Kia sorento IV HEV

forum użytkowników modelu Sorento
Marxton
Posty: 20
Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
model samochodu: Kia Sorento HEV
Lokalizacja: Szczecin

Kia sorento IV HEV

Post autor: Marxton »

Cześć 👋 pytanie do właścicieli wersji HEV. Jak waszym zdaniem auto zbiera się do wyprzedzania? Chodzi o zakres 90 - 140 kmh. Widziałem kilka filmików na YT (ale trudno to siebie wyobrazić), jechałem testową wersją PHEV, ale ten zakres prędkości miałem tylko na autostradzie - i w tych symulowanych warunkach było całkiem ok.

Jak to wygląda u was, na trasie, gdy trzeba po wyprzedzać trochę TIRów?

Dzięki z gory za odpowiedzi!
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

To zależy czym jeździłeś wcześniej ;)
A tak na serio, to nie jest rakieta, po prostu waży dużo, żeby nie powiedzieć, że bardzo dużo, do tego ogromny opór powietrza przez dużą szerokość i wysokość, przez duże lusterka, ponadto dość szerokie kapcie i zwyczajnie silnik ma co robić. Zawalidrogą na pewno nie będziesz, ale sportowych wrażeń powodujących popuszczenie zwieraczy nie masz się co spodziewać.
Po mojemu w takich warunkach dynamika HEV będzie bardzo podobna, jak PHEV, a może nieco lepsza (150kg różnicy w masie na korzyść HEV). Jeśli jeździłeś PHEV i Ci odpowiadało, to w HEV nie będzie gorzej.
Marxton
Posty: 20
Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
model samochodu: Kia Sorento HEV
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Marxton »

Dzięki za odpowiedź! Wiadomo sportu się tu nie spodziewam, w końcu to auto nastawione na spokojne, komfortwe podróże. Chodzi mi bardziej o dynamiczne / bezpieczne wyprzedzanie.

PHEV było ok, ale testowałem ją tylko na autostradzie. Nie miałem okazji wyprzedzać nikogo na krajówce.

Lag na kickdown jest podobny jak wszędzie, zrzucenie biegu manetką z kierownicy działa na pewno szybciej :)
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

Marxton pisze: 28 lip 2021, 10:38 Dzięki za odpowiedź! Wiadomo sportu się tu nie spodziewam, w końcu to auto nastawione na spokojne, komfortwe podróże. Chodzi mi bardziej o dynamiczne / bezpieczne wyprzedzanie.

PHEV było ok, ale testowałem ją tylko na autostradzie. Nie miałem okazji wyprzedzać nikogo na krajówce.

Lag na kickdown jest podobny jak wszędzie, zrzucenie biegu manetką z kierownicy działa na pewno szybciej :)
Jest też bardzo duża różnica w zależności od tego, na jakim ustawieniu trybu jazdy jedziesz. Na Eco, faktycznie lagi są bardzo duże - pewnie auto daje Ci czas, żebyś się rozmyślił ;) Za to zupełnie inaczej się zachowuje na Sport, ale też inaczej hamuje silnikiem. W Eco, to coś jakby tryb żeglowania, bardzo wolno wytraca prędkość, w Normal i Sport hamuje silnikiem jak normalny samochód. Co ciekawe na wyświetlaczu poziom rekuperacji jest jednakowy, więc nie wiem o co chodzi.
Generalnie ja nie mam najmniejszych obaw przy wyprzedzaniu, to nie jest zawalidroga jak pisałem. Jeśli jednak czułbyś pewien dyskomfort, to może znaczy, że nie powinieneś w tym miejscu wyprzedzać? Przecież jest wiele samochodów mających dużo mniejszego kopa, a wyprzedzają...
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: PiterW »

Pisząc Normal masz na myśli Smart, tak?
BTW. Czy po wyłączeniu i włączeniu "zapłonu" tryb Smart jest zapamiętywany czy zawsze wraca do Eco?
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: raku »

Jestem przekonany, że wraca zawsze do Eco.
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

PiterW pisze: 28 lip 2021, 20:32 Pisząc Normal masz na myśli Smart, tak?
BTW. Czy po wyłączeniu i włączeniu "zapłonu" tryb Smart jest zapamiętywany czy zawsze wraca do Eco?
Tak, normal = smart, źle napisałem ;)
Z tym powrotem ustawień, to nie wiem, ja jeżdżę wyłącznie na Eco i to jest zapamiętywane. Do sprawdzenia w wolnej chwili.
Cyfral
Posty: 11
Rejestracja: 17 cze 2021, 15:42
model samochodu: Sorento HEV

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Cyfral »

Zawsze wraca na Eco bez względu w jakim trybie był przed zaparkowaniem. Podobnie jest z Auto hold, domyślnie jest wyłączony...
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

Cyfral pisze: 29 lip 2021, 14:49 Zawsze wraca na Eco bez względu w jakim trybie był przed zaparkowaniem. Podobnie jest z Auto hold, domyślnie jest wyłączony...
Niestety potwierdzam. Jeżdżę na Eco, wiec myślałem, że zapamietuje, a to był zbieg okoliczności - specjalnie sprawdziłem. Z Auto Hold wiedziałem od początku, że tak jest, bo zawsze muszę włączyć. To jest słabe. Z innych rzeczy, które trzeba każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
Sidos
Posty: 223
Rejestracja: 14 lip 2021, 09:05
model samochodu: Sorento HEV AWD XL PNR

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Sidos »

marian pisze: 29 lip 2021, 22:57
Cyfral pisze: 29 lip 2021, 14:49 Zawsze wraca na Eco bez względu w jakim trybie był przed zaparkowaniem. Podobnie jest z Auto hold, domyślnie jest wyłączony...
Niestety potwierdzam. Jeżdżę na Eco, wiec myślałem, że zapamietuje, a to był zbieg okoliczności - specjalnie sprawdziłem. Z Auto Hold wiedziałem od początku, że tak jest, bo zawsze muszę włączyć. To jest słabe. Z innych rzeczy, które trzeba każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
cooo ????
każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
[/quote]
to żart ???!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”