Witam wszystkich.
Samochód mam dopiero od 5 miesięcy. 178 tysięcy przebiegu. Tydzień temu postanowiłem sprawdzić poziom oleju - po nocy 2 centymetry ponad max, 5 minut po zgaszeniu - 1 cm ponad max. Czuć było ropę w oleju. Szybka wymiana oleju i filtra. Zalane 4 litry (poniżej połowy miarki na bagnecie), na ewentualną dolewkę. Po przejechaniu 20 km. ku mojemu zaskoczeniu około 1 cm ponad max. Mechanik mówi, że to wina DPF. Auto jeździ więcej w trasie niż w mieście. Płynu chłodniczego nie ubywa.
Świeżo zalany olej, przejechane 20 km i o tyle wzrósł poziom oleju? Wydaje mi się, że jest tu głębszy problem. Prosiłbym o pomoc i wyrozumiałość, jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę samochodowa. Pozdro.
Kia Rio III, 1.1 crdi 2011
Re: Kia Rio III, 1.1 crdi 2011
Najwyraźniej olej rozrzedzany jest paliwem. Może to być wynikiem nieprawidłowej regeneracji filtru DPF, choć równie prawdopodobne jest zużycie pierścieni tłokowych w cylindrach silnika. Warto coś z tym zrobić jak najprędzej.
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Rio III, 1.1 crdi 2011
Obstawiam, że przy aucie było coś robione w ostatnim czasie np. wymiana sprzęgła? Ktoś po prostu zamienił przewody na filtrze paliwa (zasilanie <-> powrót) i pompa wtryskowa leje paliwo do silnika.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Kia Rio III, 1.1 crdi 2011
Odessalem pół litra oleju i poziom między minimum a maksimum. Przejechałem z 50 kilometrów i nie przybrało. Gdyby był tu problem z wtryskami czy pompa wtryskowa, to już by poziom wzrósł przez te 50 km. czy się mylę?