witam
niestety przygodę z KIA zaczynam od dwóch błędów, wcześniejszej historii auta nie znam
(nabycie z wadą ukrytą poprzez kasowanie błędów przed klientami...)
1) błąd P0602 (wyczytałem w źródłach znalezionych po angielsku, że najprawdopodobniej uszkodzony komputer/sterownik do wymiany/do edycji sumy kontrolnej ECU,
błąd po każdym skasowaniu wraca, nie powoduje żadnych świecących kontrolek, ale jest w pamięci
2) błąd P0299 (turbo charger low boost) - niestety poważny - występuje zawsze po około dopiero 40km jazdy przy prędkości 120+
zaczyna migać check engine - wchodzi w tryb awaryjny, brak mocy przy pedale w podłoge - jedzie max 120 bez turbiny i pali prawie 2x więcej.
Po zgaszeniu i odpaleniu kontrolka już nie miga, ale świeci się na stałe i czasem nawet zdarza się, że jedzie normalnie - z turbiną, raz tak raz tak.
Po wykasowaniu błędu przy 120+ historia się powtarza, natomiast jadąc równo 100, bez gwałtownego przyspieszania można przejechać nawet kilkaset km, bez błędu - nie pojawia się on również przy odczycie błędów po trasie (czasem bywa przecież, że kontrolka nie świeci, a błąd zczytuje interfejs, więc dla pewności sprawdziłem)
1) Od czego najlepiej zacząć diagnostyke po kolei od najłatwiejszych...
(mam interfejs, więc mogę pewne pomiary zrobić jako live data w trakcie jazdy)
Turbo raz czuć, raz nie, niezależnie od błędów - muszę to poobserwować.
2) Jeśli nie wyskakuje błąd przy 100km/h to czy jazda dla silnika jest bezpieczna z taką prędkością (zakładając, że możliwe jest jakieś uszkodzenie turbiny czy układu, które przy wyższych doładowaniach się ujawnia, a np niższych już nie)
Spalanie przy 100km/h wychodzi średnio 6 litrów, a przy 120 w trybie awaryjnym już 10...
3) Regeneracja turbiny (jak się domyślam jest tu zmienna geometria?) to jakiego rzędu koszt i gdzie najlepiej?
Co jeśli cieżko będzie ustalić przyczyne powstania usterki?
4) dostępne do odczytania parametry po trasie (kilka minut na biegu jałowym) wyglądają tak:
chwilowe zużycie paliwa 0.63 L/h
obliczone doładowanie -0.01 bar
MAF 13.83 g/sec
ciśnienie w listwie wtryskowej 30540 kPa
Kontrola systemu EGR 5%
błąd EGR 35%
temperatura płynu chłodniczego 86C
ciśnienie w kolektorze dolotowym 100 kPa
obroty silnika 870rpm
temperatura powietrza zasysanego 35C
innych parametrów interfejs nie obsługuje
z góry dzięki za wskazówki
pozdrawiam
PS. Z uwagi na to, że nie wiedziałem jaki dział jest właściwy dla problemu umieściłem go w dwóch sekcjach (KIA CARENS i silniki diesel), za co z góry przepraszam jeśli to błąd.
Carens II CRDI 140KM błąd P0602,P0299 (niskie doładowanie turbiny)
Porady, problemy, opinie dotyczące silników diesla w samochodach Kia
Przejdź do
- FORUM FANKLUB KIA
- ↳ Forum ogólne
- ↳ Powitania
- ↳ Aktualności
- ↳ Partnerzy klubowi
- ↳ Zloty i spoty
- NASZE SAMOCHODY
- SAMOCHODY
- ↳ Kia EV9
- ↳ Kia EV6
- ↳ Kia Stinger
- ↳ Kia Niro
- ↳ Kia Stonic
- ↳ Kia XCeed
- ↳ Kia Picanto
- ↳ Kia Soul
- ↳ Kia Venga
- ↳ Kia Rio
- ↳ Kia Ceed
- ↳ Kia ProCeed
- ↳ Kia Optima
- ↳ Kia Sportage
- ↳ Kia Sorento
- ↳ Kia Carens
- ↳ Kia Cerato
- ↳ Kia Magentis
- ↳ Pozostałe modele
- Garaż / Warsztat
- ↳ Hybrydowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Silnik Benzyna
- ↳ Silnik Diesel
- ↳ LPG, CNG
- ↳ Sprzęt Audio, CB-radio, GPS, GSM
- ↳ Tuning
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning optyczny
- ↳ Warsztaty Samochodowe, ASO i salony sprzedaży
- ↳ Wielkopolska
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Opolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Śląskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Fanklub Kia na Facebooku
- INNE
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam samochód
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Kupię samochód
- ↳ Kupię części
- ↳ Usługi / Inne
- ↳ Czarna lista
- ↳ Hyde Park
- ↳ Praca / Hobby
- ↳ Prawo / ubezpieczenia
- ↳ Pomoc
- ↳ Po godzinach
- ↳ Uwagi na temat forum i strony
- ↳ Regulamin / Ogłoszenia / FAQ
- ↳ Propozycje, Sugestie, Błędy, Pytania...