Kia Sorento IV AWD - jaki ma mechanizm różnicowy?

forum użytkowników modelu Sorento
sfetrzak
Posty: 109
Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL

Kia Sorento IV AWD - jaki ma mechanizm różnicowy?

Post autor: sfetrzak »

Cześć. Czy ktoś może wie jak jest w nowej Sorento realizowany napęd na 4 koła?
Niestety dealer nie potrafił mi powiedzieć czy to jest Haldex, Torsen (raczej nie) czy coś innego i czy ma "torque vectoring".
Mechaników na serwisie też się podobno pytał :D więc strach się bać serwisować w takim salonie :D
W internecie też nie widzę nigdzie jasnej informacji.
Tylko na jednej stronie jest wpomniane: https://www.royalkia.com/blog/what-perf ... rento/amp/
sfetrzak
Posty: 109
Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL

Re: Kia Sorento IV AWD - jaki ma mechanizm różnicowy?

Post autor: sfetrzak »

Wciąż nie wiem co tam siedzi ale znalazłem test na rolkach
https://www.youtube.com/watch?v=G32a65-8zps
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia Sorento IV AWD - jaki ma mechanizm różnicowy?

Post autor: marian »

W samym pytaniu o mechanizm różnicowy nie pomogę, ale na załączonym filmie nie dość, że nie widzę różnic pomiędzy poszczególnymi rodzajami napędu, to nie widzę też różnicy pomiędzy Sorento III, a Sorento IV (w niektórych przypadkach IV wypada nieco lepiej, w innych trochę gorzej).
sfetrzak
Posty: 109
Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL

Re: Kia Sorento IV AWD - jaki ma mechanizm różnicowy?

Post autor: sfetrzak »

Tak, na samym SMART potrafi długo mielić ale jak już się włączy SNOW albo SAND to wypada lepiej niż III
sfetrzak
Posty: 109
Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL

Re: Kia Sorento IV AWD - jaki ma mechanizm różnicowy?

Post autor: sfetrzak »

Ciekawe czy X-Line w USA ma na prawdę jakiś inny mechanizm, który potrafi się blokować jak w prawdziwej terenówce czy to tylko zmieniony guzik terrain, żeby Amerykanie myśleli, że mają blokadę dyfra i nie musieli się zastanawiać czy jest snow, mud, czy sand.
Wycinek z amerykańskiego konfiguratora:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”