Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Rozpocznij przygodę z forum Kia Motors Klub! Przywitaj się i dyskutuj o motoryzacji.
Tomuś
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2021, 16:53
model samochodu: Ceed Gt line

Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: Tomuś »

Kupiłem Ceed-a z importu z Niemiec, i okazało się że żeby utrzymać gwarancję trzeba wykonać dodatkowy przegląd po to by ją utrzymać. Przegląd wykonałem i bez podania przyczyny gwarancja nie została utrzymana. Dodam tylko że przegląd takowy tani nie jest, nic tam nie wymieniają tylko oglądają, a decyzję podejmuje KIA Polska. Czy ktoś się z tym spotkał? Z poprzednią Kią mimo że była z Francji nie było tego problemu. Podobno to nowy "przepis" Kia Polska, że tak się wyrażę. Brak szacunku dla klienta.
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: kon »

Masz książkę gwarancyjną?
W niej masz zasady i warunki gwarancji. W tym także zasięg terytorialny oraz wymagania jakie należy spełnić żeby gwarancję utrzymać. Czy jest tam napisane, że gwarancja na terenie RP jest ekstra płatna i uznaniowa?
fishhunter
Posty: 39
Rejestracja: 23 wrz 2021, 20:05
model samochodu: stonic

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: fishhunter »

Bu ha ha ha! Jak zwykle odsyłanie do czytania. Jaka jest prawda o gwarancji kia. Kupiłem nową kię stonic 2021. Po miesiącu użytkowania zepsuł się komputer pokładowy. Wkleję ci posty jakie wysłałem do kia motor Polska:


Nasi konsultanci skontaktują się z Tobą tak szybko jak to tylko możliwe. W międzyczasie zachęcamy do zapoznania się z naszymi modelami i aktualnymi ofertami!

Kia Motors Polska

Taką odpowiedź dostałem od Kia. Niecałe 2 miesiące temu kupiłem w salonie nowy samochód KIA Stonic rocznik 2021 z jego zakupu cieszyłem niecały miesiąc. Po czym samochód zepsuł się ( centralny 8 calowy komputer pokładowy ). Kia Motors Polska nie czuje się w obowiązku naprawić wyrządzoną mi szkodę. Nikt z tej firmy nie chce udzielić mi informacji kiedy samochód zostanie naprawiony
Kolejny: Minął kolejny tydzień od mojej skargi a żaden konsultant ( który miał się szybko ze mną skontaktować) nie znalazł dla mnie czasu! Bo był bardzo zajęty "pracą"Może rzucicie jakiś kolejny pomysł co mam robić w międzyczasie! Poznawanie waszych promocji i modeli już mi się dawno znudziło.
Kolejny: Po miesiącu od zgłoszenia szkody od firmy kia (celowo z małej litery ) dostałem informację, że produkując samochody nie mają do nich części zamiennych, oczywiście winni są kooperanci. A co mnie to obchodzi. Wasza informacja jest żenująca, świadcząca o niskim poziomie jakości usług, które świadczycie. Wasze monitorowanie tematu jest bliskie 0. Kupiłem Kię Stonic z uwagi na 7 letnią gwarancję producenta i bogate wyposażenie.
Kolejny:Minęły kolejne 4 tygodnie od ostatniej waszej wiadomości wnioskuję, że kia nadal szuka części do mojego samochodu. Pewne jest to, że szukanie w europejskim magazynie części zamiennych kia to wybieg abym się odczepił. Szukanie czegoś czego tam nie ma to dno waszej działalności. Może łatwiej by było poszukać na szrocie w Chinach. Czy znacie takie słowa jak prestiż czy renoma.Nie wierzę w waszym wykonaniu te słowa nie mają żadnego znaczenia. Produkujecie samochody nie mając do nich części zamiennych a chwalicie się 7 letnią gwarancją na co? Na dywaniki czy lusterko wsteczne! Wydajecie miliony na reklamę w mediach. Klient po kupnie waszego badziewia jest już dla was nikim!

Wnioski wyciągnij sam.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: gisio »

A ja dziwię się wszystkim, którzy kupują auta sprowadzone po dzwonie i to nie małym, naprawiane u Mirka w stodole bez żadnych kwitów, naprawione nietechnologicznie z przekroczonymi interwałami przeglądowymi i jeszcze oczekują na nie gwarancji. Naprawdę bardzo rzadko Kia Polska odmawia podtrzymania gwarancji po takim dodatkowym przeglądzie, widocznie w Twoim (autorze wątku) przypadku miała ku temu podstawy i bez wątpienia przekazała powód odmowy serwisowi. Ciesz się, że nie skończyło się jak w przypadku jednego z klientów z Sosnowca, którego auto po takim przeglądzie wylądowało na policyjnym parkingu (okazało się, że w aucie znajdują się części pochodzące z innego ale skradzionego auta).

fishhunter – nie wylewaj swoich żali w wątkach jak popadnie ten jest o gwarancji a tej zakładam, że Kia Ci nie odmówiła – mam rację? Ten kto nic nie produkuje nie zrozumie jakie są problemy z dostępnością podzespołów szczególnie elektronicznych albo chociażby szyb – mój znajomy czeka już ponad 4 miesiące na szybę czołową do swojej renówki. Jak Twoje auto nie może być eksploatowane ze względu na zaistniałą usterkę to ASO powinno zaproponować Ci auto zastępcze.

Jakoś jak jest przekroczony przegląd to praktycznie wszyscy powołują się na pandemię, zdarzenia losowe ale jak z tego samego lub podobnego powodu (np. kataklizmy różnego rodzaju) brakuje podzespołów do napraw gwarancyjnych czy produkcji nowych aut to już tego nie są wstanie tego zrozumieć.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2021, 06:37 przez gisio, łącznie zmieniany 1 raz.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
meiss
Posty: 10
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:39
model samochodu: Niro HEV

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: meiss »

fishhunter pisze: 25 paź 2021, 16:38 Jaka jest prawda o gwarancji kia. Kupiłem nową kię stonic 2021. Po miesiącu użytkowania zepsuł się komputer pokładowy. Wkleję ci posty jakie wysłałem do kia motor Polska:
Dostałeś chociaż auto zastępcze?
fishhunter
Posty: 39
Rejestracja: 23 wrz 2021, 20:05
model samochodu: stonic

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: fishhunter »

Nic nie dostałem nie odbierają telefonów a moje e-maile pewnie traktują jak spam bo 0 odpowiedzi.
fishhunter
Posty: 39
Rejestracja: 23 wrz 2021, 20:05
model samochodu: stonic

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: fishhunter »

Gisio!


fishhunter – nie wylewaj swoich żali w wątkach jak popadnie ten jest o gwarancji a tej zakładam, że Kia Ci nie odmówiła – mam rację? Ten kto nic nie produkuje nie zrozumie jakie są problemy z dostępnością podzespołów szczególnie elektronicznych albo chociażby szyb – mój znajomy czeka już ponad 4 miesiące na szybę czołową do swojej renówki. Jak Twoje auto nie może być eksploatowane ze względu na zaistniałą usterkę to ASO powinno zaproponować Ci auto zastępcze.

Trzeba czytać ze zrozumieniem, założyłem jeden wątek i dodałem jeden post nic więcej. GDZIE TE WYLEWANIE ŻALI W WĄTKACH JAK POPADNIE!
Przyjęcie gwarancji przez producenta powinno zakończyć się jak najszybciej lub przynajmniej określeniem przypuszczalnego terminu naprawy. Czytając
powinieneś wiedzieć, że kia mnie olewa. Centralny komputer pokładowy nie wytrzymał nawet miesiąca ( rocznik 2021 salon PL). Kto nic nie produkuje nie zrozumie. No ta wypowiedź mnie rozbawiła. Lubisz rebusy moher kret nakrycie głowy. ASO POWINNO - tak trzymaj i żyj z tym przekonaniem.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: gisio »

Jak już chcesz kogoś cytować to rób to poprawnie o tak:
fishhunter pisze: 26 paź 2021, 15:08 … GDZIE TE WYLEWANIE ŻALI W WĄTKACH JAK POPADNIE!
Jeżeli chcesz się wykrzyczeć pisząc z „capslockiem” to polecam pójść na stadion na jakiś mecz.

W szkole podstawowej uczono mnie, że szereg form fleksyjnych oznaczających wielość przedmiotów, zdarzeń jest liczbą mnogą. Więc dwa to jak najbardziej liczba mnoga.

Jeżeli udzielasz się w jakimś wątku to trzymaj się jego tematu i treści usera który go założył, mówi o tym regulamin forum.

I pamiętaj, że Twój ból nie jest lepszy od bólu innych.

Wracając do tematu wątku wszystkim, którzy chcą kupić używane auto (a w szczególności pochodzące z importu) polecam porządne oględziny w ASO przed jego zakupem a nie po fakcie.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Kawu
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2020, 14:20
model samochodu: Kia Cee'd II; 1,6 CRDi 128KM
Lokalizacja: Legnica

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: Kawu »

fishhunter pisze: 26 paź 2021, 15:08 Gisio!

fishhunter – nie wylewaj swoich żali w wątkach jak popadnie ten jest o gwarancji a tej zakładam, że Kia Ci nie odmówiła – mam rację? Ten kto nic nie produkuje nie zrozumie jakie są problemy z dostępnością podzespołów szczególnie elektronicznych albo chociażby szyb – mój znajomy czeka już ponad 4 miesiące na szybę czołową do swojej renówki. Jak Twoje auto nie może być eksploatowane ze względu na zaistniałą usterkę to ASO powinno zaproponować Ci auto zastępcze.

Trzeba czytać ze zrozumieniem, założyłem jeden wątek i dodałem jeden post nic więcej. GDZIE TE WYLEWANIE ŻALI W WĄTKACH JAK POPADNIE!
Przyjęcie gwarancji przez producenta powinno zakończyć się jak najszybciej lub przynajmniej określeniem przypuszczalnego terminu naprawy. Czytając
powinieneś wiedzieć, że kia mnie olewa. Centralny komputer pokładowy nie wytrzymał nawet miesiąca ( rocznik 2021 salon PL). Kto nic nie produkuje nie zrozumie. No ta wypowiedź mnie rozbawiła. Lubisz rebusy moher kret nakrycie głowy. ASO POWINNO - tak trzymaj i żyj z tym przekonaniem.
Kurde odpisuj z cytowaniem wiadomości bo szczerze to ciężko się połapać czytając takie posty.

Gisio- też jestem tego zdania.
Już nieraz słyszałem od innych, że ASO (w tym przypadku Mitsubishi lub Renault) odmówiło kontynuacji "krajowej" gwarancji na auto sprowadzone z Niemiec.
Przyczyna to z reguły auto już po tzw. dzwonach.
romanhoks
Posty: 306
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Gwarancja 7 lat fikcja czy prawda?

Post autor: romanhoks »

Jak najbardziej prawda z jednym ale. Nie w Polsce.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne”