Witam serdecznie szanowne grono kiamaniaków
Pierwszy post, i już marudzenie No ale cóż...
Problem, a raczej początek problemu dotyczy kia rio 2 z 2008r silnik g4ee 1,4 97km 16v (bez gazu) z zawrotnym przebiegiem (potwierdzonym) 101000.
Samochód mam od miesiąca, tydzień temu usłyszałem stuki z dołu silnika, pojawiły się w 2 dni po zmianie oleju na nowy, zalany był castrol 5w30 edge, i tym samym silnik został zalany.
Początkowo stuki były umiarkowanie głośne, i tylko podczas przyśpieszania samochodem, niezależnie od biegu i temperatury silnika. Dodam że stuki mają częstotliwość obrotów silnika, nie jest to skrzynia etc....
Obecnie, po przejechaniu łącznie 1200km stuki pojawiają się na zimnym silniku, bardziej podczas hamowania silnikiem, nieco ciszej podczas przyśpieszania, nie występują na biegu jałowym, sprawdzone w całym bezpiecznym zakresie obrotów 730-6000.
Po rozgrzaniu silnika, stuki nadal są, ale zdecydowanie delikatniejsze, słyszalne tylko przy wyłączonym nawiewie i skręconym radiu
Kilku mechaników po osłuchaniu rozłożyło ręce, panewki powinny walić tym mocniej, im cieplejszy jest olej, u mnie jest odwrotnie
Ale nikt nie wykluczył ich jednoznacznie........
W akcie desperacji, zmontowałem zestaw nasłuchowy, w postaci dość czułego mikrofonu przyklejonego do najwyższego punktu miski olejowej (tuż pod wałem korbowym, i nagrałem klekotanie podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem- plik mp3 do odsłuchu i pobrania tutaj.
https://drive.google.com/file/d/1aMkpRZ ... sp=sharing
Nie pojawia się lampa alladyna, silnik pięknie się zbiera, dynamiczny, elastyczny, jak na 100 kucy bajka
Na nagraniu słychać to bardzo wyraźnie, w rzeczywistości stuki nie są tak głośne, powiedziałbym, że są nawet ciche.
Może jako wskazówka - znalazłem bardzo drobny brokat przyklejony do korka wlewu oleju, w śladowej co prawda ilości, ale jest. Góra silnika również osłuchana mikrofonem, i stuki ewidentnie wydobywają się z dołu, na górze słychać jedynie całkiem przyjemne dla ucha, delikatne cykanie zaworów.
Panowie/Panie, jakieś pomysły? Proszę o pomoc, niechciałbym bardziej uszkodzić silnika jeśli to panewki, a mechanicy każą "jeździć, obserwować"
Puk puk, panewka? Stuki w kia rio 1,4
Porady, problemy, opinie dotyczące silników benzynowych w samochodach Kia
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 lip 2020, 12:59
- model samochodu: Kia Rio 2 1,4 16v 97Km
Przejdź do
- FORUM FANKLUB KIA
- ↳ Forum ogólne
- ↳ Powitania
- ↳ Aktualności
- ↳ Partnerzy klubowi
- ↳ Zloty i spoty
- NASZE SAMOCHODY
- SAMOCHODY
- ↳ Kia EV9
- ↳ Kia EV6
- ↳ Kia Stinger
- ↳ Kia Niro
- ↳ Kia Stonic
- ↳ Kia XCeed
- ↳ Kia Picanto
- ↳ Kia Soul
- ↳ Kia Venga
- ↳ Kia Rio
- ↳ Kia Ceed
- ↳ Kia ProCeed
- ↳ Kia Optima
- ↳ Kia Sportage
- ↳ Kia Sorento
- ↳ Kia Carens
- ↳ Kia Cerato
- ↳ Kia Magentis
- ↳ Pozostałe modele
- Garaż / Warsztat
- ↳ Hybrydowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Silnik Benzyna
- ↳ Silnik Diesel
- ↳ LPG, CNG
- ↳ Sprzęt Audio, CB-radio, GPS, GSM
- ↳ Tuning
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning optyczny
- ↳ Warsztaty Samochodowe, ASO i salony sprzedaży
- ↳ Wielkopolska
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Opolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Śląskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Fanklub Kia na Facebooku
- INNE
- ↳ Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam samochód
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Kupię samochód
- ↳ Kupię części
- ↳ Usługi / Inne
- ↳ Czarna lista
- ↳ Hyde Park
- ↳ Praca / Hobby
- ↳ Prawo / ubezpieczenia
- ↳ Pomoc
- ↳ Po godzinach
- ↳ Uwagi na temat forum i strony
- ↳ Regulamin / Ogłoszenia / FAQ
- ↳ Propozycje, Sugestie, Błędy, Pytania...