Opinia o Rio 1.0 T GDi
Opinia o Rio 1.0 T GDi
Proszę o opinię jak sprawuję się Kia Rio 1.0 T GDi 100 KM 6MT.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Opinia o Rio 1.0 T GDi
A co chcesz wiedzieć? Tyle o ile pomogę. Miałem ceed z 2007 1,6 122, Rio 1.4 109 z 2015 i teraz Stonic 1.0 120. Ten ostatni jest najbardziej dynamiczny i najmniej pali. Jeździłem 1.0 100 na jeździe próbnej (stonic), było ok. Również z teorii - z 5 lat temu były porównania kii Rio 1.4 100 z hyundaiem i20 1.0 100 - elastyczność w podobnym przedziale 23 sek.i 13 sek.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Opinia o Rio 1.0 T GDi
To po wuj takie forum jak ktoś pyta i potem olewa...
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Opinia o Rio 1.0 T GDi
Na ogólnikowe pytanie trudno udzielić konkretnej odpowiedzi.
Ale chyba warto tu porównać silniki dostępne w Rio, bo może ktoś zastanawia się nad wyborem.
Wersja T-GDI ma wtrysk bezpośredni i GPF (filtr cząstek stałych) - czyli podobnie jak zdecydowana większość obecnie produkowanych silników.
Wersja DPI ma wtrysk pośredni (dwa wtryskiwacze na jeden cylinder) i nie ma GPF (nie potrzebuje bo nie generuje sadzy).
Ogólnie wtrysk bezpośredni (w znacznie większym stopniu niż pośredni) powoduje przedostawanie się benzyny do oleju podczas jazdy na krótkich odcinkach przy zimnym silniku, odparowanie tej benzyny następuje podczas jazdy na długich odcinkach przy rozgrzanym silniku.
Z GPF jest podobnie, jest zapychany sadzą głównie podczas jazdy na krótkich odcinkach przy zimnym silniku, a wypala się podczas jazdy na długich odcinkach przy rozgrzanym silniku.
Moja sugestia:
- jeśli jeździsz głównie w trasie: T-GDI
- jeśli jeździsz po mieście i w trasie: T-GDI
- jeśli jeździsz głównie po mieście: DPI
Ale chyba warto tu porównać silniki dostępne w Rio, bo może ktoś zastanawia się nad wyborem.
Wersja T-GDI ma wtrysk bezpośredni i GPF (filtr cząstek stałych) - czyli podobnie jak zdecydowana większość obecnie produkowanych silników.
Wersja DPI ma wtrysk pośredni (dwa wtryskiwacze na jeden cylinder) i nie ma GPF (nie potrzebuje bo nie generuje sadzy).
Ogólnie wtrysk bezpośredni (w znacznie większym stopniu niż pośredni) powoduje przedostawanie się benzyny do oleju podczas jazdy na krótkich odcinkach przy zimnym silniku, odparowanie tej benzyny następuje podczas jazdy na długich odcinkach przy rozgrzanym silniku.
Z GPF jest podobnie, jest zapychany sadzą głównie podczas jazdy na krótkich odcinkach przy zimnym silniku, a wypala się podczas jazdy na długich odcinkach przy rozgrzanym silniku.
Moja sugestia:
- jeśli jeździsz głównie w trasie: T-GDI
- jeśli jeździsz po mieście i w trasie: T-GDI
- jeśli jeździsz głównie po mieście: DPI
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 sty 2022, 23:06
- model samochodu: Kia rio 4 1.0 turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Opinia o Rio 1.0 T GDi
Mam ten model od 14 grudnia i jestem zadowolony z dynamiki silnika, spalania i kultury jazdy.
Przejechałem 2500 km.
Przejechałem 2500 km.
Re: Opinia o Rio 1.0 T GDi
Dzięki za odpowiedzi myślę że dokonałem dobrego wyboru.