Przerywa silnik 2,7l silnik 60kW KIA PREGIO 1999r

Pozostałe modele Kia - forum
bercia2019
Posty: 3
Rejestracja: 27 lis 2019, 09:35
model samochodu: PREGIO

Przerywa silnik 2,7l silnik 60kW KIA PREGIO 1999r

Post autor: bercia2019 » 27 lis 2019, 09:51

Czy ktoś poradzi? Mam od nowości KIA PREGIO 1999r 2,7l silnik 60kW Mazda diesel
Od pewnego czasu zwłaszcza w chłodne dni już od +10 kłopot z jazdą.
Zapali, zakopci na szaro, ruszam i gaśnie. Musi się dobrze rozgrzać by się ustabilizowało ale i tak słaby.
Wypłukana instalacja niewiele zmieniła. Mechanik poradził zainstalowanie dodatkowej pompy elektrycznej. Fabrycznie ma tylko ręczną z filtrem.
Ja mam obawy czy to nie zagrozi silnikowi bo co z nadmiarem paliwa. Jaki może być skutek? Czy może ktoś doradzić?
Przejechane 320 tys. km.. Mam firmę instalacyjną i potrzebny mi taki mały Van-ik na serwisy .
pozdr i z góry dziękuję za jakąkolwiek informację

Piotrek
Posty: 1355
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przerywa silnik 2,7l silnik 60kW KIA PREGIO 1999r

Post autor: Piotrek » 27 lis 2019, 13:37

A co ze świecami żarowymi?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb

bercia2019
Posty: 3
Rejestracja: 27 lis 2019, 09:35
model samochodu: PREGIO

Re: Przerywa silnik 2,7l silnik 60kW KIA PREGIO 1999r

Post autor: bercia2019 » 27 lis 2019, 23:36

Świece w porządku. Podobno mało paliwa dostaje i dlatego zaproponował mechanik dodatkową pompkę elektryczną ale ja się obawiam, że może narobić problemu. Twierdzi mechanik, że w jakimś Oplu zainstalował i fryga jak należy. Ciekawe jak długo. Ja mam wątpliwość, że nie zdąży pompa wtryskowa odprowadzić nadmiar paliwa i co wówczas. Gdzie się to paliwo podzieje? A może nawet jakieś nieszczelności i gdzieś to paliwo dostanie się w nieodpowiednie miejsca. Świece były sprawdzane i ok. Zresztą pali za jednym razem bez problemu tylko za chwilę jakby brakowało paliwa i się dusi. Jak podpompuję ręczną pompką i odpowietrzę (jest razem z filtrem paliwa pod siedzeniem) to wyrówna się ale powtarza się po kilku kilometrach przejechania. Jak gorąco to rzadziej bo paliwo nie jest takie gęste. Obawiam się tego sksperymentowania bo fabrycznie nie ma takiej pompy. Inni mechanicy ramionami wzruszają a żaden serwis nie odpowiada na zapytania.
Dzięki za info

Piotrek
Posty: 1355
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Przerywa silnik 2,7l silnik 60kW KIA PREGIO 1999r

Post autor: Piotrek » 28 lis 2019, 13:23

Jeśli to jest problem z pompą to należy ją wymienić/zregenerować, a nie dokładać jakiś dodatkowy wynalazek, który może pomóc, ale jak sie np zatnie i będzie podawał non stop paliwo doprowadzi do rozbiegania silnika.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb

bercia2019
Posty: 3
Rejestracja: 27 lis 2019, 09:35
model samochodu: PREGIO

Re: Przerywa silnik 2,7l silnik 60kW KIA PREGIO 1999r

Post autor: bercia2019 » 28 lis 2019, 14:00

Ok., dzięki Piotrek. Tego się właśnie obawiałem, że spowoduje rozbiegnięcie silnika. A może nawet źle podłączyć elektrycznie jeśli taki pomysł przyszedł Jemu do głowy i może ładować zaraz po pierwszym przekręceniu kluczyka i co z tym paliwem?. Czyli jednym słowem głupi pomysł. Od modernizacji/eksperymentów są producenci a nie przypadkowi mechanicy. Mechanik chyba nie zdawał sobie sprawy z zagrożenia. Należy szukać innego rozwiązania moim zdaniem. Na przykład zregenerować lub założyć nową pompę wtryskową i porządnie wszystko uszczelnić. Ten mechanik od 6 lat zajmuje się tym samochodem, wymieniał uszczelki pod głowicą, czyścił instalacje od pompy do zbiornika i powinien znać go jak swoje 5 palców a wymyśla jakąś dodatkową pompę. To w tym czasie jak On naprawiał pogarszało się. To mały wiejski warsztat a mechanik wywodzi się ze stacji FSO. Chyba zna budowę samochodu i z czego się składa, no może do czego służy ale to i ja wiem w większości. Wcześniej w KIA naprawiałem ale musiałem dojeżdżać i odstawiać na kilka dni więc pojechałem do "pierwszego lepszego" i tak psuł go. Olej wymieniał co roku nawet jak było 5000 km.. Ogólnie słaby mechanik. Nie będę opisywał bo aż przykre. Należy uciekać i przestrzegać ludzi.
Słuszna uwaga Piotr. Zgadzam się, że istnieje takie zagrożenie ale chciałem jakiejś niezależnej opinii bo ja nie mechanik ale instaluję palniki olejowe i gazowe i też uruchamiam i wiem co się dzieje jak jest za mało albo za dużo paliwa. Wiem, ze są zagrożenia od nadmiaru oleju czy gazu i jak za mało. Znam jedyne kotły z dodatkową pompą ale fabrycznie zainstalowane od początku. W zainstalowaniu dodatkowej pompy nie ma właściwie kontroli i zabezpieczenia jak piszesz a zaciąć się zawsze coś może. Kocioł może rozwalić ale silnik też. Dzięki jeszcze raz. Od takich mechaników zdala bo narażają nie tylko na szkody ale i życiu.
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i opinię. Mam na ten konkretny temat wiele do opowiadania ale się powstrzymam. Może go opiszę na 3 strony A4. Przestrzegam wszystkich posiadaczy samochodów. Nie poddawajcie się eksperymentom przez mechaników z przypadku bo silnik umie wyjąć z samochodu i klocki hamulcowe wymienić.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe modele”