c1623 lub c1624. Próbowałem kalibracji, jak widziałem na jednym z filmików: kierownica na maks. w lewo przy włączonym silniku, potem maks. w prawo i na środek, gaszę auto, ale niestety nic się nie zmienia – problem dalej występuje. Wspomaganie nadal nie działa.
Re: Problem z wyłączającym się wspomaganiem w Kia Venga 1.4 PB 2010
Najprawdopodoniej kończy się czujnik kąta skrętu. Tutaj masz jak sprawdzić
https://fix-it-first.com/c1623-can-time ... le-sensor/
https://fix-it-first.com/c1623-can-time ... le-sensor/