wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
A jak w takim razie x prime wygląda na rozgrzanym silniku na tle konkurencji.
-
- Posty: 330
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 160KM 6mt
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Nie rozumiem co się dzieje z ludźmi, mają inny internet?
Przecież jeśli jesteś zainteresowany to takie podstawowe rzeczy można sobie poszukać i porównać samemu.
Masz link do analizy tego oleju :
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... w-20.4782/
PS
Do wymiany oleju potrzeba 4 litrów, specyfikacja mówi o 4,2l.
Moje aso (Kalisz) nie ruszyło butelki litrowej dostarczonej na wszelki wypadek i powiedzieli że wchodzą 4 litry.
To wszystko ode mnie w tym temacie.
Przecież jeśli jesteś zainteresowany to takie podstawowe rzeczy można sobie poszukać i porównać samemu.
Masz link do analizy tego oleju :
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... w-20.4782/
PS
Do wymiany oleju potrzeba 4 litrów, specyfikacja mówi o 4,2l.
Moje aso (Kalisz) nie ruszyło butelki litrowej dostarczonej na wszelki wypadek i powiedzieli że wchodzą 4 litry.
To wszystko ode mnie w tym temacie.
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Słuchaj po to pytam na forum żebym sam nie musiał szukać ponieważ się na tym nie znam.Udzielajc się na forum z innej branży często udzielam porad żeby ludzie nie musieli szukać i tracić czasu skoro się na czymś nie znają. Czy to tak trudno pojąć. Taki jest zamysł tego miejsca. W każdym razie dziękuję.Appassionato pisze: 16 lip 2024, 17:15 Nie rozumiem co się dzieje z ludźmi, mają inny internet?
Przecież jeśli jesteś zainteresowany to takie podstawowe rzeczy można sobie poszukać i porównać samemu.
Masz link do analizy tego oleju :
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... w-20.4782/
PS Do wymiany oleju potrzeba 4 litrów, specyfikacja mówi o 4,2l. Moje aso chciało 4l, nie ruszyło butelki litrowej dostarczonej na wszelki wypadek.
To wszystko ode mnie w tym temacie.
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Tak aby zwiększyć mętlik w głowie.....
Aygo zalecała 0w16
Cytryna C1 i Pug 108 zalecali 5w30
hmm w tych samych silinikach i osprzęcie ( ten sam kod silnika )
Konstruktorzy to niestety przyciski w rękach księgowych w koncernach , może poza Koenigsbergiem i kimś jeszcze
Z chęcią zobaczyłbym test porównawczy zużycia silnika po zastosowaniu różnych lepkości w silniku - niech będzie 0w20 i 0w30 na dystansie 300 tys. km z interwałem wymian określonym przez producenta auta/silnika
tylko bardziej wiarygodny niz z 1.2 Puretecha z mokrym paskiem który zdaje się w 2014 roku przejechał na laborce 1.6 mln km a w rzeczywistości po 30-50 tys. km zacierał się ( tak wiem są wyjątki po 180 tys. km na jednym silniku )
Ciekawe czego będą dotyczyły obecne "wojenki olejowe " w BEV.
Ponoć przyczyną rozwodu w Kolinie pomiedzy Toyotą , Citroenem , Peugeotem był fakt nie możności porozumienia się pomiędzy nimi ( konstruktorami ) co do zalecanego oleju w ich silnikach w naszej strefie klimatycznej/politycznej ( Europa ) .Remik70 pisze: 16 lip 2024, 10:29Uwolnij się od mętliku w głowie i głowy sobie nie zawracaj głupotami rozpowszechnianymi przez niedouczonych ludzi którym ciągłe od lat się cos wydaje i mogą o tym pisać, mówić bezkarnie gdzie się tylko da. Te silniki jak wiele innych jeździ i żyje w świetnej kondycji na olejach 0w20. Jedyne do czego warto się przyłożyć to nie kupować tanizny olejowej. Totalne minimum to ten Total EC6 , no chyba, że jakiś olej w klasie 0W20 wskazuje ewidentnie lepsze parametry składu mieszaniny, proporcji, oraz parametry użytkowe jakoś tak konkretnie przewyższające tego niedrogiego totala. Olej 5W30 oczywiście bedzie właściwszym, ale do silnika gdzie konstruktor taki olej przewidział. Do silnika gdzie konstruktor przewidział 0W20 i takim robi pierwsze fabryczne napełnianie zalewamy później 0w20 i kropka. Dbaj o terminowe wymiany i druga kropkaMamula22 pisze: 16 lip 2024, 09:36 Po bułki itp poruszam się piechotą. Do pracy mam 17 km i myślę że to już nie jest taki bardzo krótki dystans no chyba że się mylę. Raz w roku trasa na Chorwację 1200 km x 2 i pewnie uzbiera się kilka tras kilku set kilometrowych. Zależy mi pewnie jak każdemu z nas na najlepszej ochroni silnika. Powiem wam że przeczytałem tematy związane z olejem 5 w 30 ze niby lepszy i mam trochę mętlik w głowie. Na krótsze trasy mam fiata bravo wolnego ssaka..
Aygo zalecała 0w16
Cytryna C1 i Pug 108 zalecali 5w30
hmm w tych samych silinikach i osprzęcie ( ten sam kod silnika )
Konstruktorzy to niestety przyciski w rękach księgowych w koncernach , może poza Koenigsbergiem i kimś jeszcze
Z chęcią zobaczyłbym test porównawczy zużycia silnika po zastosowaniu różnych lepkości w silniku - niech będzie 0w20 i 0w30 na dystansie 300 tys. km z interwałem wymian określonym przez producenta auta/silnika
tylko bardziej wiarygodny niz z 1.2 Puretecha z mokrym paskiem który zdaje się w 2014 roku przejechał na laborce 1.6 mln km a w rzeczywistości po 30-50 tys. km zacierał się ( tak wiem są wyjątki po 180 tys. km na jednym silniku )
No tak przypadki zatarcia się silnika w "okresie wakacyjnym" ( po tych 10-15 tys. km przebiegu ) są bardzo rzadkie w stosunku do silników z przebiegiem do 10-15 tys. km. Powyższe stwierdzenie nie dotyczy silników z mokrym paskiem - 1.2 Puretech Stellantis, 1.0 Ecoboost Ford , 1.0 VTEC Honda.Remik70 pisze: 16 lip 2024, 10:29.....Mamula22 pisze: 16 lip 2024, 09:36 Po bułki itp poruszam się piechotą. Do pracy mam 17 km i myślę że to już nie jest taki bardzo krótki dystans no chyba że się mylę. Raz w roku trasa na Chorwację 1200 km x 2 i pewnie uzbiera się kilka tras kilku set kilometrowych. Zależy mi pewnie jak każdemu z nas na najlepszej ochroni silnika. Powiem wam że przeczytałem tematy związane z olejem 5 w 30 ze niby lepszy i mam trochę mętlik w głowie. Na krótsze trasy mam fiata bravo wolnego ssaka.
Jest jeszcze jedno ciekawe zagadnienie.
Wielu speców internetowych snuje chore u podstawy teorie, że po dotarciu nowego silnika to oni dopiero zaleją dobry, właściwszyzabezpieczający olej o wyższej lepkości
Takie internetowe gamonie którzy nawet sprawy sobie nie zdają, że jesli silnik okres swojego docierania przez 10-15 tys km przeżył na oliwie 0w20 to już w jego technicznym żywocie nie zdarzy mu się już okres większych obciążeń termicznych i mechanicznych, nie ma opcji. Okres docierania jednostki silnikowej to przede wszystkim zwiększone wydzielanie ciepła w węzłach tarcia które przenoszą większe obciążenia mechanicznie. Później jak silnik dotarty, ułożony mechanicznie to pracuje jak na wakacjach w porównaniu do okresu pierwszych kilku tys km.
Ciekawe czego będą dotyczyły obecne "wojenki olejowe " w BEV.
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
- model samochodu: samochód
- Lokalizacja: Polska i zagranica
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Nikt takiego eksploatacyjnego testu niestety nie robi, bo to się nie da kurde zrobić. Czary, magia, ale się nie dakenrad pisze: 16 lip 2024, 17:55 Z chęcią zobaczyłbym test porównawczy zużycia silnika po zastosowaniu różnych lepkości w silniku - niech będzie 0w20 i 0w30 na dystansie 300 tys. km z interwałem wymian określonym przez producenta auta/silnika

Za dużo zmiennych aby taki test dało się wziąć jako wiarygodny. Wyobrazić sobie nie sposób, że trzeba by do niego zbudować dwa identyczne silniki, totalnie identyczne, a przecież mamy tu ogromne tolerancję wymiarowe. Na dobrą sprawę należało by zbudować najmniej 10 silników pod olej 0w20 i 10 silników pod olej 5W30 . 20 silników praktycznie bez tolerancji wymiarowych albo z takimi samymi wymiarami w każdym węźle tarcia w każdym z silników

To co wkleiłeś, obrazek z instrukcji jest naprawdę wszystko tak pięknie rozpisane, wytłumaczone jak krowie na rowie, że tylko melepety
będą drążyć temat.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2024, 23:34 przez Remik70, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
- model samochodu: samochód
- Lokalizacja: Polska i zagranica
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Słuchaj StaryMamula22 pisze: 16 lip 2024, 17:26
Słuchaj po to pytam na forum żebym sam nie musiał szukać ponieważ się na tym nie znam.Udzielajc się na forum z innej branży często udzielam porad żeby ludzie nie musieli szukać i tracić czasu skoro się na czymś nie znają. Czy to tak trudno pojąć. Taki jest zamysł tego miejsca. W każdym razie dziękuję.



Kup Eneos, Milers o którym tu wspomniano i będzie git.
Nie znasz się, nie czytasz, bo się nie znasz to rzecz zrozumiała. To ja przeczytałem ze zrozumieniem za Ciebie i sugeruje jedynie słuszny w tej chwili na rynku niedrogi niszowy olej
NESTE Pro+ M 0W-20, moim zdaniem, według mnie czyli mojej wiedzy i doświadczenia.
taniej
https://zmienolej.pl/oleje-silnikowe/60 ... 86520.html
drożej
https://galonoleje.pl/ogolna/2966856-ne ... 86452.html
Zaufasz mi ?

-
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 maja 2024, 17:53
- model samochodu: Kia Xceed 1,5 T-GDI M+Smart+A18
- Lokalizacja: Katowice
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Wymianę "zerową" po tych 2000/3000km robicie w ASO z wpisem czy we własnym zakresie?
Mi sprzedawca powiedział, że można zrobić niezależnie, więc zastanawiam się czy ten wpis do książki jest warty czegoś czy samemu to w garażu ogarnąć?
Mi sprzedawca powiedział, że można zrobić niezależnie, więc zastanawiam się czy ten wpis do książki jest warty czegoś czy samemu to w garażu ogarnąć?
Marek
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
- model samochodu: samochód
- Lokalizacja: Polska i zagranica
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Tytuł wątku jest jaki jest
...lubimy kręcić śrubkami i całkiem z sensem.
.
Całe swoje nowe auto możesz serwisować na gwarancji poza ASO jeśli jest to robione według procedur dla modelu i udokumentowane będzie. Gwarancji nie tracisz. Takie od wielu lat przepisy konsumenckie obowiązują na terenie UE

.
Całe swoje nowe auto możesz serwisować na gwarancji poza ASO jeśli jest to robione według procedur dla modelu i udokumentowane będzie. Gwarancji nie tracisz. Takie od wielu lat przepisy konsumenckie obowiązują na terenie UE
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Słuchajcie dziś zajrzałem pod maskę i zauważyłem na filtrze oleju jakąś żółta kreskę. Na również oryginalnym filtrze tego elementu nie zaobserwowałem. O co kaman ?
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
- model samochodu: samochód
- Lokalizacja: Polska i zagranica
Re: wymiana oleju silnikowego - samodzielna
Na linii montażowej żółtą kredką woskową stawiają kreskę, że zrobione, dokręcone, zaznaczone. Rodzaj info czy było odkręcane czy nie.Mamula22 pisze: 21 lip 2024, 21:26 Słuchajcie dziś zajrzałem pod maskę i zauważyłem na filtrze oleju jakąś żółta kreskę. Na również oryginalnym filtrze tego elementu nie zaobserwowałem. O co kaman ?
Takie same żółte kreski znajdują się na spinkach od spodu na osłonie plastikowej którą trzeba zdjąć aby mieć dostęp do eleganckiego odkręcenia ręką filtra oleju. Niestety te kreski z czasem się zmywają, szczególnie te na spinkach małej osłony- okienka jeśli chciałbyś je zachować z jakiś powodów

ps.
na pierwszej stronie tego wątku Appassionato zamieścił zdjęcie auta od spodu i widać te kreski