Kia sorento IV HEV

forum użytkowników modelu Sorento
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

inquis pisze: 05 paź 2021, 22:42
radzique pisze: 29 wrz 2021, 10:33
Cyfral pisze: 28 wrz 2021, 20:59 Nie jeździłem PHEV, mam HEV i co do elastyczności, nie ma co narzekać. Oczywiście, nie jest to demon prędkości, ale tak subiektywnie osiągi ma wystarczające, podobne do innych aut tej wielkości o mocy około 200 KM.
Tu masz porównanie przyspieszenia (40-80 i 80-120 km/h) wykonane przez portal km77.com (dość profesjonalnie robią testy łosia, więc i w tym przypadku można im zaufać). https://www.km77.com/coches/kia/sorento ... es-propias
Bardzo fajne zestawienie.
Przedział 80-120 km/h jest chyba najbardziej miarodajny jeśli chodzi o wyprzedzanie na krajówkach, HEV wypada bardzo dobrze, nie ma czego się wstydzić ;)
Jestem użytkownikiem Superba o podobnych parametrach mocy - 220KM, 350Nm, natomiast osiągi w porównaniu z Sorento są o niebo lepsze - 7 do setki, przy wyprzedzaniu zbiera się błyskawicznie. Miałem Hev-a 230 na weekend i byłem przerażony jego mulastością. Czy to jest bezpieczne auto? - nie jestem pewien...
Jeśli samochód, który ma 9s do setki jest - jak uważasz - średnio bezpieczny, to co powiesz o samochodach, które mają po 15 - 18s i więcej do setki? Przecież takich, które mają więcej niż 9s jest większość i nie mówię tylko o tym, co widzimy na drogach, ale nawet o nowych w salonach?
Sprawa jest prosta - wyprzedzasz kiedy się da, a nie kiedy chcesz i tyle. Wtedy czy to jest 9 do setki, czy 15 nie będzie miało aż takiego znaczenia. Jasne, że nie zawsze wyprzedzisz w tym samym momencie, ale w większości przypadków i tak za jakiś czas się spotkacie na tych samych światłach ;)

Druga rzecz - nie zgodzę się, że Sorento jest średnio bezpieczne ze swoją dynamiką. Nie jest to F1, ale zbiera się bardzo dobrze jak na swój segment i masę i absolutnie nie generuje to żadnych problemów. Wspomniany Superb ile waży, bo nie dodałeś? Jak znam życie, to na weekend miałeś wersję PRE z dachem, która masę własną ma coś koło 2050kg, Superb, to już w połowie do DMC jest wtedy.
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

marian pisze: 06 paź 2021, 10:07
inquis pisze: 05 paź 2021, 22:42
radzique pisze: 29 wrz 2021, 10:33

Bardzo fajne zestawienie.
Przedział 80-120 km/h jest chyba najbardziej miarodajny jeśli chodzi o wyprzedzanie na krajówkach, HEV wypada bardzo dobrze, nie ma czego się wstydzić ;)
Jestem użytkownikiem Superba o podobnych parametrach mocy - 220KM, 350Nm, natomiast osiągi w porównaniu z Sorento są o niebo lepsze - 7 do setki, przy wyprzedzaniu zbiera się błyskawicznie. Miałem Hev-a 230 na weekend i byłem przerażony jego mulastością. Czy to jest bezpieczne auto? - nie jestem pewien...
Jeśli samochód, który ma 9s do setki jest - jak uważasz - średnio bezpieczny, to co powiesz o samochodach, które mają po 15 - 18s i więcej do setki? Przecież takich, które mają więcej niż 9s jest większość i nie mówię tylko o tym, co widzimy na drogach, ale nawet o nowych w salonach?
Sprawa jest prosta - wyprzedzasz kiedy się da, a nie kiedy chcesz i tyle. Wtedy czy to jest 9 do setki, czy 15 nie będzie miało aż takiego znaczenia. Jasne, że nie zawsze wyprzedzisz w tym samym momencie, ale w większości przypadków i tak za jakiś czas się spotkacie na tych samych światłach ;)

Druga rzecz - nie zgodzę się, że Sorento jest średnio bezpieczne ze swoją dynamiką. Nie jest to F1, ale zbiera się bardzo dobrze jak na swój segment i masę i absolutnie nie generuje to żadnych problemów. Wspomniany Superb ile waży, bo nie dodałeś? Jak znam życie, to na weekend miałeś wersję PRE z dachem, która masę własną ma coś koło 2050kg, Superb, to już w połowie do DMC jest wtedy.
Nie ma obecnie w ofercie samochodu, który miałby 15, a tym bardziej 18 do setki - tym bardziej w cenie powyżej 200k. Auto ważące 2 tony powinno mieć odpowiednio dynamiczny silnik, który Kia ma (miała) w ofercie - 2,0 238 KM. Ten zestaw 1,6 plus elektryk może dobry jest do Tucsona, ale nie do Sorento. Wiadomo, że ekologia i UE zabijają motoryzację w Europie, jednak są koncerny, które potrafią póki co temu zaradzić. Twierdząc, że dynamika Sorento jest OK, godzimy się ze stanem faktycznym, który według mnie jest trudny do zaakceptowania. Można stwierdzić z bólem, że muł i cieszyć się wyposażeniem, bo obrona elastyczności tego auta jest sprzeczna z rzeczywistością. Dowodem - przełączamy w tryb sport i nic się nie dzieje...
piotrch
Posty: 35
Rejestracja: 26 lip 2021, 21:42

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: piotrch »

Niestety brakuje paru ustawień setup. Szkoda. Nie rozumiem, dlaczego nie można ustawić:

1. pamięci auto hold
2. automatycznego pamiętania świateł drogowych
3. automatycznego włączania czujników i kamer przy niskiej prędkości, w tej chwili działa tylko ze wstecznym automat.
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

inquis pisze: 06 paź 2021, 10:28
marian pisze: 06 paź 2021, 10:07
inquis pisze: 05 paź 2021, 22:42
Jestem użytkownikiem Superba o podobnych parametrach mocy - 220KM, 350Nm, natomiast osiągi w porównaniu z Sorento są o niebo lepsze - 7 do setki, przy wyprzedzaniu zbiera się błyskawicznie. Miałem Hev-a 230 na weekend i byłem przerażony jego mulastością. Czy to jest bezpieczne auto? - nie jestem pewien...
Jeśli samochód, który ma 9s do setki jest - jak uważasz - średnio bezpieczny, to co powiesz o samochodach, które mają po 15 - 18s i więcej do setki? Przecież takich, które mają więcej niż 9s jest większość i nie mówię tylko o tym, co widzimy na drogach, ale nawet o nowych w salonach?
Sprawa jest prosta - wyprzedzasz kiedy się da, a nie kiedy chcesz i tyle. Wtedy czy to jest 9 do setki, czy 15 nie będzie miało aż takiego znaczenia. Jasne, że nie zawsze wyprzedzisz w tym samym momencie, ale w większości przypadków i tak za jakiś czas się spotkacie na tych samych światłach ;)

Druga rzecz - nie zgodzę się, że Sorento jest średnio bezpieczne ze swoją dynamiką. Nie jest to F1, ale zbiera się bardzo dobrze jak na swój segment i masę i absolutnie nie generuje to żadnych problemów. Wspomniany Superb ile waży, bo nie dodałeś? Jak znam życie, to na weekend miałeś wersję PRE z dachem, która masę własną ma coś koło 2050kg, Superb, to już w połowie do DMC jest wtedy.
Nie ma obecnie w ofercie samochodu, który miałby 15, a tym bardziej 18 do setki - tym bardziej w cenie powyżej 200k. Auto ważące 2 tony powinno mieć odpowiednio dynamiczny silnik, który Kia ma (miała) w ofercie - 2,0 238 KM. Ten zestaw 1,6 plus elektryk może dobry jest do Tucsona, ale nie do Sorento. Wiadomo, że ekologia i UE zabijają motoryzację w Europie, jednak są koncerny, które potrafią póki co temu zaradzić. Twierdząc, że dynamika Sorento jest OK, godzimy się ze stanem faktycznym, który według mnie jest trudny do zaakceptowania. Można stwierdzić z bólem, że muł i cieszyć się wyposażeniem, bo obrona elastyczności tego auta jest sprzeczna z rzeczywistością. Dowodem - przełączamy w tryb sport i nic się nie dzieje...
Ale to nie tak. Nie można ceną tłumaczyć bezpieczeństwa. Bo auto, które ma powiedzmy 12s do setki i kosztuje 50k jest bezpieczne, a takie, które kosztuje 200k już nie jest? Przecież to jest to samo. Sprint, to jeden z parametrów, ale jeździ kierowca i kierowca powinien wyprzedzać tam, gdzie się da, a nie tam, gdzie ma ochotę. Sorento mułem NIE jest patrząc obiektywnie. Jak ktoś go będzie porównywał do czegoś sportowego, to powie, że jeździe gorzej, ale jak porównasz do Seicento, to powiesz, ze wbija w fotel. Trzeba zachować obiektywizm.
Ps. U mnie w trybie Sport dzieje się bardzo dużo względem trybu Eco. Różnica jest kolosalna.
piotrch pisze: 06 paź 2021, 11:37 Niestety brakuje paru ustawień setup. Szkoda. Nie rozumiem, dlaczego nie można ustawić:

1. pamięci auto hold
2. automatycznego pamiętania świateł drogowych
3. automatycznego włączania czujników i kamer przy niskiej prędkości, w tej chwili działa tylko ze wstecznym automat.
Ad 1. Można kupić sobie moduł bodajże za 350zł, który podtrzymuje pamięć AutoHold oraz Start-Stop. Na ostatniej wizycie w salonie widziałem taką ofertę,
Ad 2. Tu faktycznie wpadka, o czym już pisałem,
Ad 3. U mnie czujniki działają automatycznie i to bez wstecznego, o czym też już pisałem, bo pojawił się taki wątek. W ustawieniach czujników masz opcję wyboru czy mają być zawsze włączone, czy coś tam innego, nie pamiętam już co
piotrch
Posty: 35
Rejestracja: 26 lip 2021, 21:42

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: piotrch »

Ad3. Sprawdzę i dam znać
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: raku »

Miałbym pytanie odnośnie Ad.1 Auto Hold.

Czy to nie jest tak, że opcja ta jest domyślnie wyłączona po uruchomieniu pojazdu, aby nie aktywować hamulca elektrycznego przy każdym postoju, co ma na celu znaczne wydłużenie jego żywotności?
Ponadto, jak rozmawiałem z użytkownikiem Kodiaq, w którym opcja ta jest zapamiętywana (lub domyślnie włączona), jest odczuwalne szarpnięcie przy ruszaniu (efekt odpuszczania tego hamulca elektrycznego).

Być może w KIA chodzi o żywotność tego elementu oraz "gładkie" ruszanie?
Co oczywiście powoduje inny minus w postaci wymogu trzymania wciśniętego pedału hamulca lub przełączania opcji Auto Hold na ON.

Staram się zrozumiem dlaczego różnie jest to rozwiązane przez różnych producentów.
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

raku pisze: 06 paź 2021, 13:36 Miałbym pytanie odnośnie Ad.1 Auto Hold.

Czy to nie jest tak, że opcja ta jest domyślnie wyłączona po uruchomieniu pojazdu, aby nie aktywować hamulca elektrycznego przy każdym postoju, co ma na celu znaczne wydłużenie jego żywotności?
Ponadto, jak rozmawiałem z użytkownikiem Kodiaq, w którym opcja ta jest zapamiętywana (lub domyślnie włączona), jest odczuwalne szarpnięcie przy ruszaniu (efekt odpuszczania tego hamulca elektrycznego).

Być może w KIA chodzi o żywotność tego elementu oraz "gładkie" ruszanie?
Co oczywiście powoduje inny minus w postaci wymogu trzymania wciśniętego pedału hamulca lub przełączania opcji Auto Hold na ON.

Staram się zrozumiem dlaczego różnie jest to rozwiązane przez różnych producentów.
Ale AutoHold nie wykorzystuje hamulca postojowego, tylko podtrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym (głównym) po puszczeniu hamulca. Czyli tak, jakby trzymał za Ciebie wciśnięty hamulec nożny. Szarpnięcia też nie ma żadnego, jest dokładnie to, co jest jak zadziała układ HillHolder, czyli ruszanie na wzniesieniu.
Bugaloo
Posty: 416
Rejestracja: 16 wrz 2021, 18:03

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Bugaloo »

PE przepycha właśnie ograniczenia do 30km/h w miastach, także będziecie specjalnie na autostrady jeździć (bo odwodnica, np. w Trójmieście zawsze zaj***na) żeby szukać emocji ;)
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: raku »

marian pisze: 06 paź 2021, 14:00
raku pisze: 06 paź 2021, 13:36 Miałbym pytanie odnośnie Ad.1 Auto Hold.

Czy to nie jest tak, że opcja ta jest domyślnie wyłączona po uruchomieniu pojazdu, aby nie aktywować hamulca elektrycznego przy każdym postoju, co ma na celu znaczne wydłużenie jego żywotności?
Ponadto, jak rozmawiałem z użytkownikiem Kodiaq, w którym opcja ta jest zapamiętywana (lub domyślnie włączona), jest odczuwalne szarpnięcie przy ruszaniu (efekt odpuszczania tego hamulca elektrycznego).

Być może w KIA chodzi o żywotność tego elementu oraz "gładkie" ruszanie?
Co oczywiście powoduje inny minus w postaci wymogu trzymania wciśniętego pedału hamulca lub przełączania opcji Auto Hold na ON.

Staram się zrozumiem dlaczego różnie jest to rozwiązane przez różnych producentów.
Ale AutoHold nie wykorzystuje hamulca postojowego, tylko podtrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym (głównym) po puszczeniu hamulca. Czyli tak, jakby trzymał za Ciebie wciśnięty hamulec nożny. Szarpnięcia też nie ma żadnego, jest dokładnie to, co jest jak zadziała układ HillHolder, czyli ruszanie na wzniesieniu.
OK, dzięki za wyjaśnienie, że chodzi o główny układ hamulcowy.

W obecnym pojeździe posiadam HillHolder i faktycznie da się go delikatnie wyczuć, gdy auto rusza pod górkę. Pewnie o tego typu "szarpnięciu" ktoś mi kiedyś opowiadał w ramach AutoHold w Kodiaq.

Jednakże, zatem coraz bardziej nie rozumiem czemu AutoHold jest w trybie OFF w Sorento :/
piotrch
Posty: 35
Rejestracja: 26 lip 2021, 21:42

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: piotrch »

Niestety przekopałem całe menu z czujnikami i nie znalazłem opcji zawsze włączone. W instrukcji obsługi papierowej też są w dziale ściśle związanym z parkowaniem tyłem. Czy możesz zrobić zdjęcie swojego menu?

Co dziwne w instrukcji online http://webmanual.kia.com/STD_GEN5_WIDE/ ... tance.html piszą o tej opcji zawsze włączonej, tylko ja u siebie nie mam tylu możliwości...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”