Kia sorento IV HEV

forum użytkowników modelu Sorento
Marxton
Posty: 20
Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
model samochodu: Kia Sorento HEV
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kia sorento IV HEV (moc i przyspieszenie)

Post autor: Marxton »

Hej, a wracając do tematu mocy auta. Jak to jest z tym ruszaniem na co dzień?

Oglądam https://youtu.be/0TkRh17Rq7g?t=1059 i tam recenzent mocno narzeka na lag przy ruszaniu.

Czy faktycznie będzie problem z wbijaniem się np. na rondo z lewego pasa na środkowy / wewnętrzny pas? U mnie w mieście większość zajmuje prawy pas do ronda i robią wycieczki dookoła ronda prawym pasem, wiec wewnętrzny pas, to mój ulubiony (bo pusty :)) no ale trudniej się tam wbić - wymaga to dynamiki i dobrego startu. Obecnie mam auto z manualną skrzynią, więc to ja jestem "panem sprzęgła" i nie ma z tym problemu).

Jak sobie radzicie z tym w automacie, w Sorento?
mnieteq
Posty: 48
Rejestracja: 19 maja 2021, 12:35
model samochodu: KIA Sorento PHEV

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: mnieteq »

U mnie w PHEV jest dokładnie tak samo z lagiem. Jeżdżę już ponad 2 m-ce i wciąż nie mogę się przyzwyczaić.
Ale wystarczy tylko przełączyć się w tryb Sport i po problemie.
Marxton
Posty: 20
Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
model samochodu: Kia Sorento HEV
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Marxton »

Super ze jest na to rozwiązanie! Jak jeszcze zmienią by można wymusic tryb sport jako domyślny, to pewnie w ogóle będzie po problemie.

Dzięki za odpowiedź
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV (moc i przyspieszenie)

Post autor: marian »

Marxton pisze: 03 wrz 2021, 09:55 Hej, a wracając do tematu mocy auta. Jak to jest z tym ruszaniem na co dzień?

Oglądam https://youtu.be/0TkRh17Rq7g?t=1059 i tam recenzent mocno narzeka na lag przy ruszaniu.

Czy faktycznie będzie problem z wbijaniem się np. na rondo z lewego pasa na środkowy / wewnętrzny pas? U mnie w mieście większość zajmuje prawy pas do ronda i robią wycieczki dookoła ronda prawym pasem, wiec wewnętrzny pas, to mój ulubiony (bo pusty :)) no ale trudniej się tam wbić - wymaga to dynamiki i dobrego startu. Obecnie mam auto z manualną skrzynią, więc to ja jestem "panem sprzęgła" i nie ma z tym problemu).

Jak sobie radzicie z tym w automacie, w Sorento?
Pisałem o tym w moim poście z 28 lip 2021, 16:10 (viewtopic.php?f=23&t=6369#p46931)
Sidos
Posty: 223
Rejestracja: 14 lip 2021, 09:05
model samochodu: Sorento HEV AWD XL PNR

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Sidos »

witajcie,
czy to prawda że AWD może być bardziej dynamiczne w ruszaniu/przyspieszaniu niż 2WD ?
jak myślicie, da się odczuć tą różnicę ? o ile ona występuje
sfetrzak
Posty: 109
Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: sfetrzak »

Jeżeli pytasz o Sorento to nie wiem.
Jeżeli pytasz ogólnie to AWD może być bardziej dynamiczne bo nie buksujesz kołami w miejscu - mogę ci dać przykład, że np. 500 koni i 700 Nm RWD przegrywa w dynamicznym ruszaniu z większością AWD nawet na lekko wilgotnym asfalcie - na suchym trzeba się trochę namęczyć żeby nie buksować - oczywiście jak koła złapią przyczepność to większość samochodów zostaje daleko w tyle ale przez pierwsze 2-3 sekundy AWD wygrywa.
Ostatnio też ojciec zamienił sobie Volvo V70 FWD 2.5T na XC70 AWD z tym samym silnikiem i jest spora różnica - po prostu wciskam gaz do dechy i o nic się nie martwię a w FWD musiałem trochę operować gazem żeby nie buksować bo jak kontrola trakcji zaczyna działać to odcina gaz i już po ptakach.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2021, 13:39 przez sfetrzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Sidos
Posty: 223
Rejestracja: 14 lip 2021, 09:05
model samochodu: Sorento HEV AWD XL PNR

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Sidos »

sfetrzak pisze: 24 wrz 2021, 11:37 Jeżeli pytasz o Sorento to nie wiem.
Jeżeli pytasz ogólnie to AWD może być bardziej dynamiczne bo nie buksujesz kołami w miejscu - mogę ci dać przykład, że np. 500 koni i 700 Nm RWD przegrywa w dynamicznym ruszaniu z większością AWD nawet na lekko wilgotnym asfalcie - na suchym trzeba się trochę namęczyć żeby nie buksować - oczywiście jak koła złapią przyczepność to większość samochodów zostaje daleko w tyle ale przez pierwsze 2-3 sekundy AWD wygrywa.
Ostatnio też ojciec zamienił sobie Volvo V70 FWD na XC70 AWD z tym samym silnikiem i jest spora różnica - po prostu wciskam gaz do dechy i o nic się nie martwię a w FWD musiałem trochę operować gazem żeby nie buksować bo jak kontrola trakcji zaczyna działać to odcina gaz i już po ptakach.
700 niutków hmmmmmm bajka..
sorento hev połowa (350nm), trochę się tego obawiam..
3 mce temu miałem jeszcze Q5, i w niej 450nm, i wydawało mi się trochę za mało czasami. (tylko mi ukradli !!!)
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

Uważasz, że 450nm da lepszą dynamikę niż 350nm bez uwzglednienia innych parametrów? Przecież po pierwsze to wartość na wale korbowym, a nie na kołach, czyli trzeba uwzględnić przełożenia, a po drugie to tylko wartość szczytowa, która nijak się ma do momentu w innym zakresie obrotów.
raku
Posty: 228
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: raku »

Sidos pisze: 24 wrz 2021, 11:25 witajcie,
czy to prawda że AWD może być bardziej dynamiczne w ruszaniu/przyspieszaniu niż 2WD ?
jak myślicie, da się odczuć tą różnicę ? o ile ona występuje
W przypadku Sorento 2WD sprint do 100km/h trwa jakoś ok. pół sekundy krócej w porównaniu z wersją AWD.
Kwestia masy własnej.

Nie wiem jak to wyjdzie w rzeczywistości, póki co jeździłem tylko AWD, a zamówiłem 2WD.
No ale z "podręcznika" wynika raczej, że dynamiczniejsza w ruszaniu/przyspieszaniu będzie 2WD ze względu na masę.
Nie sądzę, aby przy tak dużej masie auta i względnie niedużej mocy silnika(-ów), był wielki problem z trakcją przy starcie (o ile mówimy o suchym asfalcie).

Jak ktoś chce zostać królem prostej na światłach w deszczowe dni, to tylko AWD :D
Sidos
Posty: 223
Rejestracja: 14 lip 2021, 09:05
model samochodu: Sorento HEV AWD XL PNR

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Sidos »

raku pisze: 24 wrz 2021, 13:39
Sidos pisze: 24 wrz 2021, 11:25 witajcie,
czy to prawda że AWD może być bardziej dynamiczne w ruszaniu/przyspieszaniu niż 2WD ?
jak myślicie, da się odczuć tą różnicę ? o ile ona występuje
W przypadku Sorento 2WD sprint do 100km/h trwa jakoś ok. pół sekundy krócej w porównaniu z wersją AWD.
Kwestia masy własnej.

Nie wiem jak to wyjdzie w rzeczywistości, póki co jeździłem tylko AWD, a zamówiłem 2WD.
No ale z "podręcznika" wynika raczej, że dynamiczniejsza w ruszaniu/przyspieszaniu będzie 2WD ze względu na masę.
Nie sądzę, aby przy tak dużej masie auta i względnie niedużej mocy silnika(-ów), był wielki problem z trakcją przy starcie (o ile mówimy o suchym asfalcie).

Jak ktoś chce zostać królem prostej na światłach w deszczowe dni, to tylko AWD :D
trudno mi się z tym zgodzić, i uwierzyć aby dynamiczniejsza była 2wd od awd, nawet na suchej drodze, ale nie wiem nie testowałem obu w dynamice, dlatego pytam na forum..
z tego co wiem, masa własna i tu i tu jest taka sama, więc o czym mówisz ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”