Czasem spotyka się różne opinie i różne wnioski z porównania spalania paliwa 98 E5 i 95 E10. Zrobiłem krótki test tankując dwa razy pod rząd 98 - łącznie przejechane na nim 1049 km.
W skrócie - nie widzę różnicy w spalaniu, osiągach. Jedyne co, to mam wrażenie, że na 98 mniej "burczy" na niskich obrotach - spalanie jest jakby łagodniejsze. Ale to wszystko. Falowanie obrotów biegu jałowego, szczególnie przy załączaniu się klimy, jak było, tak zostało.
W pierwszej kolumnie odległościomierz, w drugiej odcinek, na którym wyznaczono spalanie (czasem jest to 1 tankowanie, czasem 2, więc uśrednione). Następnie w kolumnie spalanie Pb95 i Pb98.
Na wykresie kolejne wyniki spalania oraz słupki odchylenia standardowego dla danego paliwa.
Co widać? Wg mnie widać, że nie ma różnicy. Na 95 mieści się w zakresie 4,8 do 5,4, na 98 4,95 do 5,4 (pewnie by przy większej ilości prób osiągało się też niższe wyniki). Generalnie spalanie potrafi być dość zróżnicowane nawet, jeśli brać pod uwagę odcinki 1000km. Czy to, że zalanie 95 po 98 przyniosło rekordowo niski wynik to efekt właśnie takiego przejścia? Nie sądzę - raczej wyjątkowo sprzyjające warunki drogowe.
[info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM
- dzyszla
- Posty: 231
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
[info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM
- Załączniki
-
- Tabela spalania
- wykres.png (7.62 KiB) Przejrzano 907 razy
-
- Wykres spalania
- Tabela.png (5.72 KiB) Przejrzano 907 razy
Dżyszla
-
- Posty: 540
- Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
- model samochodu: KIA Xceed
- Lokalizacja: Wrocław-Suwałki-Wrocław
Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM
Niestety ani paliw, ani olei, ani dodatków do olei, ceramizerów wszelakich tak naprawdę nie jesteśmy w stanie testować na samochodach na żywo jeżdżących po ulicach, drogach, bo mamy za dużo zmiennych, a zmienne powinno być tylko paliwo.
Prawdziwy test to porównanie wielokrotne w tych samych warunkach symulowanych laboratoryjnych na dokładnie kilku takich samych silnikach wykonanych identycznie tak samo, a już to jest nie do osiągnięcia w masowej produkcji. Na mojej politechnice kolega w przewodzie doktoranckim badał na hamowni indykowaną moc silnika tego samego modelu auta VW. Było od 120 KM do 128 KM.
Paliwo 98 zawsze jest lepsze dla silnika, zawsze, chociażby z powodu bogatszych dodatków, o ile jest to paliwo premium, bo mamy na rynku też podstawowe paliwo 98
Prawdziwy test to porównanie wielokrotne w tych samych warunkach symulowanych laboratoryjnych na dokładnie kilku takich samych silnikach wykonanych identycznie tak samo, a już to jest nie do osiągnięcia w masowej produkcji. Na mojej politechnice kolega w przewodzie doktoranckim badał na hamowni indykowaną moc silnika tego samego modelu auta VW. Było od 120 KM do 128 KM.
Paliwo 98 zawsze jest lepsze dla silnika, zawsze, chociażby z powodu bogatszych dodatków, o ile jest to paliwo premium, bo mamy na rynku też podstawowe paliwo 98
- dzyszla
- Posty: 231
- Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
- model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT - Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM
Szkoda tylko, że czasem jego cena jest o 15% wyższa, niż 95.
Dżyszla
Re: [info] Spalanie Pb95 i Pb98 w T-GDI 1.5 160KM
Czyli mamy podobne wnioski. Przejeździłem u siebie z 3-4 baki na 98 i spektakularnych różnic brak, takich aby człowiek zauważył. Jedynie to faktycznie auto lepiej się zachowywało przy przyspieszaniu z niskich obrotów. Na wolnych trzepało tak samo jak trzepie i dotychczas.