Kia sorento IV HEV

forum użytkowników modelu Sorento
galloper
Posty: 401
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: galloper »

Dojechałem wczoraj do 10 km na komputerze do tankowania i miałem jeszcze o 5 litrów w baku tak więc nie ma się czego za bardzo stresować komputerem.
Czy u Was też tak jest, że na centralnym wyświetlaczu (tam gdzie można zmieniać strony z info o przebiegu samochodu, ciśnieniu w kołach, przepływie energii itd.) macie inne wskazanie km pozostałych do tankowania niż na wyświetlaczu z lewej strony przy wskaźniku ilości paliwa w baku? U mnie różnica ta to czasami i 40 km.
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: radzique »

raku pisze: 13 sty 2022, 08:49 Zajrzałem do ustawień pojazdu wczoraj w tej sprawie.
Nie byłem w stanie znaleźć ustawienia dotyczącego czujników przednich. A jak pisałem, są u mnie domyślnie zawsze włączone. Mój to MY2022.

Może warto by rozważyć update lub podjechać do dealera, aby sami go zrobili?
https://update.kia.com/EU/PL/updateNoticeList

Przyznam, że sam jeszcze nie robiłem update. Chwilowy brak USB o takiej pojemności :)
Mój też jest MY22 odbierany tydzień temu więc oprogramowanie jest aktualne.
Tak czy siak po prostu tego ustawienia nie ma w tym sofcie, a wygląda na to, że było wcześniej, no i w instrukcji też jest. Spróbuje zadzwionić do KIA

Za dużo tych guzików do naciśnięcia po starcie jest ;).
- przełączenie sie w Smart, tez co im szkodzi, żeby auto odpalało się w trybie w którym było zgaszone
- włączenie aut hold
- grzanie kiery
- grzanie foteli
- D

i jeszcze sie trzeba zapiąć pasami przed odpaleniem, żeby nie pikałoooo
inquis
Posty: 1256
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

Możesz się poczuć jak pilot, ktory sprawdza listę startową :lol:
raku
Posty: 232
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: raku »

Ale przynajmniej masz satysfakcję jakbyś przeprowadzał procedurę startową w F-16 :)

ps. zgadzam się, że wiele opcji mogłoby być uruchamiane (lub nie) zależnie od zapamiętanych ustawień w systemie i tym samym nie byłoby naszych rozmów na forum :)
Soplus
Posty: 328
Rejestracja: 06 sie 2021, 13:45

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Soplus »

radzique pisze: 13 sty 2022, 12:59
raku pisze: 13 sty 2022, 08:49 Zajrzałem do ustawień pojazdu wczoraj w tej sprawie.
Nie byłem w stanie znaleźć ustawienia dotyczącego czujników przednich. A jak pisałem, są u mnie domyślnie zawsze włączone. Mój to MY2022.

Może warto by rozważyć update lub podjechać do dealera, aby sami go zrobili?
https://update.kia.com/EU/PL/updateNoticeList

Przyznam, że sam jeszcze nie robiłem update. Chwilowy brak USB o takiej pojemności :)
Mój też jest MY22 odbierany tydzień temu więc oprogramowanie jest aktualne.
Tak czy siak po prostu tego ustawienia nie ma w tym sofcie, a wygląda na to, że było wcześniej, no i w instrukcji też jest. Spróbuje zadzwionić do KIA

Za dużo tych guzików do naciśnięcia po starcie jest ;).
- przełączenie sie w Smart, tez co im szkodzi, żeby auto odpalało się w trybie w którym było zgaszone
- włączenie aut hold
- grzanie kiery
- grzanie foteli
- D

i jeszcze sie trzeba zapiąć pasami przed odpaleniem, żeby nie pikałoooo
Akurat auto off dwóch ostatnich pozycji jest jak najbardziej zasadne, sporo prądu to zabiera przy rozruchu auta.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2022, 13:36 przez Soplus, łącznie zmieniany 1 raz.
inquis
Posty: 1256
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

Dlaczego nie jeździsz w Eco, tylko przelaczasz na Smart?
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: radzique »

Mam wrażenie, że w ECO skrzynia ma większego laga przy na przykład rondzie jak chcesz przyśpieszyć a jeszcze sie kulasz.

Z grzaniem kiery i fotela to wiadomo z przymrużeniem oka. Chociaż chyba jest też w menu ustawienie auto ale nie sprawdzałem kiedy się włącza wtedy.
Co do grzania fotela to grzeje zauważalnie wolniej niż np w Tiguanie czy 5008 gdzie parzyło w tyłek po bardzo krótkim czasie. Tam była materiałowa tapicerka, nie wiem na ile to ma znaczenie.

Generalnie zrobiłem dopiero jakieś 350 km w okół komina i auto jest świetne, najlepsze jakie miałem bez wątpienia.
Podoba mi się praca zawieszenia, bardzo przyzwoicie izoluje od studzienek itp. Spalania nie traktuje póki co serio, bo warunki są jakie są, wszystko grzane cały czas, dodatkowo często auto stoi odpalone jak coś tam próbuje jeszcze pozmieniać a i tak wychodzi 8,8l czyli mniej niż miałem w Tiguan 1.5 TSI.
Dach nie szumi, AWD odpycha się świetnie od 0, więc nie ma problemu z dynamicznym ruszeniem na mokrym itd. Zdecydowanie przy tej masie zamawiałbym AWD.

Jedyne co mnie denerwuje to jak dealer zamontował hak, miało być ukryte a widać całe to ustrojstwo z daleka. Nie dopytałem o to zmieniając dealera, bo myślałem że wszyscy robią tak samo. Jak widać niekoniecznie.

Aha, pytanie, dostaliście materiałowe dywaniki dodatkowo czy tylko jeden komplet? Ja mam tylko jedne gumowe.
Załączniki
Przechwytywanie.PNG
inquis
Posty: 1256
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

Na zamówieniu mam wpisane przez dealera z dumą, że gumowe w gratisie:) Nie ma materiałowych w zestawie z autem?
radzique
Posty: 208
Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: radzique »

No właśnie nie ma, muszę dopytać.
Sidos
Posty: 223
Rejestracja: 14 lip 2021, 09:05
model samochodu: Sorento HEV AWD XL PNR

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Sidos »

radzique pisze: 13 sty 2022, 13:49 Mam wrażenie, że w ECO skrzynia ma większego laga przy na przykład rondzie jak chcesz przyśpieszyć a jeszcze sie kulasz.

Z grzaniem kiery i fotela to wiadomo z przymrużeniem oka. Chociaż chyba jest też w menu ustawienie auto ale nie sprawdzałem kiedy się włącza wtedy.
Co do grzania fotela to grzeje zauważalnie wolniej niż np w Tiguanie czy 5008 gdzie parzyło w tyłek po bardzo krótkim czasie. Tam była materiałowa tapicerka, nie wiem na ile to ma znaczenie.

Generalnie zrobiłem dopiero jakieś 350 km w okół komina i auto jest świetne, najlepsze jakie miałem bez wątpienia.
Podoba mi się praca zawieszenia, bardzo przyzwoicie izoluje od studzienek itp. Spalania nie traktuje póki co serio, bo warunki są jakie są, wszystko grzane cały czas, dodatkowo często auto stoi odpalone jak coś tam próbuje jeszcze pozmieniać a i tak wychodzi 8,8l czyli mniej niż miałem w Tiguan 1.5 TSI.
Dach nie szumi, AWD odpycha się świetnie od 0, więc nie ma problemu z dynamicznym ruszeniem na mokrym itd. Zdecydowanie przy tej masie zamawiałbym AWD.

Jedyne co mnie denerwuje to jak dealer zamontował hak, miało być ukryte a widać całe to ustrojstwo z daleka. Nie dopytałem o to zmieniając dealera, bo myślałem że wszyscy robią tak samo. Jak widać niekoniecznie.

Aha, pytanie, dostaliście materiałowe dywaniki dodatkowo czy tylko jeden komplet? Ja mam tylko jedne gumowe.
Radziq Ty masz PL ? ta listwa pod pokrywą była czy dokupiłeś ? biała perła rules !
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”