wymiana oleju silnikowego - samodzielna

forum użytkowników modelu Kia XCeed
Mozo
Posty: 25
Rejestracja: 25 maja 2024, 17:53
model samochodu: Kia Xceed 1,5 T-GDI M+Smart+A18
Lokalizacja: Katowice

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Mozo »

Remik70 pisze: 31 lip 2024, 11:04
Mozo pisze: 30 lip 2024, 23:37 Chciałem Totala
Jakbyś chciał zostać przy Valvolinę, bo się przyzwyczaiłeś ;)
to ten wydaje się sensownym wyborem

https://sharena21.springcm.com/Public/D ... df3793b338
Mozo pisze: 30 lip 2024, 23:37 neste ma niższe normy API SN i Ilsac GF-5.
Neste ma wszystko co nam trzeba albo jeszcze więcej

Obrazek

Jeśli nie NESTE, bo strach ;) fiński olej do czeskiego samochodu to można ten Total. Nie ma co tu za dużo wymyślać z tymi olejami i głowę sobie łamać

https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tdsV2/ ... PL_POL.pdf

Obrazek

Jeśli ktoś konicznie chce wydać więcej kasy to dobrać olej od Mobila

Obrazek

Potem to już Milersy, Eneosy, Penrity, MPO i inne koszerne wynalazki do wyciągania pieniędzy :)



Niestety jestem zwolennikiem stosowania "zwykłych" olei , produktów nie obrośniętych bzdurnym marketingiem do pustoszenia nam portfeli.
Raczej wróce do Millersa lub Liqui stosowanye w dotychczasowych autach.
A tego nieszczęsnego Valvoline doradził ktoś z tego forum (inny temat).
Wniosek mam taki, ze każdy radzi po swojemu, wiec bede się trzymał sprawdzonych marek o wymaganych parametrach.
Remik70
Posty: 652
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Remik70 »

Mozo pisze: 31 lip 2024, 17:21
Remik70 pisze: 30 lip 2024, 20:40 Ten olej to jednak cienko cienko. Rozważ przy następnej wymianie coś choć ciut lepszego, co by jakiś chociaż udział PAO miało :) Tani temat te Valvo, polatać pare tys km i do kanału go, bo to bida olej. Oczywiście silnikowi nic tam sie nie stanie na tym Valvo


karta charakterystyki fizykochemicznej rubryka 3 w dół i następne

https://cdn.autodoc.de/uploads/hazard/p ... 3-PL-1.pdf
Co z tej rubryki 3 wynika? Bo mało to dla mnie czytelne i za dużo tej treści.
W karcie charakterystyki publikowanej niestety z musu, bo przepisy ochrony środowiska i BHP wymagają znajdziemy informacje czy olej to mieszanina składników pochodzących z przetwórstwa ropy naftowej jak ma to miejsce w tym Valvoline co kupiłeś gdzie 90% objętości mieszaniny to:

"DISTILLATES (PETROLEUM),
HYDROTREATED HEAVY
PARAFFINIC" 80 -< 90 %
Czyli w prostej linii ropa po hydrokrakingu

Czy jak tu w porządniejszym oleju od NESTE w tej samej cenie ropy po hydrokrakingu jest do 50% w składzie całej mieszaniny z dużą szansą, że uzupełnionej o składniki syntetyczne PAO
"Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic 40 -< 50 %"

Niestety karty charakterystyki fizykochemicznej mimo, że są wymagane przepisami publikowane są często w sposób acry pokręcony i mało zrozumiały.
Mistrzem pisania uczciwych info jest firma olejowa PENRITE oraz Amsoil

Negatywnym mistrzem ograniczonych informacji jest niestety firma MILERS :) dziesięciolecia o ich produktach mało można się dowiedzieć.

U mnie tacy producenci dyskwalifikowani w przedbiegach do mojego portfela :)
Prywatnie marke Milers mam na TOP ONE największych ściemniaczy olejowych :D

Szukaj zawsze produktów, olei syntetycznych z jak największym udziałem PAO w mieszaninie olejowej, z jak najmniejszym udziałem ropy po hydrokrakingu. Warto być świadomym konsumentem.

Przez ich zakładkę "DOBIERZ OLEJ" poczytaj co tam firma LM oferuje do naszych Xceed w lepkości 0W20. Lubię ich chemię motoryzacyjną, oleje niestety mniej, bo nic tam ciekawego w ofercie nie mają, ani do moich motocykli, ani do aut, niemniej była to pierwsza firma na polskim rynku która pisała uczciwie na opakowaniach swoich olei syntetycznych, że nie są to prawdziwie syntetyczne oleje. Za to mają u mnie ogromny plus dodatni, bez kantów i ogłupiania klienta :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ciekawość mnie gryzła i zajrzałem do LM co oni tam mają do naszych czeskich żabek.
Fiu, fiu całkiem całkiem rokująca oliwa syntetyczna w prawdziwym słowa znaczeniu, tylko ta cena 345 zł za 5L rozwala :)
Tak jak pisałem wcześniej. Nie ma olei syntetycznych po 130 -170 zł za banieczkę żeby nie wiem co tam na tych banieczkach napisane było :D
Dawno nie widziałem takich delicji olejowych :)
Obrazek


Oooooooo tutaj jest w bardzo już przytomnej cenie ten olej
https://oryginalneoleje.pl/LIQUI-MOLY-T ... -5L-p15568

albo tutaj
https://motostacja.com/p/LIQUI-MOLY-LIM21411/

a tu to już całkiem po taniości he he
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol ... 20-5L.html
Remik70
Posty: 652
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Remik70 »

Poszedłem zmierzyć poziom oleju po 2000 km. Oleju nic, a nic nie ubyło i się człowiek cieszy jak guuupi :D ... cieszy się z normalność, ot czasy przyszły :(
Niestety ten olej Totala po 2000 km szybkiej trasy czarny jak w moim zadbany turbodieslu też po 2000 km :( . Się zawiodłem. Oczywiście dobrze jak olej ma porządne właściwości dyspersyjne i trzyma syf w zawiesinie, ale jaki tam mógł być syf w nowiutkim silniku który miał zmieniony olej po 1.500 km ? na tego Totala INEO Xtra EC 6 0W20 :(
No nic Total jakoś mnie nie przekonał acz z dokumentacji rokował bardzo.

Szukamy coś porządniejszego na wymianę przed zimą :( ......... pewniekiem w październiku wleci NESTE 0W20, bo już kupiony stoi :D
DARIUS
Posty: 117
Rejestracja: 01 mar 2023, 23:47
model samochodu: CEED 1.5 DCT BL HB

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: DARIUS »

Dziwne, że Total Xtra Ineo EC6 po 2 tyś masz czarny jak w dieslu, coś nie tak ze spalaniem lub benzyną podlewa.
U mnie po 7,5 tyś jest ciemniejszy miodowy, podobnie jak u córki po 14,5 tyś., ten jeździ w większości po A1 i A4 90 km dziennie.
Remik70
Posty: 652
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Remik70 »

Wszystko pięknie z silniczkiem działa, tak po prawdzie olej jest ciemno brązowy, nadużycie z mojej strony, że czarny czyli jak w dieslu miałem gdy go miałem nowego po pierwszych 2000 km. Niestety nie świadczy to dobrze o tym oleju, bo on tam nie miał co myć. Wleciał do czystego silnika po przebiegu ledwo 1.500 km od wyjechania z fabryki. Jazda po gorących Włoszech i Chorwacji jednak temu Totalowi jakoś specjalnie się nie przysłużyła. Częsty objaw gdy olejowi nieco ciepło jest :) .... i taka ważna sprawa, na bagnecie jest ładny, ale w szklanym naczyniu czy strzykawce 200 ml to już nie takie bursztynowe złotko jak na bagnecie :)
Mozo
Posty: 25
Rejestracja: 25 maja 2024, 17:53
model samochodu: Kia Xceed 1,5 T-GDI M+Smart+A18
Lokalizacja: Katowice

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Mozo »

Ten ciemny kolor to efekt 0w20, 5w30 byłby odporniejszy na upały.
Moj fabryczny olej pi 1940km też był mocno ciemny, a jeździł lokalnie w ruchu mieszanym.
Remik70
Posty: 652
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Remik70 »

Mozo pisze: 05 sie 2024, 17:17 Ten ciemny kolor to efekt 0w20, 5w30 byłby odporniejszy na upały.
Moj fabryczny olej pi 1940km też był mocno ciemny, a jeździł lokalnie w ruchu mieszanym.
Jest niestety zupełnie odwrotnie niestety, ale nie chce mi się rozwijać tematu, bo trudne i duże zagadnienie.
W wielkim skrócie olej o niższej lepkości lepiej chłodzi węzły tarcia. Efektywniej odprowadza z nich ciepło. Olej o wyższej lepkości gorzej odprowadza ciepło i żeby było śmieszniej sam się bardziej nagrzewa niż olej o niższej lepkości. Wynika to z mechaniki cieczy, z budowy wiązań międzycząsteczkowych. Łatwiej przegrzać olej wyższej lepkości niż olej o niżej lepkości. Druga sprawa to oliwy 0W20 są bardziej zaawansowane w budowie i składzie niż zwykłe oleje 5W30 będące zazwyczaj "olejami mineralnym po tuningu" czyli w 100% oliwy z technologi hydrokrakingu ropy naftowej. Nie działa tu zasada krążacych od dziesięcioleci druciarskich bajek, że jak 5W30 to będzie grubiej, bezpieczniej :) Lepkość oleju nie determinuje jego odporności na przegrzewania, ani na jego spalanie :(
Z rzeczonym Totalem 0W20 jest tak jak z innymi niedrogimi olejami droższych marek, to jest po prostu żaden olej choć pochodzi od Totala.

Przy okazji taka ciekawostka dla wielbicieli stosowania olei o wyższej lepkości w układach smarowania gdzie ma być niższej. Co się może zadziać w filtrze oleju na zimnych rozruchach według Pana Krzysia. Sytuacja ekstremalna ale możliwa. https://www.facebook.com/share/r/X1LZhK2XEtCjSjcz/
Mozo
Posty: 25
Rejestracja: 25 maja 2024, 17:53
model samochodu: Kia Xceed 1,5 T-GDI M+Smart+A18
Lokalizacja: Katowice

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Mozo »

Wiem, że mało wiarygodne źródło, ale taka kontra do dyskusji:
https://autoblog.spidersweb.pl/jaki-olej-0w20-czy-5w30.
Mamula22
Posty: 22
Rejestracja: 09 lip 2024, 17:58
model samochodu: Kia xceed

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Mamula22 »

W piątek wymienię olej po 1500 km na eneos x prime 0w20. Rzeczywiście jak ktoś tu pisał to dość lekka oliwa ( taka płynna 😁).
To co zauważyłem do tej pory to że silnik na fabrycznym oleju przy obciążeniu nie pracuje zbyt kulturalne. Niestety nie mam porównania do pracy na oleju 5w30. Tutaj panowie rozmawiaj na ten temat :https://youtu.be/oyBq01HRuo0?si=7MRMulkxhrxT3nLo
Remik70
Posty: 652
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna

Post autor: Remik70 »

Mozo pisze: 07 sie 2024, 15:32 Wiem, że mało wiarygodne źródło, ale taka kontra do dyskusji:
https://autoblog.spidersweb.pl/jaki-olej-0w20-czy-5w30.
To guuuupek jakiś napisał. Niestety dziś każdy może. Bez wykształcenia, bez wiedzy, kreować się na bezmyślny autorytet.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”