A co ma jedno do drugiego???
Kia sorento IV HEV
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
- model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22
Re: Kia sorento IV HEV
Serio? Trzystrefowa klima czy asystemnt parkowania to rażące braki ? Kto z tego korzysta? Na prawdę ustawiasz z tyłu 5 stopni mniej lub wiecej niz z przodu, bo 1 czy 2 to nawet nie poczujesz różnicy pewnie. Asystent parkowania mam w trzecim aucie i nie skorzystałem ani razu.inquis pisze: ↑08 paź 2021, 13:36 W sumie niemal "doskonałemu" Sorento można wytknąć rażące braki (m.in. brak klimy trzystrefowej, asystenta samoparkującego, regulacji twardości zawieszenia, subwoofera, doświetlania zakrętów oraz świateł wewnątrz - oświetlenia drzwi, przestrzeni na nogi), (stosunkowo) kiepskie wygłuszenie, czarna podsufitka - tylko taka w PL, (stosunkowo) kiepskie osiągi, wysokie spalanie w trasie. Za co tu dać ponad 210 tys.???
Genralnie ciężko Cię zrozumieć, skonfiguruj 7 osobowe auto z tym rozstawem osi i bagażnikiem z HUDem, wentylowanymi fotelami, panoramą, nappą, pamięcią foteli, grzaną kanapą z tyłu... XC90 czy Q7 nawet cennik nie startuje z 210 kpln, nawet XC60 nie zbudujesz za tyle a to o klase mniejsze auto. Porównywanie z Superbem jest bez sensu, jak ktoś chce zwykłe kombi to nie szuka SUVa, posadź w Superbie kogoś na środku z tyłu, pojedzie jak za karę, albo wsadź trójkę dzieci z trzema fotelikami. Sorento nie kupujesz, żeby jezdzić samemu po autostradzie, to auto ma inne przeznaczenie. Zresztą nawet, jak masz jeździć trasy to masz w ofercie 2.2 diesel. Mi za paliwo płaci firma, więc nie obchodzi mnie czy spali 10 czy 12l w trasie.
Jeżdziłem Kodiaqiem, 5008, Highlinderem, i w każdym aspekcie Sorento wypadało lepiej. Jezdziłem też Superbem i na przykład kultura pracy zawieszenia jest dramatyczna.
Odnośnie przyspieszenia, masz tu wątku tabelke gdzie w zakresie 80-120 km/h Sorento wypada lepiej od GLE 300d i kilku innych aut, powiedz właścicielom, że mają wolne i niebezpieczne auta i niech zmienią na Superba, albo najlepiej na M3 bo będzie jeszcze szybsze
Mi w Sorento faktycznie czego brakuje to matrycowych świateł, ale generalnie Kia dopiero zaczyna wprowadzac u siebie z opóźnieniem i pewnie przy jakimś lifcie się pojawią. Najbardziej brakuje mi 3 niezależnych foteli z tyłu zamiast kanapy jak w Q7 czy 5008, co znacznie ułatwia montaż 3 fotelików z tyłu. Jak chcesz beżową podsufitkę czy wnętrze to jest jeszcze prawie bliźniacze Santa Fe.
Szkoda, że wszyscy myślą inaczej bo byśmy nie musieli czekać 9 miesięcy na auto a fabryka ze spokojem by produkowała auta na stock
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
- model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL
Re: Kia sorento IV HEV
Raczej nic nie ma - np. w Oplu można mieć to i to.
Tak z innej beczki chciałem się Ciebie zapytać co byś wybrał w tym segmencie bo z tego co widzę większość Twoich postów to wytykanie wad Sorento poza pierwszym w którym napisałeś, że zamówiłeś ten samochód.
Co Cię przekonało jeżeli ma tyle wad?
Brak konkurencji czy może większa ilość wad u innych producentów?
Nie hejtuję po prostu mnie to zainteresowało.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kia sorento IV HEV
Jedno do drugiego coś jednak do rzeczy ma, dla poprawnego działania HUD ważna jest warstwa folii między szybami oraz jej ukształtowanie.
Obraz z ulotki http://www.witt.pl/ulotki_pliki/HUDInfo.pdf Oraz fragment z instrukcji obsługi Sorento 4:
Obraz z ulotki http://www.witt.pl/ulotki_pliki/HUDInfo.pdf Oraz fragment z instrukcji obsługi Sorento 4:
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia sorento IV HEV
Zaliczam się do kierowców, którzy nie lubią SUV-ów. Wg. mnie to auta dla działkowców, ew. kobiet. Niestety lekarz zalecił inaczej. Powiem szczerze, że w budżecie 200 tys. NIE znajdzie się dobrze wyposażonego i dysponującego osiągami auta tego typu. Obawiam się, że jedyne wyjście to SUV używany (np. Tuareg albo GLE z mocną benzyną:) Pozdrawiamsfetrzak pisze: ↑08 paź 2021, 22:55Raczej nic nie ma - np. w Oplu można mieć to i to.
Tak z innej beczki chciałem się Ciebie zapytać co byś wybrał w tym segmencie bo z tego co widzę większość Twoich postów to wytykanie wad Sorento poza pierwszym w którym napisałeś, że zamówiłeś ten samochód.
Co Cię przekonało jeżeli ma tyle wad?
Brak konkurencji czy może większa ilość wad u innych producentów?
Nie hejtuję po prostu mnie to zainteresowało.
Re: Kia sorento IV HEV
Można się tylko podpisać. Nic dodać, nic ująć.radzique pisze: ↑08 paź 2021, 22:50Serio? Trzystrefowa klima czy asystemnt parkowania to rażące braki ? Kto z tego korzysta? Na prawdę ustawiasz z tyłu 5 stopni mniej lub wiecej niz z przodu, bo 1 czy 2 to nawet nie poczujesz różnicy pewnie. Asystent parkowania mam w trzecim aucie i nie skorzystałem ani razu.inquis pisze: ↑08 paź 2021, 13:36 W sumie niemal "doskonałemu" Sorento można wytknąć rażące braki (m.in. brak klimy trzystrefowej, asystenta samoparkującego, regulacji twardości zawieszenia, subwoofera, doświetlania zakrętów oraz świateł wewnątrz - oświetlenia drzwi, przestrzeni na nogi), (stosunkowo) kiepskie wygłuszenie, czarna podsufitka - tylko taka w PL, (stosunkowo) kiepskie osiągi, wysokie spalanie w trasie. Za co tu dać ponad 210 tys.???
Genralnie ciężko Cię zrozumieć, skonfiguruj 7 osobowe auto z tym rozstawem osi i bagażnikiem z HUDem, wentylowanymi fotelami, panoramą, nappą, pamięcią foteli, grzaną kanapą z tyłu... XC90 czy Q7 nawet cennik nie startuje z 210 kpln, nawet XC60 nie zbudujesz za tyle a to o klase mniejsze auto. Porównywanie z Superbem jest bez sensu, jak ktoś chce zwykłe kombi to nie szuka SUVa, posadź w Superbie kogoś na środku z tyłu, pojedzie jak za karę, albo wsadź trójkę dzieci z trzema fotelikami. Sorento nie kupujesz, żeby jezdzić samemu po autostradzie, to auto ma inne przeznaczenie. Zresztą nawet, jak masz jeździć trasy to masz w ofercie 2.2 diesel. Mi za paliwo płaci firma, więc nie obchodzi mnie czy spali 10 czy 12l w trasie.
Jeżdziłem Kodiaqiem, 5008, Highlinderem, i w każdym aspekcie Sorento wypadało lepiej. Jezdziłem też Superbem i na przykład kultura pracy zawieszenia jest dramatyczna.
Odnośnie przyspieszenia, masz tu wątku tabelke gdzie w zakresie 80-120 km/h Sorento wypada lepiej od GLE 300d i kilku innych aut, powiedz właścicielom, że mają wolne i niebezpieczne auta i niech zmienią na Superba, albo najlepiej na M3 bo będzie jeszcze szybsze
Mi w Sorento faktycznie czego brakuje to matrycowych świateł, ale generalnie Kia dopiero zaczyna wprowadzac u siebie z opóźnieniem i pewnie przy jakimś lifcie się pojawią. Najbardziej brakuje mi 3 niezależnych foteli z tyłu zamiast kanapy jak w Q7 czy 5008, co znacznie ułatwia montaż 3 fotelików z tyłu. Jak chcesz beżową podsufitkę czy wnętrze to jest jeszcze prawie bliźniacze Santa Fe.
Szkoda, że wszyscy myślą inaczej bo byśmy nie musieli czekać 9 miesięcy na auto a fabryka ze spokojem by produkowała auta na stock
Również mam park asist i użyłem tylko raz żeby zobaczyć jak działa. Gadżet nieprzydatny. 3 strefy w kubaturze mniej niż 2m3? Nonsens nie do wykorzystania itd.
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Kia sorento IV HEV
Ze wszystkich elementów wyposażenia, o których piszę, korzystam nader często. Żona z córką na tylnej kanapie ciągle mają 5 stopni więcej, parktronik robi zatoczkę na milimetry - oszczędzam felgi:). Zabawne jest takie udowadnianie, że coś jest w aucie zbędne. Wyposażenie jest albo go nie ma. Idąc tym tokiem rozumowania zastanówmy się po co klima dwustrefowa, czujniki martwego pola, kamera cofania. Przecież dobry drajwer sobie zawsze poradzi... W Superbie z tyłu jest więcej miejsca niż w Sorento, ale faktycznie porównanie SUVa z kombi nie ma zbyt wiele sensu - w takim porównaniu zawsze wygra solidne kombi:) Mi za paliwo firma nie zwraca, więc się wzdragam na spalanie 14l przy 160km/h - jest to żenada w nowym aucie. Kultura pracy zawieszenia Suberba - bez komentarza; jeździłeś DCC??? Wyboru dobrego nie ma - SUVy są przereklamowane i przez to bardzo drogie, producenci każą płacić krocie nie dając wiele w zamian. Sorento jest fajne - jest chyba najlepszym wyborem w segmencie (ew. mniejszy, tańszy, jednak dający lepsze wyposażenie Tucson), ale irytują mnie te "ochy i achy", bo naprawdę nie ma się czym podniecać. Pozdrawiamradzique pisze: ↑08 paź 2021, 22:50Serio? Trzystrefowa klima czy asystemnt parkowania to rażące braki ? Kto z tego korzysta? Na prawdę ustawiasz z tyłu 5 stopni mniej lub wiecej niz z przodu, bo 1 czy 2 to nawet nie poczujesz różnicy pewnie. Asystent parkowania mam w trzecim aucie i nie skorzystałem ani razu.inquis pisze: ↑08 paź 2021, 13:36 W sumie niemal "doskonałemu" Sorento można wytknąć rażące braki (m.in. brak klimy trzystrefowej, asystenta samoparkującego, regulacji twardości zawieszenia, subwoofera, doświetlania zakrętów oraz świateł wewnątrz - oświetlenia drzwi, przestrzeni na nogi), (stosunkowo) kiepskie wygłuszenie, czarna podsufitka - tylko taka w PL, (stosunkowo) kiepskie osiągi, wysokie spalanie w trasie. Za co tu dać ponad 210 tys.???
Genralnie ciężko Cię zrozumieć, skonfiguruj 7 osobowe auto z tym rozstawem osi i bagażnikiem z HUDem, wentylowanymi fotelami, panoramą, nappą, pamięcią foteli, grzaną kanapą z tyłu... XC90 czy Q7 nawet cennik nie startuje z 210 kpln, nawet XC60 nie zbudujesz za tyle a to o klase mniejsze auto. Porównywanie z Superbem jest bez sensu, jak ktoś chce zwykłe kombi to nie szuka SUVa, posadź w Superbie kogoś na środku z tyłu, pojedzie jak za karę, albo wsadź trójkę dzieci z trzema fotelikami. Sorento nie kupujesz, żeby jezdzić samemu po autostradzie, to auto ma inne przeznaczenie. Zresztą nawet, jak masz jeździć trasy to masz w ofercie 2.2 diesel. Mi za paliwo płaci firma, więc nie obchodzi mnie czy spali 10 czy 12l w trasie.
Jeżdziłem Kodiaqiem, 5008, Highlinderem, i w każdym aspekcie Sorento wypadało lepiej. Jezdziłem też Superbem i na przykład kultura pracy zawieszenia jest dramatyczna.
Odnośnie przyspieszenia, masz tu wątku tabelke gdzie w zakresie 80-120 km/h Sorento wypada lepiej od GLE 300d i kilku innych aut, powiedz właścicielom, że mają wolne i niebezpieczne auta i niech zmienią na Superba, albo najlepiej na M3 bo będzie jeszcze szybsze
Mi w Sorento faktycznie czego brakuje to matrycowych świateł, ale generalnie Kia dopiero zaczyna wprowadzac u siebie z opóźnieniem i pewnie przy jakimś lifcie się pojawią. Najbardziej brakuje mi 3 niezależnych foteli z tyłu zamiast kanapy jak w Q7 czy 5008, co znacznie ułatwia montaż 3 fotelików z tyłu. Jak chcesz beżową podsufitkę czy wnętrze to jest jeszcze prawie bliźniacze Santa Fe.
Szkoda, że wszyscy myślą inaczej bo byśmy nie musieli czekać 9 miesięcy na auto a fabryka ze spokojem by produkowała auta na stock
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia sorento IV HEV
Trochę się z inquis trzeba zgodzić, bo widać, że jednak wykorzystuje funkcje potrójnej klimy, czy parkowania. Nie mniej jednak faktycznie w podobnym segmencie nie kupi się taniej lub w tej samej cenie nic innego. Ja też rozważam ten zakup, ale po jeździe testowej się trochę rozczarowałem. Powodem było skrzypienie w okolicach kokpitu (schowek???) i chyba też trochę okna dachowego i to nawet na w miarę dobrej drodze. Na progach zwalniających było jeszcze gorzej. Potem wsiadłem do Sportage i tu bardzo miłe zaskoczenie. Żadnego skrzypnięcia, nawet na progach zwalniających, a najeżdżałem z większą prędkością niż należy, oczywiście nie dużo większą. Dlatego poczekam na nowe Sportage V, potestuje i podejmę ostateczną decyzję. Wiem, że to mniejsze auto, ale dla moich potrzeb wystarczy.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
- model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL
Re: Kia sorento IV HEV
Jesteś już drugą osobą która mówi o skrzypieniu - które mi się nie przytrafiło jak testowałem.
Ciekawe czy to zbyt szybkie zużycie samochodu testowego i u każdego to wystąpi czy błędy na produkcji i losowo będzie się trafiać :/
Ciekawe czy to zbyt szybkie zużycie samochodu testowego i u każdego to wystąpi czy błędy na produkcji i losowo będzie się trafiać :/
Re: Kia sorento IV HEV
Większość producentów (zwłaszcza tych porządniejszych) daje albo jedno albo drugie. Przy połączeniu grzania i HUD'a, ten drugi wygląda zazwyczaj jak kupa. A po wymianie szyby to już w ogóle dzieją się cuda wianki.
Sorento nie dla Ciebie, dołóż 150k i bierz xc90 albo Touarega.
Prywatnie polecam Velara z v6