Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

forum użytkowników Kia Stinger
saron22
Posty: 912
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: saron22 »

Szaweł pisze: 21 kwie 2023, 09:47 Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak hamowanie skrzynią. :?
No ja jak długo żyję to o hamowaniu skrzynią nigdy nie słyszałem. Zapewne chodziło ci o hamowanie silnikiem a konkretnie wykorzystaniem kompresji silnika do wytracania prędkości.

A wracając do tematu to myślę, że w momencie szarpnięcia zapinany jest po prostu 1 bieg. Czy tak ma być? Nie wiem, ale sądzę, że nie. Chociaż np. starsze skrzynie SMG montowane w BMW działały podobnie. A konkretnie to działały tak, że przy powolnej jeździe szarpały i w górę i w dół. Nie było tego przy ostrym przyspieszaniu oraz przy ostrym hamowaniu. Piszę to na przykładzie M3 E46.
Powiedzieć o tym forum, że jest beznadziejne to właściwie jakby je pochwalić - to forum to pukanie w dno od spodu.
GDI
Posty: 12
Rejestracja: 04 sty 2024, 22:34
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: GDI »

SMG to półautomatyczna skrzynia biegów i jej działanie zupełnie różni się od zwykłego automatu (z przekładnią hydrokinetyczną).

Nie powinno specjalnie szarpać, zwłaszcza jeśli wcześniej tego nie było. Ktoś wspominał, że problem pojawił się przy około 60 tys. km przebiegu, więc może wymiana oleju w skrzyni byłaby już zalecana i mogłaby pomóc. Może warto spróbować...
saron22
Posty: 912
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: saron22 »

GDI pisze: 02 paź 2024, 22:10 SMG to półautomatyczna skrzynia biegów i jej działanie zupełnie różni się od zwykłego automatu (z przekładnią hydrokinetyczną).
Pół co?? Co tam masz manualnego?
Ja wiem jak działa SMG. Ja wiem, że SMG to skrzynia zautomatyzowana czyli klasyczna skrzynia biegów z hydraulicznym selektorem. Ja wiem co to jest klasyczny automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
Półmanual? Nigdy takiego określenia nie słyszałem.
Powiedzieć o tym forum, że jest beznadziejne to właściwie jakby je pochwalić - to forum to pukanie w dno od spodu.
GDI
Posty: 12
Rejestracja: 04 sty 2024, 22:34
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: GDI »

Słyszałeś już pewnie, że SMG ma więcej wspólnego z manualem, więc można je nazwać "pół-manualem." Porównywanie „szarpania” w automacie do tego w SMG nie ma większego sensu, ponieważ SMG szarpie z natury, właśnie dlatego, że jest pół-manualem.

Wracając do tematu, Stinger nie powinien szarpać przy redukcjach – zmiana może być lekko wyczuwalna, ale raczej nie jako szarpanie, szczególnie jeśli właściciele wcześniej tego nie zauważali. Zacząłbym od sprawdzenia oleju (możliwe, że jego wymiana jest zalecana przy przebiegu około 60 tys. km?), może są też jakieś luzy w napędzie? Ktoś wspominał, że czuje szarpanie głównie przy zimnym silniku – właśnie, mało kto wie, że niektóre samochody mają nagrzewnice oleju w skrzyni. To dlatego, że temperatura oleju jest kluczowa dla jej działania. W efekcie starszy olej i niższa temperatura (zanim skrzynia dostanie ciepło od silnika, jeśli nie ma grzałki) mogą pogarszać pracę skrzyni.
saron22
Posty: 912
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: saron22 »

Jakie auta mają nagrzewnicę oleju w skrzyni biegów?
Jakie konkretnie marki i jakie modele?
Powiedzieć o tym forum, że jest beznadziejne to właściwie jakby je pochwalić - to forum to pukanie w dno od spodu.
leizerg
Posty: 5
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:05
model samochodu: Kia Stinger

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: leizerg »

Cześć
Zauważyłem podobne zjawisko w swoim Stingerze. Kiedyś moim zdaniem nie było to aż tak odczuwalne - hamowanie wydaje się bardziej nasilone.
U mnie dodatkowo jest jeszcze jeden dziwny objaw, mianowicie przy delikatnym hamowaniu hamulcem przy prędkościach ok 20-30kmh pojawia się dziwne stuknięcie które zdaje się dochodzić z tylnej części samochodu. Jakby faktycznie gdzieś był luz. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Przy przyspieszaniu jest podobnie - po wbiciu 3ki słychać stuknięcie takie jak przy hamowaniu. Jestem w stanie praktycznie za każdym razem to odtworzyć więc mam zamiar wybrać się do aso albo innego warsztatu który by to sprawdził. Ale zanim to zrobię wolę podpytać tutaj - może ktoś wie w czym tkwi problem.
saron22
Posty: 912
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: saron22 »

saron22 pisze: 03 paź 2024, 23:22 Jakie auta mają nagrzewnicę oleju w skrzyni biegów?
Jakie konkretnie marki i jakie modele?
No i co z tymi markami i modelami? Które auta to mają?
Powiedzieć o tym forum, że jest beznadziejne to właściwie jakby je pochwalić - to forum to pukanie w dno od spodu.
axeramm
Posty: 64
Rejestracja: 04 paź 2021, 13:42
model samochodu: Stinger GT MY22
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: axeramm »

saron22 pisze: 03 paź 2024, 23:22 No i co z tymi markami i modelami? Które auta to mają?
Pewnie sam szuka ;) Ja poszukałem z ciekawości i jedyny konkretny model samochodu, na który trafiłem (ale też nie sprawdzałem tej informacji, więc nie brałbym tego jako pewnik) to Land Rover Defender, który ponoć może mieć podgrzewanie oleju przekładniowego jako opcjonalne wyposażenie. Czasami mają to też samochody wyczynowe i ciężarowe, gdy pracują w niskich temperaturach. Nigdzie nie znalazłem informacji o czymś takim oferowanym w standardowym wyposażeniu
Rafb
Posty: 2
Rejestracja: 22 mar 2025, 10:42

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: Rafb »

Witam, podobny problem u mnie, zimna skrzynia szarpie przy redukcji z 3 na 2 , 44tys przebiegu, wymieniłem okej i nic nie pomogło. Udało się komuś rozwiązać problem?
Rafb
Posty: 2
Rejestracja: 22 mar 2025, 10:42

Re: Kia Stinger GT 3.3 – przyhamowywanie przy niskich obrotach, co sprawdzić?

Post autor: Rafb »

Problem ze skrzynią rozwiązany. Reset sterownika skrzyni i chodzi jak nowa. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”