W poszukiwaniu większego XCeeda

forum użytkowników modelu Kia XCeed
_snufkin_
Posty: 78
Rejestracja: 14 paź 2021, 20:53
model samochodu: Kia XCeed 1.5 T-GDI 160KM 7DCT BL+AEB

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: _snufkin_ »

Tak, tak, kiedyś to było, teraz już nie ma, było nas jedenaścioro, mieszkaliśmy w jeziorze itd.

Życie w niewygodzie, bo "kiedyś się dało" to nie jest żadna cnota. Właśnie dlatego, że za dzieciaka musieliśmy cisnąć się w trójkę na tylnym siedzeniu czy gnieździć się w jednym pokoju z rodzeństwem, chcemy teraz żyć lepiej i wygodniej.
Remik70
Posty: 282
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: Remik70 »

Nie dajmy się zwariować. Nie można od skrajności w skrajność ..... sorki, że sie wtrąciłem w Twoje zamysły, ale tyle fajnych autek się ominie :(
Austral na przykład
StonicScross
Posty: 785
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: StonicScross »

Ale szukając bardzo szerokiego auta - będzie problem z jego parkowaniem itp.
marcinek82
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2020, 22:13
model samochodu: CEED 1,4 T-GDI SW 2020
Lokalizacja: SR

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: marcinek82 »

Remik70 pisze: 09 lip 2024, 19:33 ... Nie chcę pisać, ale napisze :) że fiatem CC 900 jeździłem z trójką dzieci, żoną nad Balaton i się dało :) ...
Dało się, maluchem też się jeździło całą rodziną i "połowa" dobytku, ale to były inne czasy. Dzisiaj dzieci się wozi w fotelikach które wcale małe nie są, tobołki też lepiej wpakować w Komiaka niż na dach. Także no... nawet jeśli unia zmusi nas do pojazdów napędzanych co najwyżej kilkoma konikami, to człowiek i tak będzie chciał podróżować możliwie maksymalnie wygodnie :lol:
PS.1. S-max zdaje się ma sporo miejsca z tylu, nie pamiętam czy 3 isofixy ale miejsca było sporo. Jeszcze jest Multipla... :lol:
PS.2. Jeśli chodzi o foteliki to któraś firma (ostatnio zaglądam za drugim fotelikiem 18-35kg), ma takie foteliki które maja demontowane boczne pochłaniacze uderzeń (nie pamiętam jak to się nazywało), właśnie po to żeby zmieścić 3 takie na przeciętnej tylnej kanapie, więc powinno miedzy nimi być w miarę miejsca.
Remik70
Posty: 282
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: Remik70 »

StonicScross pisze: 10 lip 2024, 18:09 Ale szukając bardzo szerokiego auta - będzie problem z jego parkowaniem itp.
Też racja :( Niestety czasem się zafiksowujemy na czymś za bardzo. Kryterium szerokości za bardzo może przysłaniać ;)
Przecież dwójka dzieci może siedzieć z tyłu same i to jest bezpieczniejsze niż jak miedzy nimi siedzi dorosła osoba która w razie czego jest niezłą masą ruchomą nawet jeśli w spoczynku waży tylko 56 kg :)
dam9an
Posty: 369
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: dam9an »

marcinek82 pisze: 10 lip 2024, 21:40
Remik70 pisze: 09 lip 2024, 19:33 ... Nie chcę pisać, ale napisze :) że fiatem CC 900 jeździłem z trójką dzieci, żoną nad Balaton i się dało :) ...
Dało się, maluchem też się jeździło całą rodziną i "połowa" dobytku, ale to były inne czasy. Dzisiaj dzieci się wozi w fotelikach które wcale małe nie są, tobołki też lepiej wpakować w Komiaka niż na dach. Także no... nawet jeśli unia zmusi nas do pojazdów napędzanych co najwyżej kilkoma konikami, to człowiek i tak będzie chciał podróżować możliwie maksymalnie wygodnie :lol:
PS.1. S-max zdaje się ma sporo miejsca z tylu, nie pamiętam czy 3 isofixy ale miejsca było sporo. Jeszcze jest Multipla... :lol:
PS.2. Jeśli chodzi o foteliki to któraś firma (ostatnio zaglądam za drugim fotelikiem 18-35kg), ma takie foteliki które maja demontowane boczne pochłaniacze uderzeń (nie pamiętam jak to się nazywało), właśnie po to żeby zmieścić 3 takie na przeciętnej tylnej kanapie, więc powinno miedzy nimi być w miarę miejsca.
Na górę
Możesz coś więcej napisać o tych fotelikach?
StonicScross
Posty: 785
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: StonicScross »

A kwestia Citroena C5 Aircross zdaje się że z 3 niezależnymi fotelami z tyłu? Przy czym Puretech - nawet jak polepszyli - nie wydaje się dobry do tak dużego auta. Diesle też bywaja kontrowersyjne ale tam masz większy wpływ że jak dbasz tak masz.
Remik70
Posty: 282
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: KIA Xceed

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: Remik70 »

StonicScross pisze: 11 lip 2024, 09:36 A kwestia Citroena C5 Aircross zdaje się że z 3 niezależnymi fotelami z tyłu? Przy czym Puretech - nawet jak polepszyli - nie wydaje się dobry do tak dużego auta. Diesle też bywaja kontrowersyjne ale tam masz większy wpływ że jak dbasz tak masz.
Dziś to trzeba by kupować hybrydziaka, a ten purtech 1,2 świetne połączenie z elektrycznym silniczkiem. Jeździłem czymś takim.
marcinek82
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2020, 22:13
model samochodu: CEED 1,4 T-GDI SW 2020
Lokalizacja: SR

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: marcinek82 »

dam9an pisze: 10 lip 2024, 23:42 Możesz coś więcej napisać o tych fotelikach?
Np. BeSafe Izi Flex Fix, dobrych fotelikow jest sporo na rynku, poczytaj na stronach np. Centrumfotelikow. Ale najlepiej znalezc dobry sklep z fotelikami i przymierzyc.
_snufkin_
Posty: 78
Rejestracja: 14 paź 2021, 20:53
model samochodu: Kia XCeed 1.5 T-GDI 160KM 7DCT BL+AEB

Re: W poszukiwaniu większego XCeeda

Post autor: _snufkin_ »

Remik70 pisze: 10 lip 2024, 23:00 Przecież dwójka dzieci może siedzieć z tyłu same i to jest bezpieczniejsze niż jak miedzy nimi siedzi dorosła osoba
... zwłaszcza jeśli ta dwójka dzieci to (w przyszłym roku) trzylatek i dwumiesięczne bobo jadące w dwugodzinną trasę. Diablo bezpieczne. Wyjaśnijmy sobie dwie rzeczy:
1. Chcę wymienić XCeeda na inne auto z jednego powodu: potrzebuję więcej miejsca w drugim rzędzie.
2. Niemowlak nie będzie siedział tylko obok trzyletniego brata na dłuższej trasie.
Opinie na te dwa tematy mnie nie interesują - interesuje mnie dyskusja i opinie o samochodach większych od XCeeda, które spełniają opisane przeze mnie wymagania.

Ad rem:
- Ssangyong oprócz Rextona ma wąskie kanapy, isofixów z przodu brak.
- Przegadałem z małżonką temat isofixa z przodu. Junior jest w takim wieku, że wszystkiego musi dotknąć, a jednocześnie z fotelika będzie w stanie dosięgnąć przycisków czy ręki kierowcy (jeździ już przodem). Raczej z tego rozwiązania zrezygnujemy.
- Na placu boju zostaje więc C5 Aircross i Pug 5008. Za cytryną przemawia cena, Pug ma jednak lepsze wyposażenie, większy bagażnik, 3 isofixy i fotele w trzecim rzędzie. Chyba trzeba będzie przeprosić się z pomysłem kupna salonowej używki - dzisiaj oglądałem dwa sensownie wyposażone 5008 (rocznik 2023) z przebiegiem poniżej 10 tys. km i ceną 135-140 tys.

Pytanie: jak jest z PureTechami w nowych rocznikach? Lepiej szukać MHEVa z e-DCS6 czy benzyny z EAT8?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”