Błąd P2191 Kia Ceed 1.6 GDI + gaz STAG

Jazda na "gazie"...czyli wszystko o LPG, CNG. Problemy, opinie, porady
kamilowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2024, 13:59
model samochodu: KIA Ceed 1.6 GDI

Błąd P2191 Kia Ceed 1.6 GDI + gaz STAG

Post autor: kamilowski »

Witam serdecznie. Jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu marki Kia Ceed 1.6 GDI + gaz STAG. W zeszłym roku wgrywałem nowy program gazu, świecie, oleje, filtry wymienione miesiąc temu. Samochód czy to na gazie czy na benzynie delikatnie szarpie, moc jest słabsza, spalanie wyższe a przy dłuższej trasie wywala błąd P2191. Raz nawet po przejechaniu 400 km uruchomił się tryb awaryjny samochodu. Błąd ten generalnie oznacza tajemniczo "uboga mieszanka". Byłem u dwóch mechaników, na co usłyszałem, iż "to może być wszystko". Czy ktokolwiek mógłby coś podpowiedzieć, albo wskazać kierunek ?
Pangenitor
Posty: 121
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Błąd P2191

Post autor: Pangenitor »

Instalacja LPG była strojona dynamicznie w czasie jazdy za pomocą sond, czy tylko na postoju na podstawie odczytanych map?
kamilowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2024, 13:59
model samochodu: KIA Ceed 1.6 GDI

Re: Błąd P2191

Post autor: kamilowski »

Powiedziano mi, że w trakcie jazdy, natomiast nie jestem w stanie tego zweryfikować. Powtórzę jednak, iż ten problem pojawia się na gazie jak i benzynie.
Pangenitor
Posty: 121
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Błąd P2191

Post autor: Pangenitor »

Skoro się tak dzieje i na gazie i na benzynie, to wspólnym mianownikiem jest cały układ dolotowy powietrza. Może to być jakaś nieszczelność, przez którą łapie lewe powietrze, może być coś czujnikiem przepływu powietrza.
Swoją drogą ile przejeździłeś na benzynie gdy to wyskoczyło? Bo może też być sytuacja że źle dostrojona instalacja LPG, rozjechała też mapę benzynową, a auto potrzebuje czasu, żeby to skorygować. Dla tego są takiej pojęcia LTFT i STFT czyli korekty paliwa krótko i długoterminowe.
kamilowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2024, 13:59
model samochodu: KIA Ceed 1.6 GDI

Re: Błąd P2191

Post autor: kamilowski »

Dzięki za wskazanie drogi. Jak się okazało w tym modelu nie nie ma przepływomierzu (a szukałem go dosyć długo), ale jest coś takiego jak sensor MAP. Część zamówiona, jak będę coś wiedział to dam znać.
kamilowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2024, 13:59
model samochodu: KIA Ceed 1.6 GDI

Re: Błąd P2191 Kia Ceed 1.6 GDI + gaz STAG

Post autor: kamilowski »

Witam. Czujnik przepływu powietrza działa idealnie. Na tym etapie jeżdżę tylko na benzynie. Samochód nawet na luzie działa nie równo. Spalanie na 100 km samej benzyny - 8.5 l.
kamilowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2024, 13:59
model samochodu: KIA Ceed 1.6 GDI

Re: Błąd P2191 Kia Ceed 1.6 GDI + gaz STAG

Post autor: kamilowski »

Cześć. Dla informacji wracam z info. Samochód pod względem mechanicznym jest idealny. Spalanie na benzynie uspokoiło się do poziomu 7l/100 w mieście, na trasie wiadomo mniej. Wszystko wskazuje na to, iż mapa gazowa rozjechała mapę normalną (tak jak wyżej napisałeś). Ostatnie pytanie, gdyż 3 mechaników powiedziało mi, że nie wie. Teraz ostatnie pytanie. Czy w tym silniku reguluje się luzy na zaworach ?
gzyms
Posty: 92
Rejestracja: 21 lut 2020, 17:34
model samochodu: Kia Cee'd, SW (SportWagen, kombi) M SmartPlus, 1.6 GDI, 99 kW

Re: Błąd P2191 Kia Ceed 1.6 GDI + gaz STAG

Post autor: gzyms »

Tak, w 1.6 gdi reguluje się co 90 kkm lub 72 mce. W gazie pewnie połowa tego interwału.
Kia Ciyapostrofd
kamilowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 kwie 2024, 13:59
model samochodu: KIA Ceed 1.6 GDI

Re: Błąd P2191 Kia Ceed 1.6 GDI + gaz STAG

Post autor: kamilowski »

Witajcie. Sytuacja wygląda następująco. Po pierwsze luzy na zaworach idealne, nie było nic do roboty. Jednakże, przy sprawdzaniu luzów wyszło iż rozrząd jest do zrobienia. Po naprawie rozrządu, samochód chodził równo, ale dalej brakowało mocy, a spalanie nadal powyżej tego co było wcześniej. Samochód oddałem do sprawdzenia elektromechanikowi i ten zauważył, że czujnik położenia wałka rozrządu, co prawda nie jest uszkodzony, ale daje dziwne odczyty. Czujnik wymieniłem, przejechałem się na trasie, moc wróciła, spalanie spadło, wszystko wróciło do normy. Powodzenia!
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG, CNG”