Nikt nic zapewne nie poprawi. To celowe dzialanie ze wzgledow ekologicznych. Jak sie tym jezdzi to kwestia drugorzedna. Aso zapewne doradzi mocniejsze wciskanie gazu. Co do chipa, to nikt sie tym imho nie zajmuje. Sterownik jest nowy i relatywnie niszowy. Swoja droga zaryzykujesz zmiany przy 7 letniej ( biednej ale jednak czasami dzialajacej) gwarancji?Appassionato pisze: ↑13 lip 2024, 20:13Mi też to chodziło po głowie, zrobiłem reset z pedałem na 2/3 i jak dla mnie jest wystarczająco dobrze, a przez rok się męczyłem.
Problemu dwójki to w pełni nie rozwiąże, poniżej 13-14 km/h lepiej spisuje się pierwszy bieg.
Jak dla mnie szkoda kasy na rozwiązanie przejściowe, czekam aż poprawią oprogramowanie, albo ktoś zacznie chip tuning robić dla tej jednostki.
Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
-
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Po dwóch latach ryzyko jak dla mnie małe. Na sprzęgło, hamulce i osprzęt silnika gwarancji już i tak nie będzie. Bardziej bym chciał żeby silnik działał tak jak powinien. Tylko jak tak dalej pójdzie, to najpierw skończy się gwarancja, niż ktoś złamie sterownik

Kivi kiedyś wspominał, że właściciele Kia i Hyundai to bardzo nieszczęśliwi ludzie bo nie robią programu łudząc się, że posiadają gwarancję.

-
- Posty: 648
- Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
- model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
- Lokalizacja: Polandia
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
A tak sprzedawca zachęcał mnie do wersji z automatem, mówił, że jeśli Xceed to tylko z automatem, bo po mieście lepiej i bezpieczniej się jeździ
Trzeba było posłuchać 


Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Do czasu az skrzynia nie padnie

-
- Posty: 648
- Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
- model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
- Lokalizacja: Polandia
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Drugie auto w domu rok 2006 z automatem i 350 tys km przebiegu, co 100 ty olej w skrzyni wymieniany i zero problemów.....Może już minęły czasy, że skrzyń automatycznych trzeba się bać.
Nie kupiłem automatu, bo się nudzę jazdą taki autem i kasy pożałowałem

Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Tylko DCT to nie typowy automat a zautomatyzowana manualna skrzynia biegów.Remik70 pisze: ↑15 lip 2024, 15:04Drugie auto w domu rok 2006 z automatem i 350 tys km przebiegu, co 100 ty olej w skrzyni wymieniany i zero problemów.....Może już minęły czasy, że skrzyń automatycznych trzeba się bać.
Nie kupiłem automatu, bo się nudzę jazdą taki autem i kasy pożałowałem![]()
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Jedni mowia jak Ty, inni ze to nieprawda. Moze byc automat, moze byc automatyczny manual, nie ma to znaczenia. Te przyslowiowe 100k powinien wytrzymac. Konczy sie tak, ze roznie z tym bywa.emilek pisze: ↑15 lip 2024, 15:34Tylko DCT to nie typowy automat a zautomatyzowana manualna skrzynia biegów.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 22 sty 2024, 13:27
- model samochodu: XCeed
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
I kolejny który powtarza głupoty. 7DCT nie pada, jest bardziej pancerna od wyrobu VW, padają sprzęgła. A jest różnica w naprawie skrzyni, a wymianie sprzęgła, prawda?
-
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Odbyłem właśnie jazdę Sandero 1.0 tce 90KM 2021 rok. Mimo tej samej normy euro co w naszych 1.5 t-gdi tam reakcja na sprzęgło i gaz jest bardzo dobra, naturalna. No i drugi bieg można wrzucić przy niespełna 10 km/h. Wjazd na parking gdzie mój KN się krztusi i muszę redukować na 1, tutaj bez problemu idzie na 2 nawet jak przytrzymałem go na hamulcu.
Co prawda na tym zalety Sandero pewnie się kończą, ale niesmak pozostał...
Co prawda na tym zalety Sandero pewnie się kończą, ale niesmak pozostał...
Re: Dławienie, pedał gazu 1.5 tgdi
Co wy z tym dławieniem. Mam dostępne dwie KIAnki z tym silnikiem, Ceed i ProCeed, o przebiegach 23 tyś km i 30 tyś km i tu nie występuje taka przypadłość. Zauważalne jest jedynie po nocnym uruchomieniu że pierwsze ruszenie jest łagodniejsze i to wszystko. Prawdopodobnie olej w siłownikach musi się "rozgrzać" by zmieniać biegi. Pamiętajcie że to są silniki z turbiną i ona też potrzebuje mieć swoje obroty.
Wspominacie że w trakcie jazdy próbnej na innych modelach, żwawiej one reagują, a nie zastanawialiście się dla czego.
Po pierwsze te samochody są traktowane trochę "mocniej" niż przeciętny (służbowe) więc nie są zmulone. Po drugie są rozgrzane więc nie wiecie jak się zachowują po porannym uruchomieniu.
Może trochę więcej obserwacji w jakich sytuacjach występuje u was to zjawisko i ewentualne poszukanie zależności.
PS. W firmie mamy jeszcze dwie, jedna z dieslem druga w benzynie i tam też nie ma żadnego dławienia.
Wspominacie że w trakcie jazdy próbnej na innych modelach, żwawiej one reagują, a nie zastanawialiście się dla czego.
Po pierwsze te samochody są traktowane trochę "mocniej" niż przeciętny (służbowe) więc nie są zmulone. Po drugie są rozgrzane więc nie wiecie jak się zachowują po porannym uruchomieniu.
Może trochę więcej obserwacji w jakich sytuacjach występuje u was to zjawisko i ewentualne poszukanie zależności.
PS. W firmie mamy jeszcze dwie, jedna z dieslem druga w benzynie i tam też nie ma żadnego dławienia.