Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

forum użytkowników modelu Sorento
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: BrzydkiWacek »

inquis pisze: 16 sty 2022, 10:20 Słuszny wybór:) Cieszę się, że mogłem pomóc. A Toyota, pomijając fatalnie wyjące CVT, naprawdę pali mniej niż KIA. Większy silnik wolnossący i większa bateria w HEV robią robotę. Co nie zmienia faktu, że wyroby tej firmy nigdy nie wchodziły u mnie w grę przy wyborze nowego auta.
I ja się włączę do dyskusji :P Rav4 - AWD hybryda oczywiście - A1(okolice Bytomia) ok 50km dystansu o ile pamiętam(+ok 3km dojazd do A1 z salonu). Spalanie 10,5 - 11l/100km przy prędkości 140-150km/h. To mnie odstraszyło między innymi od tego auta bo Sorento lepiej wykonane, większe i spala podobnie co Rav4, a zasięg Rav4 wychodził coś koło 500km... przy zasięgu Sorento ~700(autostrada głównie)... Natomiast Highlander(tydzień temu) - ta sama A1(trochę więcej po mieście) i szosa była sucha ;) Wziąłem go z ciekawości ponieważ dealer zaproponował leasing w podobnych pieniądzach co najem Sorento ale leasing dłuższy niestety 5 last vs 3 lata(Sorka). Wyszło mi 9,5 - 10l / 100km -przy 140-150km/h... Jak to możliwe że spalił mniej? Może większa moc Highlandera? Ale co istotne w nim było o wiele ciszej niż w Rav4 - chyba nawet ciszej niż w Sorento(chyba, że komuś przeszkadza CVT - mnie nie).

W Sobotę wziąłem na testy Cupre Leona 310KM 4x4 (nie mieli niestety Tarraco:/ tego może wezmę za tydzień) i:
- brak laminowanych szyb(o dziwo dość cicho w środku ale o tym dalej);
- czarne wnętrze + szklany dach - super sprawa(jest bliżej ciebie niż w Sorce stąd jakby lepsze uczucia);
- silnik hmm <5s do setki robi robotę(można mieć banana na gębie:P );
- zrobiłem trasę ok 160km z czego A4 Katowice - Gliwice(w dwie strony) 140-150km/h + kilkanaście razy było sprawdzana "elastyczność" spalanie spadło z 14,1l(gdy odbierałem z salonu) do 10,9l/100 gdy oddawałem - nieźle musieli go katować na zimnym silniku inni "sprytni" testerzy...
- moje spalanie od uruchomienia(w tym ok 5 minut toczenie się po parkingu i ustawianie wszystkiego pod siebie) 9,9l/100km - jak dla mnie bomba;
- bomba niestety krótkotrwała bo zasięg na pełnym zbiorniku był coś koło 500km;
- wygodne siedzenia;
- kierownica i grzane fotele parzą przy ustawieniu na max;
- przyjemność z jazdy ciut mniejsza niż w XC60 R-design :P
- DCC robi tutaj robotę - jest przyjemnie miękko, a trybie sport - twardo jak powinno być na płaskich drogach bez dziur;
- miejsca jest OK - pewnie tyle samo co w Octavii...
A teraz wady:
- nie da się dłużej jeździć w żadnym trybie poza comfort lub ustawieniach własnych - dźwięk silnika generowany sztucznie przez głośniki to jakaś paranoja - zatyczki do uszu bo można ogłuchnąć - owszem na 10 minut jest OK ale potem to qrwicy można dostać(w trybie comfort brak dźwięku a w ustawieniach indywidualnych można to G wyłączyć); W trybie Sport jest ciut znośniej bo wyje z głośników jak dodajemy gazu, w trybie Cupra wyje cały czas...
- dźwięk z wydechu na niskich obrotach(~1200-1500rpm) wdziera się niemiłym basem przez tylną klapę i psuje całą przyjemność z jazdy - córa(6lat) mi się popłakała bo nie słyszała nic poza dudnieniem z tyłu, na domiar złego przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością skrzynia z uporem maniaka wrzuca biegi tak aby mieć właśnie ok 1200-1500rpm, i tu robi się śmiesznie bo w trybie Sport np. dudnienia nie słychać gdyż skrzynia trzyma obroty ok 1700-2000 rpm przy tych samych prędkościach ale podczas przyspieszania znów mamy dźwięk silnika generowany z głośników(nie da się tego cholerstwa wyłączyć)... Być może zabawa z trybem indywidualnym pozwala tak wszystko poustawiać aby mieć ciszę w środku o odpowiednie niskie spalanie(zasięg) - nie wiem bo nie miałem już czasu się bawić.
- dziwna sprawa ale kiedy odstawiłem dzieciarnię, to wraz z małżoną trochę mocniej przetestowaliśmy autko i oboje mieliśmy pozatykane uszy jak podczas zmiany ciśnienia w samolocie - nie wiem dlaczego tak było, może od dynamicznych przyspieszeń? Ma ktoś pomysł?
- auto nie na moje trasy, za mały zasięg mimo tego, że spalanie na akceptowalnym poziomie jak na takie "monstrum";

Jeździłem kiedyś Octavią RS 245KM o ile pamiętam i tam było głośniej ale nie pamiętam jakie miała wyposażenie oprócz tego, że nie było DCC i laminowanych szyb(a można tam takie zamówić, w Leonie nie można). Ogólnie Cupra Leon do zabawy wokoło komina jest OK, Baa nawet dzieciarnię do szkoły odwozić można ale już wyrwać nauczycielki raczej nie ma na co ;)
A na poważnie to moim zdaniem lepsze to autko niż Octacia RS(ładniejsze) ale opcji konfiguracji mniej jednak. Porównam to autko do Tarraco w przyszłym tygodniu to zobaczymy co oni z nim porobili:P

Żeby nie było - mam zamówione Sorento:P Spalanie w testowanych HEV i PHEV(w trybie HEV) miałem takie sobie - średnie wyszło 8,5 chyba z autostrad i lokalnych dróg(w osobnym wątku się trochę rozpisałem na jego temat i tam są dokładne dane w razie czego:P) a zasięg od biedy akceptowalne 700-800km a może i więcej przy mieszanej jeździe. Ale jak tu wielu powiedziało przede mną - za taką kasę to kawał zajefajnego auta.

Żeby Wam jeszcze poprawić humor, to powiem, że moja ciotka(prawie 70lat na karku) wzięła sobie Cuprę Formentora 310KM w leasing... Jeździ dziennie max 8-10km i dwa razy w roku do Zakopca... Stąd właśnie wpadł mi do głowy pomysł na przejażdżkę Cuprami:P Nawiasem mówiąc Cupra kojarzy mi się z gęsimi kuprami i nie wiem czemu...;) A Wam też? ;)
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: BrzydkiWacek »

kejdzejejdzem pisze: 16 sty 2022, 22:43
raku pisze: 16 sty 2022, 21:42 Ja tymczasem bardzo właśnie chwalę sobie wraz z żoną ciszę w Sorento.
Faktycznie jest szum przy większych prędkościach, ale powiedzmy do 140 km/h można naprawdę wyciszyć się i rozmawiać spokojnie, bez podnoszenia głosu. I nawet jakoś nie chcę się jeździć szybciej :) (znów to napiszę....chyba to już ten wiek haha)
Zgadzam się, co prawda nie jechałem jeszcze więcej niż 120 - wierzę w docieranie silnika itp ale do tej prędkości cisza. W furze o tych gabarytach i sylwetce jest to imponujące.
W rav 4 przy 40kmh jest głosniej niż przy 120 w sorento :)
Oj Kolega popłynął- z czym jak z czym ale nie zgodzę się, że w Rav4 przy 40km jest tak głośno jak Kolega sugeruje. Chyba, że Kolega miał otwarte okna - to OK. W Rav 4 głośno się robi od ok 80-90km, chyba, że wciskamy gaz do dechy i CVT buczeć zaczyna :P Jak delikatnie się z gazem obchodzić to przecież to jedzie na elektryku albo z silnikiem spalinowym na wolnych obrotach, który jest wtedy cichszy nie ten 1.6 w Sorento... (jak się on włącza to zawału można dostać :P - trochę przesadzam, ale wystraszyć to może) W Sorce też zaczyna być głośniej przy tych prędkościach - uważam, że w Sorce jest ciut może głośniej niż w Citroenie C5 Aircross z dieslem(mam i miałem porównanie) - oczywiście mówię o prędkościach autostradowych bo dopóki się silnik benzynowy nie załączy to jest przefajnie.

Dla przykładu poziom hałasu(testy z anglosaskich stron - chyba z What Worth to Buy albo coś podobnego ale mogę się mylić):
Sorento HEV (130km/h) - 66dB (na samym elektryku ponoć - trudno znaleźć inne testy - jaka jest max prędkość na samym elektryku?)
Rav4 (50km/h)- 58dB

Dla 100km/h:
Sorka HEV - 62dB
Rav4 - 65dB
C5 Aircross - 67dB (wersja 1.6 pure tech bez laminowanych szyb - z dieslem i z laminowanymi nie umiem znaleźć, ale pewnie będzie z max 3-4 dB mniej);
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: kon »

nagdob pisze: 16 sty 2022, 10:58 .......
A co do leasingu, to faktem jest, że czasy dziwne, ale myślę, że już większych podwyżek nie powinno być.
Lepiej zapnij pasy, bo dopiero startujemy.
nagdob
Posty: 1122
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: nagdob »

kon pisze: 17 sty 2022, 06:04
nagdob pisze: 16 sty 2022, 10:58 .......
A co do leasingu, to faktem jest, że czasy dziwne, ale myślę, że już większych podwyżek nie powinno być.
Lepiej zapnij pasy, bo dopiero startujemy.
Nie wiem skąd ten pesymizm. Aktualnie mam auto w leasingu i rata po ostatnich podwyżkach stóp NBP zwiększyła się o 50 zł, przy kwocie około 4000 zł. To chyba nie tragedia jakaś. Poza tym z zapowiedzi prezesa NBP nie zanosi się, żeby jakoś drastycznie rosły stopy, wręcz mają lekko studzić tzn. utrzymywać na tym poziomie. Raty zmieniają się (bo nie tylko rosną ale też maleją) w zależności od poziomu wibor, który zależy oczywiście od stóp procentowych NBP. Jak masz jakieś inne powody to pisz, bo tutaj większość to leasingowcy.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: kon »

No no.... Słuchaj publicznych wypowiedzi Glapińskiego, a będziesz zimą w sandałach chodził. (Abstrahując całkowicie od polityki).

Wzrost stóp procentowych na racie leasingu nie będzie aż tak mocno odczuwalny jak na racie kredytu hipotecznego, z uwagi na czas zadłużenia i dynamikę spłaty kapitału.
To nie jest pesymizm, tylko rzut oka liczby. Inflacja, jej dynamika vs stopy procentowe. Potrzebujemy wzrostu stóp bazowych bo inaczej w krótkim czasie zostaniemy milionerami. Tylko to trzeba było już zacząć robić powoli dawno temu, bo teraz będzie bardziej boleć.
Załączniki
252938247_4844291095601888_3767717125670911910_n.jpg
252938247_4844291095601888_3767717125670911910_n.jpg (73.05 KiB) Przejrzano 385 razy
nagdob
Posty: 1122
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: nagdob »

Niestety to wszystko prawda. Ale życie musi iść do przodu. Inflacja inflacją i za pewne jeszcze pójdzie w górę, co niekoniecznie przełoży się na nasze portfele. Tzn. na pewno będziemy na tym tracić, ale nie zyskać, więc przynajmniej na razie milionerzy nam nie grożą. Osobiście bardziej obawiam się sytuacji jak po teraźniejszych obniżkach VATu i innych "ulgach" np. do cen gazu i prądu, trzeba będzie wrócić z powrotem. Bo ceny mogą być i tak na dużym poziomie, a jak zniosą ulgi i przywrócą VAT to dopiero będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
inquis
Posty: 1256
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: inquis »

Zapraszam Kolegów na wątek "Opcje finansowania", ew. można stworzyć nowy pod przykładowym tytułem: "Co tam panie w polityce" :lol:
raku
Posty: 232
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: raku »

Oj to byłby dłuuuuuugi wątek :)
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: BrzydkiWacek »

raku pisze: 17 sty 2022, 09:28 Oj to byłby dłuuuuuugi wątek :)
I skończyło by się mordobiciem najpewniej :P ;)
kejdzejejdzem
Posty: 249
Rejestracja: 04 wrz 2021, 23:12
model samochodu: Mondeo, Astra, Sorento

Re: Kia Sorento vs reszta świata. Opinie dla niezdecydowanych

Post autor: kejdzejejdzem »

BrzydkiWacek pisze: 17 sty 2022, 00:09 Oj Kolega popłynął- z czym jak z czym ale nie zgodzę się, że w Rav4 przy 40km jest tak głośno jak Kolega sugeruje. Chyba, że Kolega miał otwarte okna - to OK. W Rav 4 głośno się robi od ok 80-90km, chyba, że wciskamy gaz do dechy i CVT buczeć zaczyna :P
Proszę mnie nie łapać za słówka :), to była hiperbola ;)
Uwaząm że przejazd Rav 4 po autostradzie do przyjemnych nie należał, było głośniej niż w moim Mondeo z 2008 ( benzyna 2,0 145kM i w gazie ).
Dodatkowo brzydkie w środku ale mój szef co 3 lata wymienia na nową i mówi tylko toyota rav 4. Co kto lubi.
Do Sorento ravka w ogóle nie ma podejścia
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”