[info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM

Porady, problemy, opinie dotyczące silników benzynowych w samochodach Kia
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 360
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

[info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM

Post autor: dzyszla »

Czasem spotyka się różne opinie i różne wnioski z porównania spalania paliwa 98 E5 i 95 E10. Zrobiłem krótki test tankując dwa razy pod rząd 98 - łącznie przejechane na nim 1049 km.

W skrócie - nie widzę różnicy w spalaniu, osiągach. Jedyne co, to mam wrażenie, że na 98 mniej "burczy" na niskich obrotach - spalanie jest jakby łagodniejsze. Ale to wszystko. Falowanie obrotów biegu jałowego, szczególnie przy załączaniu się klimy, jak było, tak zostało.

W pierwszej kolumnie odległościomierz, w drugiej odcinek, na którym wyznaczono spalanie (czasem jest to 1 tankowanie, czasem 2, więc uśrednione). Następnie w kolumnie spalanie Pb95 i Pb98.

Na wykresie kolejne wyniki spalania oraz słupki odchylenia standardowego dla danego paliwa.

Co widać? Wg mnie widać, że nie ma różnicy. Na 95 mieści się w zakresie 4,8 do 5,4, na 98 4,95 do 5,4 (pewnie by przy większej ilości prób osiągało się też niższe wyniki). Generalnie spalanie potrafi być dość zróżnicowane nawet, jeśli brać pod uwagę odcinki 1000km. Czy to, że zalanie 95 po 98 przyniosło rekordowo niski wynik to efekt właśnie takiego przejścia? Nie sądzę - raczej wyjątkowo sprzyjające warunki drogowe.
Załączniki
Tabela spalania
Tabela spalania
wykres.png (7.62 KiB) Przejrzano 3301 razy
Wykres spalania
Wykres spalania
Tabela.png (5.72 KiB) Przejrzano 3301 razy
Dżyszla
Remik70
Posty: 666
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: samochód
Lokalizacja: Polska i zagranica

Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM

Post autor: Remik70 »

Niestety ani paliw, ani olei, ani dodatków do olei, ceramizerów wszelakich tak naprawdę nie jesteśmy w stanie testować na samochodach na żywo jeżdżących po ulicach, drogach, bo mamy za dużo zmiennych, a zmienne powinno być tylko paliwo.
Prawdziwy test to porównanie wielokrotne w tych samych warunkach symulowanych laboratoryjnych na dokładnie kilku takich samych silnikach wykonanych identycznie tak samo, a już to jest nie do osiągnięcia w masowej produkcji. Na mojej politechnice kolega w przewodzie doktoranckim badał na hamowni indykowaną moc silnika tego samego modelu auta VW. Było od 120 KM do 128 KM.
Paliwo 98 zawsze jest lepsze dla silnika, zawsze, chociażby z powodu bogatszych dodatków, o ile jest to paliwo premium, bo mamy na rynku też podstawowe paliwo 98
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 360
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM

Post autor: dzyszla »

Szkoda tylko, że czasem jego cena jest o 15% wyższa, niż 95.
Dżyszla
mcy
Posty: 275
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM

Post autor: mcy »

Czyli mamy podobne wnioski. Przejeździłem u siebie z 3-4 baki na 98 i spektakularnych różnic brak, takich aby człowiek zauważył. Jedynie to faktycznie auto lepiej się zachowywało przy przyspieszaniu z niskich obrotów. Na wolnych trzepało tak samo jak trzepie i dotychczas.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Remik70
Posty: 666
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: samochód
Lokalizacja: Polska i zagranica

Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM

Post autor: Remik70 »

dzyszla pisze: 04 wrz 2024, 22:19 Szkoda tylko, że czasem jego cena jest o 15% wyższa, niż 95.
Ale na 98 z Orlenu moja żaba mniej pali niż na każdej innej PB 95 z każdej innej stacji. Wydaje się, ze jest to 0,2-0,3 L mniej na każde 100 km

Już tak całkiem na serio, serio. Zrobiłem kilka tras, zrobiłem kilkanaście jazd na znanych, powtarzalnych mi odcinakach osiedlowych przy malutkich prędkościach, na 2 biegu i niestety mimo, że nie lubię brandu Orlen to na Verva 98 moja KIA jeździ najlepiej. Jestem nie kontent z tego, bo lata całe użytkowałem swoje auta na benzynowe czy diesle na paliwach Shell V-power, a tu taki ZONK :( Przyjdzie tankować na Orlenie :( Lepiej się rusza z zatrzymania, auto nie szarpie tak spektakularnie na 2 biegu przy malutkiej prędkości jak na innych benzynach.
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 360
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM

Post autor: dzyszla »

Tymczasem ja mam kolejne wyniki (wybaczcie, że tekstem):
8 422 | +644 | 5,59 (na Pb95)
8 782 | +360 | 4,88 (na Pb98)
9 350 | +568 | 4,74 (na Pb98)

Wciąć krąży w podobnych zakresach, a ten wynik 5,59 w zestawieniu z poprzednim 4,7 trochę się znoszą nawzajem (to może być kwestia tego, że raz naleję do pierwszego wybicia, a raz jeszcze z litr upchnę - lubię okrągłe ceny ;) )
Choć tym razem Pb98 faktycznie nieco na prowadzenie się wysuwa, ale nie są to wyniki, których bym nie osiągał na 95 też.

I chyba na tym moje testy kończę, bo kolejne to już będzie z uwzględnieniem zimnych warunków, więc spodziewam się wyższych spalań.

Co do stacji - zawsze na Amicu tankuję (to niekoniecznie mój wybór), choć różne miejsca - najczęściej Mikołów, Gliwice i Bełchatów.
Dżyszla
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik Benzyna”