Kia sorento IV HEV
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
- model samochodu: Kia Sorento HEV
- Lokalizacja: Szczecin
Kia sorento IV HEV
Cześć pytanie do właścicieli wersji HEV. Jak waszym zdaniem auto zbiera się do wyprzedzania? Chodzi o zakres 90 - 140 kmh. Widziałem kilka filmików na YT (ale trudno to siebie wyobrazić), jechałem testową wersją PHEV, ale ten zakres prędkości miałem tylko na autostradzie - i w tych symulowanych warunkach było całkiem ok.
Jak to wygląda u was, na trasie, gdy trzeba po wyprzedzać trochę TIRów?
Dzięki z gory za odpowiedzi!
Jak to wygląda u was, na trasie, gdy trzeba po wyprzedzać trochę TIRów?
Dzięki z gory za odpowiedzi!
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Kia sorento IV HEV
To zależy czym jeździłeś wcześniej
A tak na serio, to nie jest rakieta, po prostu waży dużo, żeby nie powiedzieć, że bardzo dużo, do tego ogromny opór powietrza przez dużą szerokość i wysokość, przez duże lusterka, ponadto dość szerokie kapcie i zwyczajnie silnik ma co robić. Zawalidrogą na pewno nie będziesz, ale sportowych wrażeń powodujących popuszczenie zwieraczy nie masz się co spodziewać.
Po mojemu w takich warunkach dynamika HEV będzie bardzo podobna, jak PHEV, a może nieco lepsza (150kg różnicy w masie na korzyść HEV). Jeśli jeździłeś PHEV i Ci odpowiadało, to w HEV nie będzie gorzej.
A tak na serio, to nie jest rakieta, po prostu waży dużo, żeby nie powiedzieć, że bardzo dużo, do tego ogromny opór powietrza przez dużą szerokość i wysokość, przez duże lusterka, ponadto dość szerokie kapcie i zwyczajnie silnik ma co robić. Zawalidrogą na pewno nie będziesz, ale sportowych wrażeń powodujących popuszczenie zwieraczy nie masz się co spodziewać.
Po mojemu w takich warunkach dynamika HEV będzie bardzo podobna, jak PHEV, a może nieco lepsza (150kg różnicy w masie na korzyść HEV). Jeśli jeździłeś PHEV i Ci odpowiadało, to w HEV nie będzie gorzej.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
- model samochodu: Kia Sorento HEV
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kia sorento IV HEV
Dzięki za odpowiedź! Wiadomo sportu się tu nie spodziewam, w końcu to auto nastawione na spokojne, komfortwe podróże. Chodzi mi bardziej o dynamiczne / bezpieczne wyprzedzanie.
PHEV było ok, ale testowałem ją tylko na autostradzie. Nie miałem okazji wyprzedzać nikogo na krajówce.
Lag na kickdown jest podobny jak wszędzie, zrzucenie biegu manetką z kierownicy działa na pewno szybciej
PHEV było ok, ale testowałem ją tylko na autostradzie. Nie miałem okazji wyprzedzać nikogo na krajówce.
Lag na kickdown jest podobny jak wszędzie, zrzucenie biegu manetką z kierownicy działa na pewno szybciej
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Kia sorento IV HEV
Jest też bardzo duża różnica w zależności od tego, na jakim ustawieniu trybu jazdy jedziesz. Na Eco, faktycznie lagi są bardzo duże - pewnie auto daje Ci czas, żebyś się rozmyślił Za to zupełnie inaczej się zachowuje na Sport, ale też inaczej hamuje silnikiem. W Eco, to coś jakby tryb żeglowania, bardzo wolno wytraca prędkość, w Normal i Sport hamuje silnikiem jak normalny samochód. Co ciekawe na wyświetlaczu poziom rekuperacji jest jednakowy, więc nie wiem o co chodzi.Marxton pisze: ↑28 lip 2021, 10:38 Dzięki za odpowiedź! Wiadomo sportu się tu nie spodziewam, w końcu to auto nastawione na spokojne, komfortwe podróże. Chodzi mi bardziej o dynamiczne / bezpieczne wyprzedzanie.
PHEV było ok, ale testowałem ją tylko na autostradzie. Nie miałem okazji wyprzedzać nikogo na krajówce.
Lag na kickdown jest podobny jak wszędzie, zrzucenie biegu manetką z kierownicy działa na pewno szybciej
Generalnie ja nie mam najmniejszych obaw przy wyprzedzaniu, to nie jest zawalidroga jak pisałem. Jeśli jednak czułbyś pewien dyskomfort, to może znaczy, że nie powinieneś w tym miejscu wyprzedzać? Przecież jest wiele samochodów mających dużo mniejszego kopa, a wyprzedzają...
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kia sorento IV HEV
Pisząc Normal masz na myśli Smart, tak?
BTW. Czy po wyłączeniu i włączeniu "zapłonu" tryb Smart jest zapamiętywany czy zawsze wraca do Eco?
BTW. Czy po wyłączeniu i włączeniu "zapłonu" tryb Smart jest zapamiętywany czy zawsze wraca do Eco?
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Re: Kia sorento IV HEV
Jestem przekonany, że wraca zawsze do Eco.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Kia sorento IV HEV
Tak, normal = smart, źle napisałem
Z tym powrotem ustawień, to nie wiem, ja jeżdżę wyłącznie na Eco i to jest zapamiętywane. Do sprawdzenia w wolnej chwili.
Re: Kia sorento IV HEV
Zawsze wraca na Eco bez względu w jakim trybie był przed zaparkowaniem. Podobnie jest z Auto hold, domyślnie jest wyłączony...
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Kia sorento IV HEV
Niestety potwierdzam. Jeżdżę na Eco, wiec myślałem, że zapamietuje, a to był zbieg okoliczności - specjalnie sprawdziłem. Z Auto Hold wiedziałem od początku, że tak jest, bo zawsze muszę włączyć. To jest słabe. Z innych rzeczy, które trzeba każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
Re: Kia sorento IV HEV
cooo ????marian pisze: ↑29 lip 2021, 22:57Niestety potwierdzam. Jeżdżę na Eco, wiec myślałem, że zapamietuje, a to był zbieg okoliczności - specjalnie sprawdziłem. Z Auto Hold wiedziałem od początku, że tak jest, bo zawsze muszę włączyć. To jest słabe. Z innych rzeczy, które trzeba każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
każdorazowo włączyć, to automatyczne przełączanie się świateł mijania na drogowe i odwrotnie.
[/quote]
to żart ???!