Witam,
Problem z Kia Optima 1.7 CRDI 136 km automat.
Chcąc podkręcić moc w aucie pojechałem na hamowanie, gdzie wyniki były zaskakujące zamiast 136 km 110km, a zamiast 325Nm 250Nm. Pojechałem do JapanTech we Wrocławiu, wyczyszczony kolektor, bo był w dość dużym stopniu zapchany, sprawdzone wtryski żadnych odchyłów, sprawdzona turbosprężarka, wymienione sitko w baku. Wróciłem na hamownie moc dalej 110 km nic się nie zmieniło. Spadło tylko spalanie o około 1l.
Nadmienię tylko ze filtr DPF był czyszczony chemicznie jakieś 8tys kilometrów temu i w czasie regeneracji właśnie wyskoczył błąd otwierania klapek w kolektorze, które otwierały się do 80%, błąd nie pojawił ani przy odczytach na hamowni ani przy sprawdzaniu w JapanTech.
Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem w Optimie i w czym on leżał jeśli został znaleziony? Lub może ma ktoś jakiegoś fachowca w okolicach Wrocławia który byłby w stanie wykryć problem
Załączam wykres z hamowni.
Pozdrawiam i liczę na Wasza pomoc bo jak na razie zaczynam się bać o koszta doprowadzenia auta do normalnej mocy
Kia Optima 1.7 CRDI automat- mniejsza moc i moment obrotowy
Re: Kia Optima 1.7 CRDI automat- mniejsza moc i moment obrotowy
Pewnie już problem rozwiązany bo stary post. Ale mniemam że problemem był zawór wirowy sterownik kolektora
Re: Kia Optima 1.7 CRDI automat- mniejsza moc i moment obrotowy
Czy mógłbyś polecić jakiegoś dobrego diagnostę od silnika CRDI w KIA?