Cześć,
jak wygląda u Was temat zawieszenia? Przesiadłem się z Passata B8 kombi na nowe Sorento po liftingu w dieslu i co zauważyłem to zawieszenie jest bardzo twarde, jak ktoś kiedyś powiedział jakby taczką jechać. Wszystkie pojedyncze nierówności, są bardzo odczuwalne przeze mnie czy przez pasażerów. Myślałem, że to kwestia zbyt mocno napompowanych opon bo odebrałem samochód z ciśnieniem 2,8 bara, zmniejszyłem do 2,4 bara i nadal nie widzę poprawy. Na jazdach testowych wydawało mi się, że jest przyjemniej.
Zawieszenie Sorento po liftingu
-
- Posty: 1517
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Zawieszenie Sorento po liftingu
Sorento to nie jest zbyt komfortowe auto. Według mnie to jeden z większych jego mankamentów. W wersji PL dodatkowo utwardza je Nivomat. W wersji PHEV też jest twardsze zawieszenie, pewnie wzmacniane, by unieść akumulator trakcyjny. Jedyne, co można zrobić, to założyć miękkie opony i zejść z ciśnieniem do 2,2 bara - będzie ciut lepiej, a w "zamian" będzie świecił się czujnik TPMS.lmatecszl pisze: ↑09 lip 2024, 10:41 Cześć,
jak wygląda u Was temat zawieszenia? Przesiadłem się z Passata B8 kombi na nowe Sorento po liftingu w dieslu i co zauważyłem to zawieszenie jest bardzo twarde, jak ktoś kiedyś powiedział jakby taczką jechać. Wszystkie pojedyncze nierówności, są bardzo odczuwalne przeze mnie czy przez pasażerów. Myślałem, że to kwestia zbyt mocno napompowanych opon bo odebrałem samochód z ciśnieniem 2,8 bara, zmniejszyłem do 2,4 bara i nadal nie widzę poprawy. Na jazdach testowych wydawało mi się, że jest przyjemniej.
Re: Zawieszenie Sorento po liftingu
Dzięki, chociaż mnie uspokoiłeś,że to standard;)
A poważnie to przy większych prędkościach i dziurawej, nierównej drodze jest wiecej niż ok.
A poważnie to przy większych prędkościach i dziurawej, nierównej drodze jest wiecej niż ok.
-
- Posty: 1517
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Zawieszenie Sorento po liftingu
Trzeba też uświadomić sobie, że jak ktoś jeździł jakimś Paskiem albo Superbem ze starych dobrych czasów, a już nie daj Boże z DCC, to każde auto będzie sprawiało wrażenie twardego. Na usprawiedliwienie Sorki napiszę, że spośród aut, którymi jeździłem w poszukiwaniu jej następcy, Mazda CX-60 miała zawieszenie twardsze, a Mercedes GLE podobne. Bardziej komfortowa była KIA EV9, i Toyota Highlander. Nowy Kodiaq z DCC+ był bardziej miękki, ale coś stukało przy nierównościach. Nie wiem, jakie nastawy zawieszenia są w polifcie - podejrzewam, że tu niczego nie zmieniali, ale w przedlifcie Nivomat to zawieszenie odczuwalnie utwardza.
Re: Zawieszenie Sorento po liftingu
Ja mam akurat XL więc bez Nivomatu, wszystkie presige line były tylko 6cio osobowe. Kodjaqa rozważałem, raz że fajny, dwa wyposażenie bogatsze,ale za kia przemowiła praktyczność i ogólna satysfakcja z jazdy.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zawieszenie Sorento po liftingu
Wygląda, że mam wersję z najsztywnieszym zawieszeniem: PHEV Prestige Line z Nivomatem
Mi odpowiadają takie nastawy dające dużo pewności przy prowadzeniu, a najbardziej zadowolony jestem z Nivomatu, naprawdę niesamowicie to działa - w pełni załadowany bagażnik + bagażnik rowerowy na haku (około 18kg) + 4 rowery (około 66kg) i nie widać aby w ogóle tył siadał - bardzo pozytywna odmiana w stosunku do mojej poprzedniej Optimy sedan (2018), która szorowała tyłkiem po ziemi załadowana na wakacje.
Mi odpowiadają takie nastawy dające dużo pewności przy prowadzeniu, a najbardziej zadowolony jestem z Nivomatu, naprawdę niesamowicie to działa - w pełni załadowany bagażnik + bagażnik rowerowy na haku (około 18kg) + 4 rowery (około 66kg) i nie widać aby w ogóle tył siadał - bardzo pozytywna odmiana w stosunku do mojej poprzedniej Optimy sedan (2018), która szorowała tyłkiem po ziemi załadowana na wakacje.
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
-
- Posty: 1517
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Zawieszenie Sorento po liftingu
Też się zdziwiłem, że w PHEVie, ale bez Nivomatu, po załadowaniu bagażnika na full plus 4 osoby (ze 240 kg:) nie siadł w zasadzie w ogóle. Ciekawe jak byłoby z rowerami?PiterW pisze: ↑10 lip 2024, 14:22 Wygląda, że mam wersję z najsztywnieszym zawieszeniem: PHEV Prestige Line z Nivomatem
Mi odpowiadają takie nastawy dające dużo pewności przy prowadzeniu, a najbardziej zadowolony jestem z Nivomatu, naprawdę niesamowicie to działa - w pełni załadowany bagażnik + bagażnik rowerowy na haku (około 18kg) + 4 rowery (około 66kg) i nie widać aby w ogóle tył siadał - bardzo pozytywna odmiana w stosunku do mojej poprzedniej Optimy sedan (2018), która szorowała tyłkiem po ziemi załadowana na wakacje.
Re: Zawieszenie Sorento po liftingu
Przesiadłem się bezpośrednio z Formentora więc w Sorento czuję się jakbym łódką jechał
Wcześniej jeździłem też Fordem Galaxy 2012.
Moim zdaniem zawieszenie w Sorento jest świetnie zestrojone. Idealny kompromis miedzy bujaniem, pewnością prowadzenia, w dodatku do środka nie dostają się hałasy of tego zawieszenia.
Wcześniej jeździłem też Fordem Galaxy 2012.
Moim zdaniem zawieszenie w Sorento jest świetnie zestrojone. Idealny kompromis miedzy bujaniem, pewnością prowadzenia, w dodatku do środka nie dostają się hałasy of tego zawieszenia.