Jeśli samochód, który ma 9s do setki jest - jak uważasz - średnio bezpieczny, to co powiesz o samochodach, które mają po 15 - 18s i więcej do setki? Przecież takich, które mają więcej niż 9s jest większość i nie mówię tylko o tym, co widzimy na drogach, ale nawet o nowych w salonach?inquis pisze: ↑05 paź 2021, 22:42Jestem użytkownikiem Superba o podobnych parametrach mocy - 220KM, 350Nm, natomiast osiągi w porównaniu z Sorento są o niebo lepsze - 7 do setki, przy wyprzedzaniu zbiera się błyskawicznie. Miałem Hev-a 230 na weekend i byłem przerażony jego mulastością. Czy to jest bezpieczne auto? - nie jestem pewien...radzique pisze: ↑29 wrz 2021, 10:33Bardzo fajne zestawienie.Cyfral pisze: ↑28 wrz 2021, 20:59 Nie jeździłem PHEV, mam HEV i co do elastyczności, nie ma co narzekać. Oczywiście, nie jest to demon prędkości, ale tak subiektywnie osiągi ma wystarczające, podobne do innych aut tej wielkości o mocy około 200 KM.
Tu masz porównanie przyspieszenia (40-80 i 80-120 km/h) wykonane przez portal km77.com (dość profesjonalnie robią testy łosia, więc i w tym przypadku można im zaufać). https://www.km77.com/coches/kia/sorento ... es-propias
Przedział 80-120 km/h jest chyba najbardziej miarodajny jeśli chodzi o wyprzedzanie na krajówkach, HEV wypada bardzo dobrze, nie ma czego się wstydzić
Sprawa jest prosta - wyprzedzasz kiedy się da, a nie kiedy chcesz i tyle. Wtedy czy to jest 9 do setki, czy 15 nie będzie miało aż takiego znaczenia. Jasne, że nie zawsze wyprzedzisz w tym samym momencie, ale w większości przypadków i tak za jakiś czas się spotkacie na tych samych światłach
Druga rzecz - nie zgodzę się, że Sorento jest średnio bezpieczne ze swoją dynamiką. Nie jest to F1, ale zbiera się bardzo dobrze jak na swój segment i masę i absolutnie nie generuje to żadnych problemów. Wspomniany Superb ile waży, bo nie dodałeś? Jak znam życie, to na weekend miałeś wersję PRE z dachem, która masę własną ma coś koło 2050kg, Superb, to już w połowie do DMC jest wtedy.